خانه / آموزش سئو / آموزش سئو منفی – ابزارهای تست ۲

آموزش سئو منفی – ابزارهای تست ۲

ابزار سرقت ادبی,ابزار کراول وب,بررسی کپی بودن مقاله حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۲ امتیاز : ۵]

مفاهیم سئو منفی، ابزارهای تست سئو منفی و روش های جلوگیری از سئو منفی را در قسمت های قبل مقالات آموزش سئو مطرح نمودیم. در این قسمت به معرفی ادامه ابزارهای تست سئو منفی می پردازیم که به کمک آنها می توانید متوجه شوید آیا سایت شما توسط سئو منفی ضربه خورده است یا خیر.

بینگ وبمستر تولز (Bing Webmaster Tools)

چگونه می توان مشخص کرد که در رتبه بندی بینگ، چه مشکلی برای سایت ما ایجاد شده است، شما می توانید به ابزار وب مستر بینگ بروید و موضوعات زیر را بررسی کنید:

  • Site activity : مشابه با داده های Search Analytics در گوگل، بینگ وبمستر تولز، نیز شما را قادر می سازد تا خیلی سریع به پارامتر های مرتبط با سایت خودتان دسترسی پیدا کنید؛ مثلا این که سایت شما در نتایج جست و جو نسبت به قبل بیشتر ارائه می شود یا کمتر ؟ یا نرخ کلیک سایت شما تغییر کرده است؟ آیا از نظر خزنده ها، مشکلی برای دسترسی به سایت شما وجود دارد یا صفحات ایندکس می شوند؟ شما می توانید هر پارامتر را به صورت دقیق، بررسی کنید.
  • Inbound links : درست مانند سرچ کنسول گوگل، با استفاده از این ابزار می توانید شرایط این لینک ها را بررسی کنید. آیا شما انتظار دیدن این لینک ها را داشتید؟ آیا ابزارهای تحلیلی دیگر هم میتوانند این لینک ها را ببینند یا خیر؟

ابزار تحلیل لینک

شما می توانید با استفاده از ابزار تحلیل لینک مورد علاقه خودتان، نکات زیر را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا تحت تاثیر سئو منفی بوده اید یا خیر:

  • کلمات کلیدی ارگانیک : آیا شما یک روند افزایش یا کاهش در رتبه بندی سایت خود مشاهده می کنید؟ این موضوع همیشه باید مطابق با داده های search analytics در گوگل باشد اما همیشه اینطور نیست. احتمال هایی وجود دارد که تا این لحظه متوجه شده باشید که مشکلی وجود دارد اما بررسی این داده ها از یک منظر دیگر، می تواند به شما کمک کند تا مشکل را شناسایی کنید.
  • بک لینک ها، دامنه ها و IP های ارجاعی جدید: اگر شما تحت حمله قرار گرفته باشید، به احتمال زیاد می توانید در این قسمت آن را شناسایی کنید؛ در صورتی که یک افزایش قابل توجهی در لینک هایی که شما از آنها را نساخته اید و آن ها را نمی خواهید وجود داشته باشد، احتمالا به شما حمله شده است. هر دوی این گزارش ها را بررسی کنید زیرا اگر ۲۰۰۰ صفحه از یک دامنه، به سایت شما لینک داده باشد، نسبت به زمانی که ۲۰۰۰ دامنه جدید به سایت شما لینک شده باشد شرایط متفاوتی دارد. در بعضی از موارد، ممکن است متوجه شوید که تعداد بسیار زیادی از دامنه ها از یک IP به سایت شما لینک شده است. این یک روش سئو منفی تنبل می باشد، اما یکی از رایج ترین روش های مورد استفاده در سئو منفی است.
  • بک لینک ها و دامنه های از دست رفته: یکی دیگر از روش های سئو منفی، پاک کردن لینک های رقیب می باشد. آیا لینک هایی که پیش از این به سختی آن ها را ایمن کرده بودید، از بین رفته اند؟ احتمالا باید وب مستر های مربوطه را بررسی کنید تا علت آن را شناسایی کنید. آیا صفحه هایی که به سایت شما لینک شده بودند ناگهان از دسترس خارج شده اند و حالا به یک سایت رقیب لینک شده اند؟ احتمالا باید دلیل این مشکلات را شناسایی کنید تا مشخص شود که آیا تحت تاثیر سئو منفی قرار گرفته اید یا خیر.
  • بک لینک های خراب: گاهی اوقات مشکلات ایجاد شده در لینک ها تقصیر خودتان است. اگر اخیرا سایت خودتان را جابجا کرده اید، یا معماری محتوای آن را تغییر داده و یا یک پلاگین را به روز رسانی کرده اید، احتمالا بدون این که متوجه شوید باعث شده اید که یک صفحه از دسترس خارج شود و همین موضوع باعث می شود که ارزش لینک آن صفحه از دست برود. شما می توانید با بازگردانی صفحه های از دست رفته و یا تغییر آدرس صفحه به آدرس صحیح، بخش زیادی از ارزش لینک خودتان را دوباره به دست بیاورید.
  • انکر تکست: در رابطه با این قسمت نمی خواهیم خیلی توضیح دهیم، حتی با وجود این که ممکن است که این انکر تکست ها به خاطر بهینه سازی بیش از حد دچار جریمه شوند. آیا تغییر در لینک ها توزیع انکر تکست شما را تغییر داده و باعث شده عبارات کلیدی شما شرایط نامناسبی پیدا کنند؟ آیا عبارات کلی هنوز به نظر مناسب هستند اما عبارات تکی به نظر بیش از قبل مورد هدف جستجو قرار می گیرند؟ آیا کلی عبارات ورودی دریافت می کنید که خیلی ارتباطی با فعالیت های شما ندارد؟
  • دامنه های لینک شده به سایت شما و لینک های شکسته خروجی: شما باید بررسی کنید که آیا الان به جاهایی لینک می شوید که اصلا مایل نبودید به آن ها لینک شوید و بررسی کنید که آیا سایت هایی که می خواستید به آن ها لینک شوید هنوز URL های معتبری دارند یا خیر. تزریق محتوا در CMS، نظرات ایندکس شده و دیگر محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، مواردی هستند که در این قسمت باید بررسی کنید.

ابزار سرقت ادبی,ابزار کراول وب,بررسی کپی بودن مقاله

ابزار کراول وب و ابزار فنی

مشابه با بخش مرتبط با تحلیل لینک ها، اگر شما یک ابزار سئو فنی یا ابزار بررسی کراول را در ذهن دارید، باید از آن استفاده کنید تا مشخص کنید که آیا تحت تاثیر سئو منفی بوده اید یا خیر.

  • سرعت سایت : سرعت کراول سایت در مقایسه با اطلاعات یافت شده در قسمت گوگل آنالیتیکس و یا تست های سرعت سایت گوگل، چگونه است؟ آیا یک منبع بزرگ کاهش سرعت در سایت شما وجود دارد؟
  • وضعیت ایندکس شدن سایت شما بر اساس سطوح مختلف : اگر به صورت ناگهانی درصد زیادی از صفحات را کپی کنید، صفحات مهم سایت شما آسیب می بینند. احتمالا در تنظیمات CMS شما و یا معماری وبسایت شما مشکلی ایجاد شده است.
  • ریدایرکت ها : اصطلاحا، آیا مشکوک هستید که ریدایرکت هایی در سایت شما باز می شود که ارزش لینک شما را کاهش می دهد؟
  • نقشه کراول سایت : شما با استفاده از این روش می توانید مشخص کنید که آیا صفحه هایی هستند که شما نمی خواهید ولی کراول می شوند؟ همچنین می توانید مشخص کنید که توزیع لینک های داخلی چه تاثیری بر روی آن ها دارند. آیا این صفحه ها وجود دارند اما هیچ لینک داخلی برای آنها وجود ندارد (صفحات orphan) و یا داخل مسیر یابی سایت قرار گرفته اند؟
  • عوامل فنی سئو داخلی : این مهم ترین قسمت می باشد، زیرا می توان بر اساس آن مشخص کرد که آیا مشکلات ایجاد شده یک حمله سئو منفی است یا یک اشتباه داخلی. ابزار کراول می توانند به شما کمک کنند تا خیلی سریع مشخص کنید که کدام صفحه ها به دلیل تنظیمات داخلی پیگیری یا ایندکس نمی شوند و یا مثلا به دلیل اشتباهات canonical سایت، به مشکل میخورند؟

ابزار سرقت ادبی

محتوای شما چقدر منحصر به فرد است؟ ابزار ارزیابی سرقت ادبی (Plagiarism tool) مختلفی وجود دارد اما Copyscape کامل ترین و محبوب ترین ابزار در زمینه بررسی کپی بودن مقاله می باشد.

  • کل محتوای سایت خودتان را بررسی کنید: ساده ترین روش برای این کار، استفاده از یک سرویس سرقت ادبی به منظور بررسی کل سایت و تلاش برای یافتن تطابق رشته های اصلی (یعنی تطابق نمونه محتوای سایت با سرقت ادبی) در دیگر وبسایت هایی می باشد که در ایندکس گوگل یا بینگ یافت شده اند. در صورتی که شما هدف درخواست های قانون کپی رایت هزاره دیجیتال (DMCA) قرار گرفته باشید و یا سارقین محتوا تلاش داشته باشند که محتوای شما را کپی کرده و با قرار دادن محتوا بر روی سایت های قوی تر رتبه بندی خودشان را افزایش دهند، احتمالا این ابزار سرقت ادبی می تواند به شما کمک کند.
  • محتوای تکراری داخل سایت: در حالی که اکثر ما فکر می کنیم که یک رقیب احتمالا تلاش می کند تا محتوای ما را دزدیده و از آن ها در جای دیگری استفاده کند، موضوع مهم تر محتوای تکراری داخلی می باشد که در یک وبلاگ، در دسته بندی ها و یا در تنظیمات تگ ها و استفاده اشتباه از URL ها ایجاد می شود.

جمع بندی

ابزار مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید مشخص کنید آیا تحت تاثیر سئو منفی قرار گرفته اید یا خیر. این ابزار به شما کمک می کند که مشکلات را به صورت دقیق و سریع، شناسایی کنید. اگر بتوانید مشخص کنید که تحت حمله های سئو منفی قرار گرفته اید یا خیر و متوجه شوید که چگونه به شما حمله شده است، می توانید واکنش مناسبی ارائه دهید و مشکلات ایجاد شده را رفع کنید و دوباره به صورت پیشرفت قدم بگذارید.

در قسمت بعدی از سری سئو منفی، ما می خواهیم ببینیم چگونه می توانیم یک واکنش مناسب نسبت به سئو منفی داشته باشیم و از پیش گیری برنامه های سئو منفی جلوگیری کنیم.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

سئو سایت بهتر است یا PPC؟

لطفا به این مطلب رای دهید [رای ها : ۱ امتیاز : ۵] سئو سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *