خانه / آموزش سئو / آموزش سئو برای مبتدیان – بهینه سازی داخلی ۳

آموزش سئو برای مبتدیان – بهینه سازی داخلی ۳

آموزش بهینه سازی داخلی سایت,آموزش سئو مبتدی,افزایش نرخ کلیک سایت

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

از موارد مهم سئو داخلی، مباحثی مانند تولید محتوا را در قسمت اول آموزش بهینه سازی داخلی سایت برای مبتدیان و همچنین مباحثی همچون سئو محلی، لینک های داخلی، تگ های هدینگ و بهینه سازی تصاویر را در قسمت دوم آموزش سئو مبتدی با بهینه سازی داخلی مطرح نموده ایم:

فرمت بندی برای خوانایی و featured snippet ها

شاید صفحه شما حاوی بهترین محتوا باشد که در رابطه با موضوعی منتشر شده است، اما اگر شما فرمت بدی برای محتوای خودتان انتخاب کرده باشید، ممکن است مخاطب شما هرگز این محتوا را نخواند! در حالی که هیچ روشی وجود ندارد که تضمین کنیم بازدید کننده ها محتوای ما را می خوانند، اما اصولی وجود دارد که می تواند خوانایی محتوای ما را بهبود بخشد، از جمله:

  • سایز و رنگ متن – از متونی که سایز فونت آن ها بسیار کوچک است استفاده نکنید. گوگل پیشنهاد می کند که از متن هایی با سایز بیشتر از ۱۶ استفاده کنید تا در زمان استفاده از موبایل توسط کاربران، نیازی به زوم کردن و درشت کردن صفحه نباشد. رنگ متن نسبت به پس زمینه سایت هم باید به صورتی باشد که خواندن متن راحت باشد. اطلاعات بیشتر در رابطه با متن را می توان در قسمت دستور کار دسترسی به وبسایت (اصول دسترسی به وبسایت توسط گوگل) مشاهده کرد.
  • تیتر بندی ها – اگر شما با تیتر های مناسب محتوای خودتان را تقسیم بندی کنید، خواننده ها بهتر می توانند مطلب شما را درک کنند. مخصوصا اگر محتوای شما طولانی باشد و کاربر به دنبال اطلاعات خاصی در صفحه باشد، این تیتر بندی ها به شدت می تواند به او کمک کند.
  • نقاط Bullet – این نقاط گلوله ای bullet که برای لیست بندی بسیار عالی هستند، می توانند به کاربر کمک کنند تا اطلاعات را به صورت سطحی بررسی کنند و اطلاعات مورد نیاز خودشان را پیدا کنند.
  • تفکیک پاراگراف ها – تقسیم بندی مناسب متن سایت در پاراگراف های مختلف باعث می شود که جذابیت متن بیشتر شود و بازدید کننده ها تشویق شوند که قسمت های بیشتری از صفحه شما را مطالعه کنند.
  • پشتیبانی از رسانه ها – در صورت امکان، تصاویر، ویدئو و ویجت هایی را در صفحه خودتان قرار دهید تا محتوای شما را کامل کند.
  • استفاده از متن درشت و ایتالیک برای تاکید بیشتر- قرار دادن متن های درشت یا ایتالیک می تواند باعث شکل گیری تاکید بیشتر شود، بنابراین شما باید تنها در شرایط استثنا از آن ها استفاده کنید نه به صورت متداول. استفاده مناسب از این فرمت ها، می تواند نکات مهم را به کاربران نشان دهد.

مشخص کردن فرمت محتوا می تواند به صفحات شما کمک کند تا در Featured snippet ها قرار بگیرد، منظور همان کادر بالای نتایج جستجوی ارگانیک یا نتایج بالاتر از رنک یک گوگل است.

آموزش بهینه سازی داخلی سایت,آموزش سئو مبتدی,افزایش نرخ کلیک سایت

هیچ کد خاصی وجود ندارد که شما بتوانید به صفحه خودتان اضافه کنید تا در این قسمت نمایش داده شوند، همچنین نمی توانید این جایگاه را با پول بخرید، بلکه درک هدف عبارت جستجو شده به شما کمک می کند محتوای خودتان را به صورتی تهیه کنید تا در این نتایج Featured snippet ها قرار بگیرند. به عنوان مثال، اگر شما می خواهید برای عبارت کلیدی “کیک در مقایسه با پای” رتبه دریافت کنید، شما می توانید یک جدول در محتوای خودتان قرار دهید و مزیت های کیک را در یک ستون و مزیت های پای را در ستون دیگر نمایش دهید. در صورتی که می خواهید برای عبارت کلیدی “بهترین رستوران ها در پورتلند که امتحان کردنشان ارزش دارد” رتبه بندی شوید، بهتر است که محتوای خودتان را به صورت لیست های گلوله ای bullet ارائه کنید زیرا احتمالا گوگل هم برای این عبارت جستجو، به دنبال یک لیست می گردد.

تگ های عنوان

تگ عنوان صفحه، یک المان توصیفی HTML است که عنوان یک صفحه خاص وبسایت را مشخص می کند. آنها در تگ head هر صفحه قرار می گیرند که به صورت زیر می باشند:

<head>

  <title>Example Title</title>

<head/>

هر کدام از صفحات وبسایت شما باید یک تگ عنوان خاص و توصیفی داشته باشد. چیزی که شما در این تگ قرار می دهید، در نتایج جستجو هم نشان داده می شود، البته در بعضی از موارد، گوگل نحوه نمایش تگ های عنوان صفحات شما را در نتایج جستجو اصلاح می کند.

بهینه سازی داخلی سایت,تگ عنوان سایت,تگ های عنوان

همچنین در سربرگ مرورگر ها هم این تگ عنوان نشان داده می شود.

سئو داخلی,سئو سایت,متا description

یا حتی هنگامی که شما لینک صفحه خود را در وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید نیز، تگ عنوان صفحه شما نمایش داده می شود:

متا تگ دیسکریپشن,متا دیسکریپشن,موتورهای جستجو

تگ عنوان صفحه شما نقش بسیار مهمی در درک اولیه افراد نسبت به وبسایت شما دارد و یکی از مهم ترین ابزارها برای جذب جستجو کننده ها به صفحه تان نسبت به دیگر نتایج SERP می باشد. هرچه تگ عنوان سایت شما قانع کننده تر باشد و اگر رتبه بالایی در نتایج جستجو در گوگل داشته باشید، بازدید کننده های بیشتری به وبسایت شما جذب می شوند. این موضوع نشان می دهد سئو سایت فقط مرتبط با موتورهای جستجو نیست، بلکه شما باید تجربه کلی کاربر را هم در نظر بگیرید.

چه چیزی باعث می شود یک تگ عنوان، موثر و قوی باشد؟

  • استفاده از کلمات کلیدی: اگر از کلمات کلیدی در تگ عنوان صفحه خودتان استفاده کنید، هم به موتور جستجو و هم به کاربر کمک می کنید تا بهتر متوجه شوند که چه محتوایی در صفحه شما وجود دارد. همچنین هر چه این کلمه کلیدی به ابتدای تگ عنوان صفحه شما نزدیک تر باشد، احتمال این که کاربر عنوان صفحه شما را بخواند (و در بهترین حالت، بر روی آن کلیک کند) و صفحه شما رتبه بالاتری بگیرد، بیشتر خواهد شد.
  • طول: به صورت میانگین، موتورهای جستجو ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر اول (تقریبا ۵۱۲ پیکسل) از تگ عنوان را در نتایج جستجو نشان می دهند. اگر تگ عنوان شما بیشتر از این تعداد کاراکتر مجاز در SERP ها باشد، علامت “…” در انتهای نام صفحه از جایی که قطع شده، نشان داده می شود. اگر چه بهتر است که شما هم نامی با ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر را انتخاب کنید، اما هرگز به خاطر کوتاه کردن نام صفحه، کیفیت آن را کاهش ندهید. اگر نمی توانید کاراکتر های عنوان صفحه خودتان را به کمتر از ۶۰ کاراکتر کاهش دهید بدون این که کیفیت آن کاهش پیدا کند، بهتر است بدون آسیب زدن به خوانایی آن، از تعداد کاراکتر های بیشتری استفاده کنید (که قطعا تصمیم منطقی همین است!)
  • برند سازی: در Moz، ما دوست داریم که تگ های عنوان صفحات را همراه با ذکر نام برند تمام کنیم زیرا این موضوع باعث ارتقای آگاهی نسبت به برند می شود و باعث می شود کسانی که با نام Moz آشنا هستند، نرخ کلیک بیشتری را برای صفحات ما ایجاد کنند. گاهی اوقات بهتر است که نام برند خودتان را در ابتدای تگ عنوان قرار دهید، مثلا برای صفحه اصلی سایت خودتان اما حواستان باشد که هدف شما دریافت رتبه برای چه کلماتی است و بعد از مشخص کردن این کلمات، آن ها را به ابتدای تگ عنوان خودتان نزدیک کنید.

متا دیسکریپشن (Meta descriptions)

مانند تگ عنوان، متا دیسکریپشن نیز، المان های HTML هستند که محتوای صفحه شما را توصیف می کنند. این تگ ها هم در تگ <head> قرار دارند، مثل زیر:

<head>

  <“.meta name=”description” content=”Description of page here>

<head/>

چیزی که شما در این دیسکریپشن قرار می دهید، به صورت زیر در نتایج جستجو نشان داده می شود:

نتایج جستجو در گوگل

البته در بسیاری از موارد، گوگل یک بخش متفاوتی از متن را، مبتنی بر عبارت جستجو شده توسط کاربر، انتخاب می کند و آن را در صفحه نتایج نشان می دهد.

مثلا اگر شما عبارت “یافتن بک لینک ها” را جستجو کنید، گوگل این متا description را ارائه می کند زیرا به نظر با موضوع جستجو شده ارتباط بیشتری دارد:

آموزش بهینه سازی داخلی سایت,آموزش سئو مبتدی,افزایش نرخ کلیک سایت

در حالی که متا description اصلی برای این صفحه، به صورت زیر است:

آموزش بهینه سازی داخلی سایت,آموزش سئو مبتدی,افزایش نرخ کلیک سایت

گاهی این روش به شما کمک می کند تا تگ meta description را برای جستجوهای خاص، بهبود دهید. اما، این موضوع نباید باعث شود شما بیخیال نوشتن یک متا تگ description برای صفحه شوید. چرا که این دیسکریپشن ها نقش بسیار بسیار مهمی دارند.

چه چیزی یک متا تگ دیسکریپشن خوب و قوی را ایجاد می کند؟

همان چیز هایی که باعث می شود تگ های عنوان تاثیر خوبی داشته باشند، برای متا تگ description هم صدق می کنند. البته گوگل می گوید متا دیسکریپشن نیز مانند تگ های عنوان در رتبه بندی تاثیری ندارد، اما این تگ ها برای افزایش نرخ کلیک سایت بی نظیر هستند.

  • ارتباط: متا دیسکریپشن ها باید ارتباط بالایی با محتوای صفحه شما داشته باشند، به نوعی شما باید مهم ترین مفاهیم موجود در صفحه تان را در این توصیفات به صورت خلاصه بیان کنید. شما باید اطلاعات کافی به کاربر بدهید که متوجه شود چیزی که در صفحه شما می بینند ارتباط کافی با سوال آن ها دارد یا خیر. همچنین اطلاعاتی که ارائه می کنید نباید آن قدر زیاد باشد تا کاربر برای درک پاسخ سوال خودش، نیازی به کلیک کردن روی سایت شما نداشته باشد.
  • طول: موتورهای جستجو معمولا متا دیسکریپشن را در حدود ۳۰۰ کاراکتر قطع می کنند. بهترین کار این است که متا دیسکریپشن شما بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کاراکتر داشته باشد. در بعضی از SERP ها، می بینید که گوگل فضای بیشتری را به توصیفات بعضی از صفحه ها می دهد. این موضوع معمولا برای صفحه هایی اجرا می شود که درست زیر نتایج جستجوی Featured snippet ها قرار دارند.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

سئو سایت بهتر است یا PPC؟

لطفا به این مطلب رای دهید [رای ها : ۱ امتیاز : ۵] سئو سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *