خانه / آموزش سئو / آموزش سئو برای مبتدیان – مفاهیم سئو ۱

آموزش سئو برای مبتدیان – مفاهیم سئو ۱

آشنایی با مفاهیم سئو,آموزش سئو برای افراد مبتدی,آموزش سئو مقدماتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۳]

در این سری از مقالات آموزش سئو سایت، به مفاهیم سئو برای مبتدیان پرداخته و راهنمایی جامع برای سئوکاران مبتدی فراهم نموده ایم.

در میانه نوامبر، کمپینی برای بازنویسی بزرگترین بخش محتوا آغاز شد: آموزش سئو مقدماتی. دوستان بسیاری پیشنهادات و دیدگاه های مفید فراوانی در زمینه طرح اصلی ما ارائه کردند و امروز در اینجا پیش نویس اولین فصل خود را به اشتراک می گذاریم.

آموزش مبتدی سئو از بسیاری جهات به هر عضو جامعه ما تعلق دارد؛ مهم است که مفهومش را به درستی درک کنیم. بنابراین بدون مشغله بیشتر، اولین فصل را شروع می کنیم!

آموزش سئو از صفر تا صد برای افراد مبتدی

خوش آمدید! خوشحالیم که اینجا هستید!

اگر درک منسجمی از سئو و دلیل اهمیت آن دارید، می توانید به فصل ۲ بروید (اگرچه هنوز پیشنهاد می کنیم بهترین روش های گوگل و بینگ که در پایان این فصل آمده را بررسی کنید؛ باعث تازه شدن ذهن شما می شوند).

این فصل جهت آشنایی با مفاهیم سئو، به شما عزیزان کمک می کند.

سئو چیست و اهمیت سئو سایت

سئو مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. روشی برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت است و همچنین برند شما را از طریق نتایج موتور جستجو که رایگان هستند (به عنوان نتایج “ارگانیک” نیز خوانده می شوند) به نمایش می گذارد.

سئو برخلاف نامش، همانطور که با موتورهای جستجو سروکار دارد، با خود افراد هم ارتباط دارد. در واقع سئو برای درک آن چیزی است که افراد به صورت آنلاین در جستجوی آن هستند، پاسخ هایی که جستجو می کنند، کلماتی که به کار می بردند و نوع محتوایی که می خواهند مصرف کنند. بکارگیری این داده ها به شما اجازه می دهد محتوای با کیفیتی که برای بازدیدکنندگان شما واقعا ارزشمند باشد را تهیه کنید.

در اینجا یک مثال ارائه می کنیم. Frankie & Jo’s (فروشگاه بستنی گلوتن وگان در سیاتل) درباره سئو سایت، مطالبی شنیده و می خواهد به بهبود چگونگی نمایش آن ها در نتایج جستجوی ارگانیک و فراوانی آن ها کمک کند. برای این که به آنها کمک کنید، باید ابتدا مشتریان بالقوه آن ها را بشناسید:

  • افراد در جستجوی چه نوع بستنی، دسر، اسنک و غیره هستند؟
  • چه کسی درباره این عبارات جستجو می کند؟
  • افراد چه زمانی دنبال بستنی، اسنک، دسر و غیره می گردند؟
  • آیا روندهای فصلی در طی سال وجود دارد؟
  • افراد چطور به دنبال بستنی می گردند؟
  • چه کلماتی را به کار می برند؟
  • چه سوالاتی می پرسند؟
  • آیا بیشتر جستجوها در موبایل انجام می شود؟
  • چرا افراد در جستجوی بستنی هستند؟
  • آیا افراد در جستجوی بستنی ویژه مفید برای سلامت هستند یا فقط می خواهند هوس شیرینی خود را برآورده کنند؟
  • مشتریان بالقوه کجا هستند؛ از لحاظ محلی، کشوری یا بین المللی؟

و در نهایت، سوال اصلی، چطور می توانید به ارائه بهترین محتوا درباره بستنی کمک کنید تا یک جامعه اطلاعاتی ایجاد کنید و آنچه همه آن افراد در جستجویش هستند را برآورده کنید؟

موتورهای جستجو چیست؟

موتورهای جستجو ماشین های پاسخ هستند. میلیاردها محتوا را جستجو می کنند و هزاران فاکتور را ارزشیابی می کنند تا تعیین نمایند کدام محتوا بیشتر از همه به پرس و جوی شما پاسخ می دهند.

موتورهای جستجو همه این کار ها را با کشف و تهیه فهرست همه محتوای در دسترس داخل اینترنت (صفحات وب، PDF ها، تصاویر، ویدئوها و غیره) از طریق فرایندی که “کراول وب و ایندکس” خوانده می شود، انجام می دهند.

صفحه نتایج موتور جستجوی ارگانیک چیست؟

نتایج جستجوی ارگانیک همان نتایج جستجویی هستند که هزینه ای برای آنها پرداخت نشده است (یعنی تبلیغات). این ها نتایجی هستند که می توانید از طریق سئوی کارآمد بر آن ها تاثیر بگذارید. این موارد به صورت سنتی “۱۰ لینک آبی” آشنا بودند.

امروزه صفحات نتایج موتور جستجو، اغلب به عنوان SERP خوانده می شوند و با فرمت های بیشتر تبلیغات و نتایج ارگانیک پویاتری نسبت به قبل پر شده اند که با عنوان “SERP features” خوانده می شوند. برخی نمونه های آن، featured snippet ها یا answer box ها هستند پدیدار می شوند که تا حد زیادی با آنچه افراد جستجو می کنند هدایت می شوند.

برای مثال، اگر درباره “آب و هوای دنور” جستجو کنید، پیش بینی وضع هوای شهر دنور را مستقیما در SERP می بینید به جای این که لینک سایتی را مشاهده کنید که ممکن است آن پیش بینی را داشته باشد. همچنین اگر “پیتزای دنور” را جستجو کنید، نتیجه “بسته محلی” را می بینید که از مکان های پیتزای دنور تشکیل شده است. راحت است، مگر نه؟

مهم است به یاد داشته باشید موتورهای جستجو از طریق تبلیغات، پول در می آورند. هدف آن ها حل بهتر پرس و جوهای کاربران (در SERP ها) است تا آنها باز هم بازگردند و مدت طولانی در SERP ها نگه داشته شوند.

برخی مشخصه های SERP در گوگل، ارگانیک هستند و می توانند تحت تاثیر سئو قرار گیرند. این موارد شامل اسنیپت های خاص (نتیجه ارگانیکی که پاسخ را داخل کادر نشان می دهد) و سوالات مربوطه (مثلا کادرهای “افراد این سوالات را نیز پرسیده اند”) است.

ارزشمند است ذکر کنیم مشخصه های جستجوی متعدد دیگری وجود دارد که اگرچه تبلیغات با صرف هزینه نیستند، نمی توانند تحت تاثیر سئو قرار گیرند. این مشخصه ها اغلب داده هایی دارند که از منابع داده خاص مثل ویکی پدیا، WebMD و IMDb حاصل شده اند.

آشنایی با مفاهیم سئو,آموزش سئو برای افراد مبتدی,آموزش سئو مقدماتی

چرا سئو مهم است؟

در حالی که تبلیغات پولی، رسانه اجتماعی و سایر پایگاه های آنلاین می توانند برای وب سایت ها ترافیک ایجاد کنند، اکثر ترافیک آنلاین از موتورهای جستجو می آید.

نتایج جستجوی ارگانیک، بنگاه های دیجیتالی بیشتری را پوشش می دهد، برای جستجوگران باهوش، معتبرتر به نظر می آید و کلیک های بسیار بیشتری از تبلیغات پولی، دریافت می کند.

برای مثال، همه جستجوهای ایالات متحده را در نظر بگیرید که تنها ۲٫۸ درصد افراد روی تبلیغات پولی کلیک می کنند.

به بیان بسیار ساده می توان گفت که سئو حدود ۲۰ برابر موقعیت ترافیک بیشتری از PPC در موبایل و دسکتاپ دارد.

سئو وب سایت، یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که وقتی به درستی به کار گرفته شود، می تواند به پرداخت سود طی زمان ادامه دهد. اگر محتوای منسجمی تهیه کنید که استحقاق رده بندی از نظر کلمات کلیدی صحیح را داشته باشید، ترافیک شما می تواند در طی زمان مثل یک گلوله برفی بزرگ شود در حالی که تبلیغات، نیازمند سرمایه پیوسته است تا ترافیک را به سایت شما بفرستد.

موتورهای جستجو در حال هوشمندتر شدن هستند اما هنوز نیازمند کمک ما هستند.

بهینه سازی سایت به شما کمک می کند اطلاعات بهتری را به موتورهای جستجو بدهید تا محتوای شما به درستی ایندکس شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

باید متخصص، مشاور یا آژانس سئو را به کار بگیرم؟

براساس پهنای باند، تمایل به یادگیری و پیچیدگی که وب سایت (وب سایت های) شما دارند، می توانید برخی اصول و قوانین سئو را خودتان انجام دهید. یا ممکن است متوجه شوید ترجیح می دهید کمک متخصص را داشته باشید. در هر صورت کار شما پیش می رود!

اگر در نهایت برای کمک به سراغ متخصص رفتید، باید بدانید آژانس ها و مشاورین زیادی “خدمات سئو” ارائه می دهند اما ممکن است از نظر کیفیت تفاوت داشته باشند. این که بدانید شرکت خدمات سئو مناسب را چطور انتخاب کنید می تواند در زمان و پول شما صرفه جویی زیادی کند در حالی که تکنیک های سئوی غلط می تواند بیشتر به سایت شما ضربه بزند به جای این که کمکی بکند.

سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

“سئو کلاه سفید” به تکنیک های سئو، بهترین روش ها و راهبردهایی اشاره می کند که مطابق با قانون موتور جستجو هستند و تمرکز اصلی آن ارزش دادن بیشتر به افراد است.

“سئو کلاه سیاه” به تکنیک ها و راهبردهایی اشاره دارد که تلاش می کنند موتورهای جستجو را اسپم کرده یا فریب دهند. در حالی که سئو کلاه سیاه می تواند کار کند، وب سایت ها را در ریسک جریمه و یا حذف ایندکس (حذف از نتایج جستجو) قرار می دهد و پیامدهای اخلاقی دارد.

وب سایت های جریمه شده یا متخلف، متعلق به کسب و کارهای ورشکسته هستند. این دلیل دیگری است باید هنگام انتخاب متخصص یا آژانس سئو خیلی دقت کنید.

موتورهای جستجو اهدافی مشابه با صنعت سئو را به اشتراک می گذارند.

موتورهای جستجو می خواهند به شما کمک کنند موفق شوید. در واقع حامی تلاش های جامعه سئو هستند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال مثل Unbounce ،MNsearch ،SearchLove و MozCon شرکت Moz، مرتبا مهندسین و نمایندگان را از موتورهای جستجوی اصلی جذب می کنند.

گوگل از طریق انجمن Webmaster Central Help Forum، به مدیران وب و سئو کار ها کمک می کند (متاسفانه بینگ، انجمن های مدیر وب خود را در سال ۲۰۱۴ بست).

در حالی که راهنماهای وب مستر از یک موتور جستجو به دیگری تفاوت دارد، اصول اولیه سئو زیربنایی یکسان دارد؛ تلاش نکنید موتورهای جستجو را گول بزنید. در عوض، برای بازدیدکنندگان خود تجربه آنلاین عالی فراهم کنید.

در قسمت بعدی این مقاله به ادامه مبحث آموزش سئو برای افراد مبتدی و بیان مفاهیم سئو می پردازیم.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

آموزش سئو برای جستجوی صوتی – قسمت دوم

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *