خانه / آموزش سئو / آموزش سئو منفی – بازیابی سایت

آموزش سئو منفی – بازیابی سایت

آموزش سئو منفی,استراتژی محتوای سئو منفی,استراتژی محتوایی سئو حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

بعد از حمله سئو منفی، چگونه سایت خود را بازیابی کنیم؟

همانطور که در زمینه سئو منفی پیش می رویم، به فرایند بازیابی محتوا، لینک ها و سیگنال های کاربری بعد از یک حمله سئو نگاهی می اندازیم.

به مقاله یکی مانده به آخری از این سری مقالات ما در رابطه با سئو منفی خوش آمدید! اگر در این مسیر همراه ما بوده اید، قطعا می دانید که سئو منفی چیست. همچنین شما یاد گرفتید که چگونه می توانید متوجه شوید که تحت تاثیر سئو منفی بوده اید یا خیر و چگونه می توانید احتمال این که در آینده هدف حملات سئو قرار بگیرید را کاهش دهید. حتی می دانید که چگونه باید از خودتان نسبت به یک حمله سئو که در جریان است محافظت کنید. حالا، وقت آن رسیده که همه این مشکلات را راست و ریس کنیم!

ما در این مقاله می خواهیم بخش های قبلی را تکمیل کنیم. در نتیجه، فرایند بازیابی سایت را هم به سه حوزه اصلی تقسیم می کنیم: لینک ها، محتوا و سیگنال های کاربر. خبر خوب این است که شما می توانید در هر سه حوزه، سایت خودتان را بازیابی کنید؛ خبر بد این است که بستگی به نوع فعالیت سئو منفی که می خواهید سایت خودتان را نسبت به آن بازیابی کنید، ممکن است کار شما طول بکشد.

لینک های ورودی

اولین گام، ایجاد کردن یک فایل disavow از مضر ترین لینک هایی است که در تحلیل حمله های سایت، آن ها را شناسایی کرده اید.  

حالا، اگر فعالیت های سئو باعث ایجاد جریمه دستی از طرف موتور جستجو شده باشد، شما باید یک درخواست بازنگری یا reconsideration request را ارائه کنید. کاملا صادقانه عمل کنید و توضیح دهید که چگونه متوجه این حمله شدید؛ هر مدرکی را که می توانید، مانند اسکرین شات های سایت، ارائه کنید که نشان دهد که فرد دیگر این لینک ها را روی سایت شما قرار داده است نه خود شما؛ و سپس توضیح دهید که چگونه برای رفع مشکل اقدام کرده اید؛ مثلا می توانید توضیح دهید که لینک های مضر را Disavow کرده اید.

در صورتی که گوگل نسبت به درخواست بازنگری شما مقاومت کرد و آن را نپذیرفت، شما باید چندین مرتبه تلاش کنید تا با وبمستر هایی که میزبان لینک های “بد” هستند تماس برقرار کنید. در مدارک ارائه شده به این وب مستر ها (که به گوگل هم ارائه می کنید)، باید توضیح دهید که این لینک ها به شهرت شما آسیب می زنند و شما نمی خواهید آن لینک ها در سایت شان وجود داشته باشند.

در صورتی که جریمه اعمال شده برای شما توسط یک الگوریتم ایجاد شده است، شاید بهتر است شما صبر کنید تا گوگل دوباره فایل های Disavow را بررسی کند و داده های ارائه شده را در محاسبات خودش در نظر بگیرد. برای تسریع کار ها، زمانی که URL های مد نظر خودتان را برای حذف لینک های اسپم از سایت، Disavow کردید، می توانید انتخاب کنید که خزنده های گوگل سریع تر این URL ها را بررسی کنند. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد اما روش مورد علاقه من، ایجاد یک فایل RSS با URL های نامطلوب و ارائه فایل به سایت های جمع آوری اطلاعات RSS می باشد.

محتوا و لینک های تزریق شده

آموزش سئو منفی,استراتژی محتوای سئو منفی,استراتژی محتوایی سئو

قبل از این که ادامه این مقاله را بخوانید، از شما می خواهم که دوباره نگاهی به مقاله آموزش سئو منفی – محافظت از سایت بیندازید، چون رفع بیشتر حمله های هک، شامل ارتقاء امنیت سایت از طریق متصل کردن سرور و یا انتقال آن به یک هاست اختصاصی می باشد.

مثل قبل، شما باید فایل robots.txt خودتان را به روز رسانی کنید تا مطمئن شوید که فقط قسمت هایی از سایت ایندکس می شوند که شما می خواهید ایندکس شوند. به نظر من، در صورتی که شما نیاز مبرم به قسمت نظرات ندارید، این قسمت را ببندید.

اگر شما هک شده باشید که در این صورت جریمه دستی به صورت جریمه لینک و یا مشکلات امنیتی (security issue) ایجاد می شود، شما باید تلاش هایی که به منظور رفع مشکل انجام داده اید را به گوگل گزارش کنید. خوشبختانه، وقتی که شما رفع مشکل هک را به گوگل گزارش می کنید، گوگل نسبت به آن واکنش مناسب نشان می دهد و معمولا، جریمه انجام شده را لغو می کند.

متاسفانه، اگر سایت شما به عنوان یک سایت هک شده در نظر گرفته شود، شما باید تلاش بیشتری برای رفع مشکلات انجام دهید چون هک شدن سایت شما بر روی سیگنال های کاربر هم اثر منفی ایجاد می کند. بیشتر سایت هایی که به هدف تاثیر بر روی نتایج جستجو هک شده اند معمولا برای هکر ها به عنوان صفحه های فرود پارازیتی (هاست پارازیتی، به قرار دادن یک صفحه وبسایت بر روی سرور یک فرد دیگر بدون اجازه رسمی و سو استفاده از رتبه بالای آن سرور در موتور جستجو اشاره دارد. همانطور که از نام این شرایط مشخص است، هاست های پارازیتی به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شوند زیرا معمولا برای اسپم کردن لینک ها مورد استفاده قرار می گیرند) عمل می کند، به همین دلیل شما باید موضوعات جریمه لینک را هم برای این شرایط در نظر داشته باشید.

سیگنال های کاربر

رفع مشکلات مرتبط با سیگنال های کاربری بعد از یک حمله، فرایندی است که درک آن نسبتا ساده می باشد. برای رفع نرخ کلیک (CTR) ضعیف و نرخ پرش (bounce rate) کاربران که در اثر حمله شکل گرفته است، شما باید بتوانید کلیک بیشتری را با زمان ماندگاری (dwell time) طولانی تر ایجاد کنید.

خب چطور باید این کار را انجام دهیم؟

  1. یک رقابت بر روی کانال های اجتماعی خودتان اجرا کنید. از شرکت کننده های این رقابت بخواهید که یک سری فعالیت های ظاهری انجام بدهند، مثلا وارد سایت شما شوند و یک فرم را پر کنند. در این صورت، کاربران به صورت اختصاصی سایت شما را در گوگل جستجو می کنند، روی آن کلیک می کنند و سپس یک فرم را پر می کنند.
  2. جدا از زمینه های مرتبط با حمله انجام شده، برنامه هایی را انجام دهید که واکنش های مثبت عمومی را ایجاد کند. به خیریه های مورد علاقه خودتان کمک کنید، یک محصول جدید را معرفی کنید و یا یکی از کارمندان را ارتقا رتبه دهید. هر چیز مثبتی که می توانید را به اشخاص تاثیرگذار (اینفلوئنسر ها) و رسانه های محلی ارائه کنید تا فعالیت های شما در نظر آن ها ارتقا پیدا کند. این تلاش ها باعث می شود که بخشی از ارزش مثبت سایت خودتان را دوباره به دست بیاورید.
  3. سیگنال های ضعیف کاربری را رفع کنید و سایت خودتان را بهبود بخشید. بالفرض که این کار زمان زیادی طول بکشد، باز هم به شما کمک  می کند که استراتژی های کلی محتوا و لینک سازی خودتان را بهبود بخشید.

اصلا مهم نیست که چه نوع حمله ای علیه سایت شما اجرا شده است، چیزی که به نظر من اهمیت دارد، این است که شما با استراتژی های تبلیغات محتوایی جدید، سعی کنید تا دوباره رو به جلو بروید و مشکلات را رفع کنید. ممکن است از مقاله های قبلی به یاد داشته باشید که شما باید تغییراتی را در سایت خودتان ایجاد کنید تا مسیر های حمله کاهش پیدا کند، در نتیجه هر چه سایت شما قوی تر و معتبر تر باشد، آسیب زدن به آن از نظر جستجوی کاربران دشوار تر می شود.

خب پس چرا باید استراتژی های محتوایی جدید را در این مرحله به کار ببریم؟ اگر شما بتوانید یک برنامه بازاریابی محتوایی برنده و قوی را ایجاد کنید که محتوایی با ارزش افزوده در سایت شما ایجاد شود، باعث می شود یک برند قوی ایجاد شود و کاربران و لینک های مختلفی به سایت شما جذب شوند. یک استراتژی بازاریابی محتوایی قوی بعد از رفع مشکلات، باعث می شود که خطر حمله های آتی کاهش پیدا کند زیرا با یک استراتژی قوی، مشخصات لینک های ورودی، محتوای ایندکس پذیر و سیگنال های کاربری نیز بهبود پیدا می کند.

یک روش استراتژی محتوای سئو منفی

فرایندی که ما در Digital Heretix (شرکت خودمان) استفاده می کنیم تا ریسک را کاهش دهیم و فرایند بازیابی را اجرا کنیم، به صورت زیر می باشد:

  • سه تا ده رقیب اصلی برای وبسایت خودتان را پیدا کنید. ما به این گروه از سایت ها (که شامل سایت خودتان هم می شود)، گروه “رقبا” می گوییم.
  • داده های رتبه بندی را بررسی کنید تا مشخص شود که رقبای شما برای کدام عبارات جستجو، رتبه بندی شده اند.
  • عبارات جستجوی رقبا را بررسی کنید و با استفاده از ابزار Google Ads، مقادیر مربوطه را از نقطه نظر PPC محاسبه کنید تا ارزش بالقوه کاربر را مشخص کنید.
  • بک لینک های هر صفحه از سایت رقیب را که در ۱۰۰ نتیجه برتر در گوگل رتبه بندی شده ند، بررسی کنید.
  • عبارات و کلمات کلیدی رقبا را به صورت منطقی گروه بندی کنید، تا بتوانید محتوای معتبر خودتان را که شامل همان عبارات یا عبارات مشابه آن ها می باشد، ایجاد کنید.
  • اولویت توسعه محتوا را با مشخص کردن عبارات یا کلمات کلیدی با بیشترین ارزش و کمترین رقابت، تعیین کنید. با استفاده از داده های به دست آمده از Google Ads، ارزش کلمات کلیدی را مشخص کنید. حتی اگر شما در برنامه های پرداخت به ازای کلیک (PPC) فعالیتی ندارید، می توانید از داده های PPC استفاده های زیادی ببرید، زیرا این داده ها شما را قادر می سازد تا بیشترین ارزش تجاری عبارات کلیدی را مشخص کنید.

بعد از اجرای تحقیقات نسبت به رقبا و اجرای تحلیل های مورد نیاز، اگر متوجه شوید که بعضی از محتوای سایت شما قدیمی شده و یا دیگر تاثیر تبدیل خودش را از دست داده، می توانید لینک ها به یک صفحه بهتری ارجاع دهید و محتوا را به صورتی اصلاح کنید که منجر به بهبود کیفیت شان شود. همچنین شما می توانید تمام محتوا از صفحه هایی که خاصیت تبدیل (یعنی نرخ تبدیل کاربر به مشتری) خودشان را از دست داده اند را به یک صفحه معتبر منتقل کنید و تمام صفحه های ضعیف را به صورت دائمی با ریدایرکت ۳۰۱، به یک صفحه معتبر منتقل کنید.

حالا فقط یک حالت دیگر باقی مانده است. اگر محتوای سایت شما مرتبط با فعالیت های شما می باشد و موضوعات آن توسط رقبا هم استفاده می شود، باید آن محتوا را روی سایت توسعه دهید. یک تقویم محتوا برای ایجاد محتوایی جدید ایجاد کنید و همیشه مطابق با آن تقویم، محتوای جدید منتشر کنید.

اگر این استراتژی سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد، می توانید از کل گام های مطرح شده در قسمت بالا عبور کنید و از Keywordjuicer.com استفاده کنید. این سایت، تنها ابزاری است که من از آن اطلاع دارم و می دانم که به صورت خودکار کل روش استراتژی محتوایی سئو منفی را که در این بخش توضیح دادیم، اجرا می کند.

بازیابی سایت,بازیابی محتوا,حذف لینک های اسپم از سایت

شما نمی توانید در یک فضای تهی بدون ارتباط با بقیه عوامل، محتوای موثری تولید کنید! جذب لینک و منشن در شبکه های اجتماعی، برای ارتقا و افزایش اعتبار محتوا بسیار ضروری هستند.

در بخش بعدی و در واقع بخش آخر مرتبط با سئو منفی، ما آینده سئو منفی را بررسی می کنیم و می خواهیم ببینیم که احتمالا چه تغییراتی در الگوریتم های گوگل که همیشه در حال تکامل هستند، رخ خواهد داد.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

نحوه به دست آوردن بک لینک های با کیفیت

لطفا به این مطلب رای دهید [رای ها : ۱ امتیاز : ۵] چطور می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *