خانه / آموزش سئو / آموزش سئو برای مبتدیان – بهینه سازی داخلی ۲

آموزش سئو برای مبتدیان – بهینه سازی داخلی ۲

آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته,آموزش سئو داخلی سایت,آموزش سئو مبتدی

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

در این قسمت آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته، به ادامه مبحث آموزش سئو داخلی سایت می پردازیم. در قسمت قبل به معرفی انواع محتوای کم ارزش برای سئو سایت و روش تولید محتوای جدید به کمک جستجوی کاربران پرداختیم. اما نکته حرفه ای که در این زمینه میتوان مطرح کرد این است که نیازی نیست همه چیز را از نو شروع کنید!

اگر شما محتوایی را از قبل روی سایت خودتان دارید، می توانید با ارزیابی صفحاتی که هم اکنون ترافیک ارگانیک خوبی را در سایت شما ایجاد می کنند و نرخ تبدیل آن ها خوب است، زمان زیادی را ذخیره کنید. این محتوا را بر روی پلتفرم های مختلف دوباره نشر دهید تا بتوانید بازدید سایت خودتان را افزایش دهید. در طرف دیگر، بررسی کنید کدام محتوا عملکرد خوبی ندارد و آن را تنظیم کنید. این اصلاحات خیلی بهتر از این است که کار تولید محتوا را از اول شروع کنید.

NAP برای کسب و کارهای محلی

اگر شما یک کسب و کار محلی دارید که به صورت حضوری با مشتریان خودتان رابطه دارید، مطمئن شوید که نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن (یا مشخصات NAP) به صورت صحیح و ثابت در تمام محتوای سایت شما وجود داشته باشد. این اطلاعات معمولا در فوتر یا هدر وبسایت کسب و کارهای محلی دیده می شود، همچنین در صفحه “تماس با ما” هم این اطلاعات وجود دارد. همچنین شما می توانید با استفاده از طرح کسب و کار محلی (local business schema)، این اطلاعات را نمایش دهید. داده های ساختار یافته و Schema را به صورت دقیق، در قسمت “کد” از همین بخش بررسی می کنیم.

اگر کسب و کار شما در مکان های مختلف اجرا می شود، بهترین کار ایجاد صفحات منحصر به فرد و بهینه شده برای هر مکان می باشد. به عنوان مثال، یک کسب و کار که در سیاتل، تاکوما و بلویو فعالیت می کند، باید برای هر کدام از این موارد یک صفحه در نظر بگیرد:

example.com/seattle

example.com/tacoma

example.com/bellevue

هر کدام از این صفحه ها باید به صورت منحصر به فرد برای همان مکان بهینه سازی شود، مثلا صفحه سیاتل باید دارای محتوای منحصر به فردی باشد که مرتبط با مکان سیاتل، لیست NAP های سیاتل و حتی قدردانی ویژه از مشتریان سیاتل می باشد. در صورتی که شما ده ها، صد ها و یا هزاران مکان مختلف را برای کسب و کار خودتان دارید، استفاده از ویجت مکان یابی فروشگاه (store locator widget) یکی از بهترین گزینه ها برای کسب و کار شما می باشد.

سئو محلی در مقایسه با سئو سایت های بین المللی

به یاد داشته باشید که تمام کسب و کارها در یک سطح محلی و در واقع مطابق با آن در زمینه سئو محلی فعالیت نمی کنند. بعضی از کسب و کار ها می خواهند مشتریانی در سطح ملی (مثلا در سطح ایالات متحده) و بعضی از آن ها می خواهند مشتریانی از کشورهای مختلف داشته باشند (سئو سایت های بین المللی). مثلا شما Moz را در نظر بگیرید. محصول نرم افزارهای سئو، فقط برای مکان خاصی ارائه نشده است در حالی که یک کافی شاپ برای محل خاصی خدمات رسانی انجام می دهد در نتیجه مشتریان باید به آن مکان بروند تا بتوانند از قهوه های آن ها لذت ببرند.

در این حالت، کافی شاپ ها باید وبسایت شان را برای مکان فیزیکی خودشان بهینه سازی کنند در حالی که هدف نرم افزارهای سئو در سایت Moz، مخصوص یک مکان خاص مثلا سیاتل نیست بلکه می تواند به کشورهای دیگر نیز خدمت رسانی کند.

این که شما چطور سایت خودتان را بهینه سازی کنید تا حد زیادی مبتنی بر مخاطبین شما می باشد، در نتیجه شما باید مطمئن شوید که در زمان ایجاد محتوای وبسایت خودتان، این مخاطبین را هم در نظر داشته باشید.

امیدوارم بعد از وظیفه سخت اما پر فایده ایجاد کردن یک صفحه با محتوای ده برابر بهتر از صفحه رقبا، هنوز حوصله و انرژی کافی داشته باشید زیرا چند گام دیگر مانده تا صفحه شما کامل شود! در بخش بعدی، ما در رابطه با دیگر روش های بهینه سازی داخلی ضروری برای صفحات سایت صحبت می کنیم موضوع نام گذاری و سازمان دهی محتوا را هم بررسی می کنیم.

سایر روش های بهینه سازی داخلی سایت

آیا برای ایجاد سرتیتر پاراگراف ها می توانم فقط سایت فونت را افزایش دهم؟

چگونه می توانم نام و توصیفی که برای صفحه من در نتایج جستجو نشان داده می شود را کنترل کنم؟

بعد از خواندن این بخش، شما دیگر المان های مهم بهینه سازی داخلی را یاد می گیرید که به موتور های جستجو کمک می کند تا محتوای ده برابری که ساخته اید را درک کند. پس با نیوسئو همراه باشید!

آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته,آموزش سئو داخلی سایت,آموزش سئو مبتدی

تگ های هدینگ، المان های HTML هستند که برای مشخص کردن تیترهای صفحه شما استفاده می شوند. مهم ترین تگ هدر که با نام H1 شناخته می شود، برای نام صفحه به کار می رود. این تگ به صورت زیر می باشد:

<h1>Page Title</h1>

همچنین سایر تگ های هدر هم وجود دارند که به صورت تگ های H2 تا H6 شناخته می شوند، اما نیازی نیست که از همه این تگ ها در یک صفحه استفاده شود. سلسله مراتب این تگ ها از نظر اهمیت، از H1 تا H6 حالت نزولی دارد.

هر صفحه باید یک تگ H1 منحصر به فرد داشته باشد که موضوع اصلی صفحه را مشخص می کند و معمولا به صورت خودکار، این تگ بر اساس عنوان صفحه ایجاد می شود. عنوان اصلی صفحه یا تگ H1، باید شامل عبارت یا کلمه کلیدی اصلی باشد. شما نباید از این تگ های هدر برای نشان دادن المان هایی به جز تیتر ها، مثلا دکمه های مسیریابی در سایت یا شماره تلفن، استفاده کنید. شما باید از تگ های هدر برای معرفی محتوای پیش روی کاربر استفاده کنید.

مثلا صفحه زیر که در رابطه با یک تور گشت و گذار در کوپنهاگ است را در نظر بگیرید:

<h1>Copenhagen Travel Guide</h1>

<h2>Copenhagen by the Seasons</h2>

<h3>Visiting in Winter</h3>

<h3>Visiting in Spring</h3>

موضوع اصلی این صفحه در تگ H1، یعنی تگ اصلی معرفی شده است و هر کدام از تگ های بعدی نیز برای معرفی موضوعات فرعی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مثال، تگ H2 نسبت به تگ H1 جزییات بیشتری دارد و تگ H3 نسبت به تگ H2 جزییات بیشتری از موضوع را بیان می کند. این مثال، فقط یک نمونه از روش ساختار استفاده از این تگ ها می باشد.

با وجود این که ممکن است موتورهای جستجو از عباراتی که در تگ های هدر قرار می دهید استفاده کنند تا رتبه صفحه شما را مشخص کنند، اما این موضوع نباید باعث شود که به این تگ های هدر بیش از حد بها بدهید! این ها تنها یک بخش از عوامل گسترده ای هستند که در سئو داخلی سایت موثر اند و معمولا تاثیر آن ها مثل تاثیر بک لینک ها یا کیفیت محتوا نمی باشد، بنابراین وقتی که می خواهید این تیتر بندی ها را انجام دهید بهتر است که تمرکز تان بر روی بازدید کننده های سایت و فایده محتوا برای آن ها باشد.

  • ایجاد لینک های داخلی سایت

در قسمت های قبل سری آموزش سئو مبتدی، ما نشان دادیم که قابل رویت بودن سایت برای خزنده های موتور جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. بخشی از این قابلیت مرتبط با ساختار لینک های داخلی سایت می باشد. وقتی که شما در وبسایت خودتان، لینک یک صفحه را در قسمت های مختلف قرار می دهید، با این کار به خزنده های موتور جستجو کمک می کنید تا صفحات مختلف سایت شما را پیدا کنند، ارزش خالص لینک (link equity) را به صفحه های دیگر سایت خودتان منتقل می کنید و به بازدید کننده ها کمک می کنید تا به راحتی در سایت شما مسیر یابی کنند.

اهمیت و ساختار لینک های داخلی سایت کاملا مشخص است، اما گاهی ممکن است اجرای این تکنیک به صورت عملی کمی گیج کننده باشد.

  • قابلیت دسترسی لینک

لینک هایی که فقط نیازمند یک کلیک هستند (مانند لینک های مسیر یابی بالا به پایین برای پیمایش صفحه) معمولا از چشم خزنده های موتور جستجو دور می مانند، به همین دلیل اگر شما فقط از همین نوع لینک ها برای ایجاد ارتباط بین صفحه های داخلی سایت خودتان استفاده می کنید، احتمالا برای این که صفحات سایت تان ایندکس شود با مشکل رو به رو می شوید. بهتر است به جای استفاده از لینک هایی که به صورت مستقیم در صفحه در دسترس هستند، از گزینه های دیگر استفاده کنید.

  • متن لینک یا انکر تکست

 انکر تکست (Anchor text)، متنی است که شما به صفحه های خودتان لینک می کنید. در قسمت زیر، شما می توانید ببینید که یک هایپرلینک در HTML، همراه با یک انکر تکست و بدون آن، به چه صورت می باشد:

<a href=”http://www.domain.com/”></a>

<a href=”http://www.domain.com/” title=”Keyword Text”>Keyword Text</a>

مثلا در قسمت های مختلف آموزش های همین سایت دیده اید که بعضی از کلمات با رنگ آبی نوشته شده اند و شما می توانید با کلیک کردن بر روی این کلمات، به یک لینک دیگر بروید و مطلبی را مطالعه کنید.

انکر تکست ها، در رابطه با محتوای صفحه نشانه هایی را در اختیار موتور جستجو قرار می دهد. به عنوان مثال، من اگر با استفاده از انکر تکست “یادگیری سئو”، یک لینک به یکی از صفحات سایت خودم ایجاد کنم، این انکر تکست به خوبی به موتور جستجو نشان می دهد که صفحه هدف، صفحه ای است که افراد با استفاده از آن می توانند مطالب سئو را بیاموزند. البته باید حواستان باشد که بیش از حد از این انکر تکست ها استفاده نکنید. استفاده مکرر از لینک های داخلی با انکر تکست دارای کلمات کلیدی، می تواند این پیام را به موتور جستجو القا کند که شما می خواهید رتبه بندی های صفحات را دستکاری کنید. به همین دلیل بهتر است که از این انکر تکست ها، در حالت خیلی طبیعی استفاده کنید نه به صورت مکرر.

  • تعداد لینک های داخلی

در Webmaster Guidelines گوگل، گفته شده که ما باید “تعداد لینک های موجود در یک صفحه را به یک مقدار معقولانه، محدود کنیم، (نهایتا چند هزار لینک)”. این موضوع یکی از دستور کار های فنی گوگل است و خیلی ارتباطی با دستور کار کیفی محتوا ندارد. به همین دلیل داشتن لینک های داخلی بسیار زیاد به خودی خود چیزی نیست که گوگل به خاطر آن شما را جریمه کند، اما بر روی ارزیابی کیفی گوگل نسبت به صفحه شما تاثیر می گذارد.

هر چه تعداد لینک های یک صفحه بیشتر باشد، ارزش خالصی که آن لینک می تواند در صفحه مقصد ایجاد کند کمتر می شود. یک صفحه، ارزش خالص کافی برای تعداد لینک محدودی دارد.

به همین دلیل می توان گفت که سعی کنید تنها زمانی از لینک ها استفاده کنید که به آن ها نیاز دارید! شما می توانید با مطالعه مقاله آموزش ساخت لینک های داخلی فوق العاده ارزشمند، اطلاعات بیشتری در رابطه با ارزش لینک ها به دست بیاورید.

جدا از انتقال ارزش و اعتبار بین صفحه ها، شما می توانید از لینک ها استفاده کنید تا به کاربران خودتان در امر مسیریابی در سایت، کمک کنید. اگر شما کاری انجام دهید که برای جستجوگران خودتان خوب و مفید باشد، قطعا برای موتور جستجو هم خوب و مفید خواهد بود. تعداد زیادی از لینک ها نه تنها باعث می شود که اعتبار لینک ها کم شود، بلکه میتواند موجب گیج شدن کاربر شود. فقط تصور کنید اگر یک جستجو کننده وارد صفحه ای شود که ظاهری این چنینی دارد، چه حسی به او دست می دهد:

ایجاد لینک های داخلی سایت,تعداد لینک های داخلی,تگ های هدر

این متن نه تنها کلی لینک اضافی دارد، بلکه خواندن آن دشوار است و انگار معنی درست و حسابی هم ندارد (که همین موضوع ممکن است باعث شود گوگل آن را به عنوان “محتوای ضعیف” در نظر بگیرد). شما بیشتر باید بر روی کیفیت محتوای خودتان تمرکز کنید و به کاربران خودتان کمک کنید تا در سایت، مسیر یابی کنند و احتمالا نیازی نیست خیلی خودتان را درگیر لینک های متعدد کنید.

  • تغییر مسیر یا ریدایرکت

تگ های هدینگ,زنجیره ریدایرکت,سئو محلی

حذف کردن و نام گذاری مجدد صفحه ها، یکی از کار های رایج است اما در صورتی که شما یک صفحه را جابجا می کنید، حتما باید لینک هایی که به این URL می روند را اصلاح کنید! حداقل، شما باید مطمئن شوید که مجدد این URL ها را به مکان جدید، ریدایرکت کرده اید و اگر ممکن بود، باید تمام لینک های داخلی به آن URL را در منابع مختلف به روز رسانی کنید تا کاربران و خرنده های موتور جستجو مجبور نباشند که تمام لینک های جدید تغییر مسیر یافته را طی کنند و به صفحه مقصد خودشان برسند. در صورتی که تصمیم شما این باشد که فقط دوباره لینک ها را مسیر دهی کنید، حواستان باشد که زنجیره ریدایرکت شما خیلی طولانی نشود (گوگل می گوید که “از زنجیره ریدایرکت طولانی جلوگیری کنید … تعداد مسیردهی های ریدایرکت را کوتاه نگاه دارید و در حالت ایده آل، طول آن ها بین سه تا پنج مسیر باشد”).

نمونه هایی از زنجیره ریدایرکت:

 example.com/location1  >> example.com/location2 >> example.com/location3

 

یک زنجیره بهتر و کوتاه تر می تواند به صورت زیر باشد:

example.com/location1 >> example.com/location3

ساخت لینک های داخلی,ساختار لینک های داخلی سایت,کسب و کارهای محلی

 

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

سئو سایت بهتر است یا PPC؟

لطفا به این مطلب رای دهید [رای ها : ۱ امتیاز : ۵] سئو سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *