خانه / آموزش سئو / آموزش سئو منفی – پیش بینی آینده

آموزش سئو منفی – پیش بینی آینده

آینده سئو منفی,پیش بینی آینده سئو منفی,حمله سئو منفی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

آینده سئو منفی، مبحث مهمی است که در این قسمت از مقالات آموزش سئو منفی به آن می پردازیم. مباحثی که تاکنون در مورد آن صحبت کردیم را میتوانید از طریق لینک های زیر بخوانید:

آموزش سئو منفی – مفاهیم

آموزش سئو منفی – ابزارهای تست ۱

آموزش سئو منفی – ابزارهای تست ۲

آموزش سئو منفی – محافظت از سایت

آموزش سئو منفی – روش های مقابله

آموزش سئو منفی – بازیابی سایت

حالا که می دانید چگونه باید یک حمله سئو منفی را شناسایی کنید، از آن پیش گیری کنید، آن را متوقف کنید و سایت خودتان را بعد از یک حمله، بازیابی کنید، موقع آن رسیده که تهدیدهای احتمالی در آینده را بررسی کنیم و خودمان را برای مبارزه با آن ها، آماده نگاه داریم!

به بخش آخر از مجموعه سئو منفی خوش آمدید! قبل از این که احتمالات آینده را بررسی کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که درست مثل هر پیشگویی دیگری، این مقاله بیشتر بر اساس نظرات شخصی خودم بوده و قسمت زیادی از آن مبتنی بر گمانه زنی می باشد.

بیشتر پیش بینی های من نسبت به سئو منفی، بر اساس گرایش های تحقیقاتی می باشد که هنوز در اول مسیر خودشان هستند، به همین دلیل اصلا نمی توان به قطع گفت که مسیر تغییرات به همین روش ادامه پیدا می کند یا خیر.

به علاوه، این را هم قبول دارم که بعضی از این مسیر های حمله جدید ممکن است از نظر فنی، از قبل وجود داشته باشند اما نه تیم من و نه محقق های معتبر، تا آن جایی که من می دانم این روش های حمله را به صورت دقیق بررسی نکرده اند.

هدف ما از ارائه این مسیر های حمله که احتمالا در آینده نزدیک مورد استفاده قرار می گیرند، این است که اطلاعاتی کاربردی در اختیار شما قرار دهیم نه این که صرفا پیش بینی هایی از آینده دور را ارائه کنیم! (چون این مقاله بیشتر در رابطه با احتمالات آینده است اما می خواهیم اطلاعات تا حد امکان کاربردی باشد).

اولین نکته ای که می خواهم بگویم، این است که چیزی که دیروز مفید بوده، احتمالا فردا هم به کار شما می آید، همین طور در روز بعد و روز بعد آن و الی آخر! تا زمانی که گوگل برای تصمیم گیری در رابطه با رتبه بندی یک سایت، از داده ها استفاده می کند یک نفر می تواند به صورت مثبت از این داده ها استفاده کند و یک نفر هم می تواند به صورت منفی از آن ها استفاده کند تا به شما آسیب بزند.

از این رو، تا وقتی که گوگل بیشتر تصمیم گیری هایش را بر اساس یک سیگنال انجام دهد، کار آن ها برای خنثی کردن تاثیر یک عامل بد، که تلاش دارد تا با دستکاری داده های زیر لایه ای آن سیگنال به شما حمله کند، سخت تر می شود. چیز هایی که در بخش های قبلی بررسی کردیم باید بیشتر مواقع در مرکز توجه شما باشند؛ چیز هایی که در این بخش بررسی می کنیم، موضوعاتی هستند که احتمالا در یک تا سه سال آینده رخ می دهد.

مطابق با مقاله های قبلی که با دسته بندی سئو به محتوا، لینک ها و سیگنال های کاربری سعی کردیم مفاهیم را ساده تر بیان کنیم، در رابطه با مسیرهای حمله سئو منفی در آینده هم، همین روش را پی می گیریم.

لینک ها

آینده سئو منفی,پیش بینی آینده سئو منفی,حمله سئو منفی

  1. لینک های اجتماعی از حساب های کم کیفیت

در بیشتر موارد، لینک های اجتماعی به نظر تاثیر مستقیم بر روی رتبه بندی ها ندارند، اما این لینک ها برای اهداف بازیابی لینک، مفید هستند.

اما با شرایطی که برای سئو منفی در آینده پیش می آید، گوگل ممکن است امتیازی را برای کسانی که لینکی را منتشر می کنند در نظر بگیرد، به خصوص حساب های معتبر؛ در این حالت، اگر لینکی از سایت شما توسط شبکه های مشخص از ربات ها منتشر شود، ممکن است مشابه با برخی جریمه های لینک، واکنش بدی نسبت به سایت شما از طرف گوگل ایجاد شود.

  1. تلاش برای تخریب وبسایت

یکی از روش هایی که عامل های بد معمولا از آن استفاده می کنند، قرار دادن لینک های خارجی بر روی وبسایت های سمی و مضر می باشد. با این کار، آن ها می خواهند که سایت هدف خودشان را به نوعی مرتبط با این سایت های بد نام نشان دهند.

حالا که ابزارهای لینک مانند SEMrush ،LinkResearchTools ،Majestic و دیگر ابزار موجود، از طریق API های خودشان شما را قادر می سازند تا فایل ها و دیگر داده های سمی را disavow کنید، مهاجم ها می توانند تلاش بیشتری را به خرج دهند و مطمئن شوند که لینک های بد در همان زمان محدودی که بر روی سایت شما قرار می گیرند، بتوانند منجر به جریمه سایت شما شوند. حالا بحث فقط بحث مدت زمانی است که یک عامل بد، این داده ها را با صورت مستقیم به ابزار اسپم لینک خودشان هماهنگ (سینک) می کنند تا بیشترین تاثیر منفی را روی سایت شما ایجاد کنند.

  1. نشر اخبار جعلی یا ناشناخته

قرار دادن لینک انتشار خبر به عنوان یک تاکتیک، هنوز برای سئو مثبت کاربرد دارد. چیزی که هنوز در این محیط خطرناک وبسایت ها ندیده ام اما فکر می کنم بالاخره با آن رو به رو شوم، نشر خبر های جعلی می باشد. اگر یک مهاجم، خبری را به صورت ناشناس منتشر کند و از طریق ارزهای رمزی جایگاهی برای نشر خبر تهیه کند، می تواند به راحتی خبر های منفی را نشر دهد و یا داستانی را سر هم کند که پتانسیل آسیب به شما را داشته باشد و به صورت همزمان، از انکر تکست های قوی در لینک هایی که به دامنه هدف باز می گردد، استفاده می کند.

این تاکتیک ها به دو روش می توانند به شما آسیب بزنند: اول، باعث می شود که برای عبارات کلیدی رتبه بندی مطبوعاتی شما آسیب ببیند و دوم این که، انکر تکست های هدف ممکن است باعث شکل گیری جریمه لینک الگوریتمی شوند.

  1. استفاده از دستیار گوگل (Google Assistant) به اهداف بد

این روش ، روش مورد علاقه من است. ابزاری که تا الان کاربرد های مفیدی داشته، می تواند برای کار های وحشتناک مورد استفاده قرار گیرد! در این مثال، شما می توانید به راحتی اکثر لینک های رقیب را از طریق ابزار جستجوی لینک مورد علاقه خودتان شناسایی کنید؛ سپس می توان از طریق سرویس WHOIS این لینک ها را تجزیه تحلیل کنید که در مقاله قبلی، این روند را توضیح دادیم.

خب حالا ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد: Google Assistant و به خصوص ویژگی Duplex که قرار است ماه بعدی برای بعضی از تلفن های هوشمند Pixel منتشر شود، می تواند رفتار یک انسان را تقلید کند، و به صورت مکرر درخواست حذف لینک را به وب مستر ارسال کند. زمانی که این کار شروع شود، قطعا خیلی موفق و مخرب خواهد بود! (گوگل می گوید که Duplex خودش را به عنوان یک عامل غیر انسانی معرفی می کند، اما باید ببینیم کسی می تواند در آینده از این ویژگی سو استفاده کند یا خیر!).

محتوا

سئو منفی در آینده,سئو منفی در محتوا,سیگنال های کاربر

  1. محتوای تکراری از طریق پروکسی ها 

این یک تاکتیک قدیمی سئو منفی در محتوا است که می ترسم دوباره در آینده شیوع پیدا کند. روش اجرای تاکتیک به این صورت است که یک سایت درگاهی پروکسی یک وبسایت را به صورت دقیق کراول می کند، یک کپی از محتوای آن را تولید می کند و آن را منتشر می کند تا ایندکس شود. علتی که من می ترسم دوباره این روش در آینده مورد استفاده قرار بگیرد، این است که به نظر می رسد گوگل به صورت کلی تلاش دارد تا تمرکز خودش را بیشتر بر روی کلیت سایت قرار دهد نه بر روی URL ها.

URL ها به ما کمک می کنند تا یک وبسایت جعلی را نسبت به یک وبسایت واقعی تشخیص دهیم، به ما کمک می کنند تا تکنولوژی های زیر لایه ای مورد استفاده در یک وبسایت، ساختار سایت و بسیاری دیگر از موضوعات را درک کنیم. اگر گوگل مطابق با گفته های خودشان، کم کم URL ها را رها کنند و کلیت یک سایت را در نظر بگیرند، استفاده از تاکتیک محتوای تکراری که مهاجم آن را ایجاد کرده است، می تواند برای دزدیدن ترافیک یک سایت، به شدت موثر واقع شود.

  1. سوء استفاده با AMP ها

می توان از AMP به روش های مختلف سو استفاده کرد تا بین کاربران و وبمسترها ابهام ایجاد کرد اما از نظر سئو منفی، روش ساده برای این کار، ایجاد کردن یک سایت AMP با محتوای بد و استفاده از تگ rel=canonical برای ایجاد ارتباط بین محتوای بد و سایت هدف می باشد.

در این مورد، محتوای بد می تواند محتوایی باشد که ۸۰% تطابق متنی با محتوای سایت اصلی دارد، به جز این که به صورت مکرر از کلمات کلیدی در آن متن استفاده شده است و عبارات بزرگسالان (عبارات مستهجن) در آن به کار برده شده تا باعث تحریک پروتکل های Safe Search بشود.

  1. canonical تزریق شده

همانطور که مهاجم می تواند از طریق هک کردن و یا مشکلات پیکربندی فنی، به یک سایت محتوا تزریق کند، او می تواند یک PWA (وب اپلیکیشن پیشرونده) را اجرا کرده و از طریق هک، آن PWA را به دامنه هدف مرتبط سازد.

در صورتی که این PWA به خوبی در وبسایت اصلی پنهان شود، می تواند به عنوان یک PWA اختصاصی عادی به نظر برسد، اما می تواند اطلاعات مشتریان را سرقت کند و یا باعث مشکلات در شهرت سایت اصلی بشود. مشابه با مشکلات محتوای تزریق شده با PWA، یک عامل بد می تواند تنظیمات AMP و تگ های hreflang را تغییر دهند تا مشکلات ایندکس پذیری را در سایت ایجاد کنند.

  1. شکایت های GDPR به عنوان سرویس

این موضوع در اروپا می تواند یک مشکل جدی باشد. در این حمله، مهاجم به دنبال صفحه های رتبه بندی شده می گردد که نام یک فرد در آن ها دیده می شود، سپس به صورت ساختگی شکایت های گسترده ای را برای GDPR ارائه می کند تا بتواند آن صفحات را حذف کند.

این روش، مانند حمله هایی است که سال ها در ایالات متحده نیز وجود داشت و مهاجم از قوانین (Digital Millennium Copyright Act (DMCA یا قوانین کپی رایت هزاره دیجیتال استفاده می کرد و این روش حمله، تا همین چند وقت پیش بسیار موثر و قوی بود.

سیگنال های کاربر

لینک اسپم,محتوای تکراری از طریق پروکسی ها,نشر اخبار جعلی

  1. گراف دانش، ریچ اسنیپت ها، ارزیابی کاربران

یک پیش بینی آینده سئو منفی که از طریق سیگنال های کاربر می توان مطرح کرد، گراف دانش، ریچ اسنیپت ها و ارزیابی کاربران و دیگر لیست بندی های متعلق به گوگل است. همین الان هم در بسیاری از حمله ها، ویژگی های اختصاصی گوگل با ارزیابی های منفی و اطلاعات غلط تحت تاثیر شدید قرار می گیرند که باعث می شود وبمستر زمان زیادی را تلف کند. اما، من فکر می کنم در آینده این کار با شیوع و گسترش بیشتری انجام می شود؛ مثلا با اجاره حساب های ارزیابی ارشد گوگل برای انجام کار های مختلف از جمله:

  • اعلام توقف فعالیت لیست بندی های کسب و کار های مختلف (به صورت مکرر)
  • به روز رسانی آدرس ها به آدرس های اسپم مشخص
  • به روز رسانی لیست بندی های وبسایت ها برای اشاره به یک رقیب
  • به روز رسانی لینک های موجود به صفحه های معتبر اما اشتباه

گوگل در تصمیم گیری برای تغییرات مد نظر به این فرایند های ارشد توجه می کند و مانند جامعه ویراستاری ویکیپدیا، زمانی که عامل های بد فعالیت خودشان را گسترش دهند، دیگر اعتماد به این فرایند ها دشوار می شود.

  1. سایت های ارزیابی کمکی (serchen ،G2 crowd و غیره)

این مسیر حمله به دو روش مورد استفاده قرار میگیرد. نخست، در صورتی که ارزیابی های بد متعددی برای سایت شما وجود داشته باشد قطعا شما آسیب می بینید زیرا میزان ترافیکی که در اصل از همین سایت ها ایجاد می شد، کاهش پیدا می کند. علاوه بر این، احتمالا در آینده میبینیم که منفی ترین لیست بندی ها، با لینک اسپم های مهاجم رتبه بندی می شوند.

نه فقط به این خاطر که افراد مایل هستند که در رابطه با کیفیت یک سرویس یا محصول مبتنی بر ارزیابی های یک سایت کمکی پیش داوری کنند، بلکه رتبه بندی های صفحه اول جستجو نیز تحت تاثیر ارزیابی های بد قرار می گیرند و در نتیجه دامنه هدف کمتر دیده می شود و کلیک کمتری را دریافت می کند.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

آموزش بهبود سئوی سایت

آخرین بروزرسانی : ۲۹ مهز ۹۸ سئو سایت و از طرفی آموزش سئو سایت مهم ترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *