خانه / آموزش سئو / ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی را اینجا بخوانید.

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی را اینجا بخوانید.

همه ما سخت کار می کنیم تا کسب و کار خودمان را بسازیم .ما از عرق هایمان و تمام اشک هایی که می ریزیم ، استفاده می کنیم تا یک چیز فوق العاده را بسازیم . بالاخره بعد از یک روز سخت کاری و یا زمانی که خشمگینانه در صفحه کلید خودتان تایپ می کنید ، ممکن است با تعجب از خودتان بپرسید که در نهایت پایان این بازی به کجا می رسد ؟واقعا به دنبال چه چیزی هستید ؟ آیا علامت نئون درخشانی به شکل کلمه « خروج » وجود دارد که مسیر و هدف نهایی شما را نشان بدهد ؟

ارزش کسب و کار شما

 

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی4

 

برای اکثریت کسب و کارها ، هدف نهایی این است که در نهایت این کسب و کار را به کارآفرین دیگری که می خواهد به سود حاصل از فروش آن برسد ، بفروشد . جای تاسف دارد که اکثر ما حتی نمی دانیم که ارزش کسب و کار مان چه مقدار است ، و یا حتی نحوه فروش آن را نمی دانیم و گاهی نمی دانیم که اصلا قابل فروش هست یا نه ؟! ما سال ها بود که معاملات خودمان را در فضای کسب و کار آنلاین ، متمرکز کرده بودیم و با یک گروه آرام اما گرسنه از سرمایه گذارانی سر و کار داشتیم که به دنبال خرید دیجیتالی محصولات هستند .

تقاضا برای دارایی های سودآور دیجیتالی ، چنان افزایش یافته است که کارگزاران ما توانسته اند در یک لیست ۵۰۰۰ شرکته به مدت دو سال ، در هر دو بار در جایگاه زیر ۵۰۰ ام قرار بگیرند . بنابراین ما می توانیم با اعتماد به نفس بگوییم : بله ، در واقع یک علامت ” خروج ” برای کسب و کار شما وجود دارد .

در پایان این مقاله شما به این نکته پی خواهید برد که کسب و کارهای آنلاین ، چه ارزشی دارند ، خریداران به دنبال چه چیزی هستند ، و این که شما چگونه می توانید مبلغ دلاری کلانی را بابت محتوای وب سایت خودتان ، نرم افزار به عنوان یک سرویس ( SaaS ) یا فروشگاه های تجاری به دست آورید .
( ممکن است که شما هم متوجه شده باشید که کلمه « آژانس » را در پاراگراف آخر نیاورده ایم . فروش از طریق آژانس های دیجیتال ، به طور باور نکردنی ای مشکل است ؛ برای انجام این کار ، شما باید قدرت خودتان را به حداکثر میزان ممکن برسانید . کار با سایر انواع فروش های دیجیتالی ، به مراتب آسان تر است . )

سوالی که احتمالا برایتان پیش می آید !

اگر شما فروشگاه دیجیتالی خودتان را که دیگر می خواهید از آن خارج شوید را ساخته اید ، اولین سوالی که برایتان پیش می آید ، احتمالا این است : ” این فوق العاده به نظر می رسد ، اما چگونه می توانم یک برچسب قیمت واقعی را بر روی آن چه که ایجاد کرده ام ، قرار بدهم ؟ ” ما پاسخ این سوال را به شما خواهیم گفت اما ابتدا بیایید در مورد این که چرا شما در حال حاضر در یک موقعیت عالی قرار گرفته اید ، صحبت کنیم .

چرا سئو به عنوان یک منبع ترافیک ارزشمند برای کالاهای دیجیتالی مطرح است ؟

 

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی5

 

جذاب ترین منبع ترافیک برای افرادی که در کسب و کارهای آنلاین شرکت می کنند ، سئو است . مزیت سئو این است که هنگامی که شما در اثر استفاده از آن در یک رتبه بندی عالی قرار گرفته اید ، می توانید بدون این که تلاش خاصی بکنید ، برای چند ماه ، ترافیک خودتان را حفظ کنید و این بر خلاف کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، مانند تبلیغات فیس بوک است که نیاز به نظارت روزانه دارند تا اطمینان حاصل شود که هیچ اتفاق عجیب و غریبی برای رتبه شما نیفتاده است و ضمنا لازم نیست که هزینه زیادی هم صرف کنید .

بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر

یکی از حیاتی ترین نکات برای اداره یک تجارت موفق آنلاین ، بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد . متاسفانه خیلی از شرکت ها ، هزینه های زیادی را برای طراحی وب سایت خودشان صرف می کنند ، اما اهمیت بهینه سازی برای موتور های جستجو و بازاریابی اینترنتی را فراموش می کنند و در نتیجه ، وب سایت آن ها در رتبه ی پایینی از موتورهای جستجوگر قرار می گیرد و در نتیجه ، مشتریان آن ها برای پیدا کردنشان باید به سختی تلاش کنند .

حالا بیایید برسیم به آن چیزی که برای کسب و کار شما اهمیت دارد .

حقیقتا چگونه کسب و کارهای آنلاین قیمت گذاری می شوند ؟

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی1

 

 

چگونگی ارزیابی کسب و کارها ، یک مسئله رایج در کارگزاری ما است و ما ، یک ابزار ارزیابی خودکار ایجاد کرده ایم که ارزش کسب و کار شما را بر آورد می کند و مخاطبان ما با همه پروژه های مختلف ، آن ها را مورد استفاده قرار می دهند .

شما در بطن هر ارزیابی ای ، یک فرمول نسبتا پایه را خواهید دید :

به میانگین ۱۲ ماهه سود خالص خودتان نگاه کنید . این رقم به طور معمول ، بین ۲۰ تا ۵۰ برابر سود متوسط ۱۲ ماهه برای کسب و کارهای آنلاین سالم و سودآور خواهد شد . همانطور که به عدد ۵۰ برابر نزدیک تر می شوید ، باید بتوانید نشان دهید که کسب و کار شما واقعا قابل دفاع است ( بعدا در این مورد در مقاله صحبت خواهیم کرد ) . برخی از کارگزاران بممکن است از فرمول EBITDA 2x یا ۳x استفاده کنند ، که نشان دهنده درآمد قبل از سود ، مالیات ، و استهلاک است .

واقعا تفاوت زیادی بین این دو فرمول وجود ندارد و این که از کدام یک از آن ها استفاده کنید ، به سلیقه شما بستگی دارد ، اما اگر شما با نام تجاری جدیدی برای خرید و فروش کسب و کار آنلاین شروع به کار کرده اید ، بهتر است که از قبل بدانید که چگونه کارگزاران مختلف ، کسب و کارها را قیمت گذاری می کنند .

پیشنهاد ما

ما ارزیابی های هر چند ماهه را ترجیح می دهیم ، زیرا تصویر بزرگ تر و دقیق تری از کسب و کار و روند آن ها را نشان می دهند . این درست مانند این است که شما می توانید گوگل SERP ها را با دانش جستجوگرها ، تحت تاثیر قرار دهید ؛ بنابراین تا زمانی که می دانید به دنبال چه چیزی هستید ، می توانید این فرمول را دستکاری کنید تا به شما ارزیابی بهتری داده شود .

چگونه می توانید شرایط را به نفع خودتان تغییر بدهید ؟

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی2

 

بهترین کار ، این است که خودتان را به جای خریدار قرار بدهید . یکی از سوال هایی که پرسیدن آن در این جا مفید است ، این است که : ” آیا خود من حاضر بودم که کسب و کار خودم را بخرم ؟ چرا ؟ و چرا نه ؟ ” این یک تمرین است که می تواند شما را به سمت تغییر هر چه بیشتر کسب و کارتان سوق دهد .

سود خالص متوسط

شما می توانید به روش های مختلفی سود خالص خودتان را افزایش دهید و یا این که کل هزینه های خودتان را کاهش دهید . این کار برای دارایی های دیجیتالی مختلف ، کمی متفاوت است . برای سایت های محتوا ، هزینه های مربوط به خلق محتوا ، به طور معمول سهم زیادی از هزینه ها را به خودشان اختصاص می دهند . شما می توانید هزینه های مربوط به این کار را با استفاده از محتوا سازانی که کار خودشان را در خانه و به صورت دور کاری انجام می دهند ، کاهش دهید . هزینه های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای کسب و کار شما صرف شوند اما واقعا در این کسب و کار ، به آن ها نیازی نیست ؛ به این هزینه ها ، هزینه های اضافی می گویند .

هزینه های اضافی

این ها هزینه هایی هستند که به سود خالص شما تحمیل می شوند اما واقعا برای عملی شدن کسب و کارتان ، به آن ها احتیاج حیاتی ای ندارید . این هزینه ها می توانند مربوط به نوشیدنی ها ، غذا ها یا مسافرت های در حساب کسب و کار ، و گاهی حتی رفتن به کنفرانس های مرتبط با کسب و کار باشد . به عنوان مثال ، رفتن به یک کنفرانس در مورد بازاریابی از طریق ایمیل ، ممکن است یک هزینه ” مورد نیاز ” برای اجرای یک سایت با محتوای بهداشتی نباشد ، در حالی که رفتن به یک کنفرانس منابع ؛ مانند کنفرانس کانتون ، برای عملکرد بهتر یک فروشگاه تجارت الکترونیک ، لازم باشد .

چیزهای دیگری مانند ابزارهای سئو که شما هر ماهه از آن ها استفاده می کنید ، به احتمال زیادی می توانند به کسب و کار اضافه شوند . اغلب مردم ، به طور مداوم نیاز به رشد کسب و کار خودشان ندارند . آن ها ممکن است که یک ماه مشترک شوند ، تمام داده های کلمه کلیدی را که برای مدتی به آن نیاز دارند را بگیرند و سپس وقتی که به کلمات کلیدی بیشتری نیاز دارند ، دوباره برگردند .

یک نکته !

اکثر هزینه هایی که شما می کنید ، هزینه های اضافی نیستند ؛ اما خوب است که این مطلب را در گوشه ای از ذهن خودتان داشته باشید که آن ها قطعا می توانند قیمت فروش نهایی کسب و کار شما را افزایش دهند .

اگر که هزینه ها را قطع نکنید ، چه اتفاقی می افتد ؟

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی3

 

در حالی که معمولا چربی های زیادی وجود دارد که شما می توانید از کسب و کار خودتان برش دهید و آن ها را حذف کنید ، اما باید در مورد این مسئله عاقلانه رفتار کنید . برخی از چیزهایی که می توانید آن ها را حذف کنید ، ممکن است که سود خالص شما را بهبود بخشند اما جذابیت کسب و کار شما را به شدت کاهش می دهند .

حمل بار !

یکی از مواردی که ما به وفور در فضای تجارت الکترونیک مشاهده می کنیم ، بسته بندی و حمل تمام خریدهای مشتریان است . آن ها این طور فکر می کنند که با انجام این کار توسط خودشان ، دارند صرفه جویی می کنند ؛ علیرغم این که این مطلب ممکن است درست باشد ، اما این یک راه حل برای جذب خریداران بالقوه نیست . این بسیار جذاب تر است که شما هزینه ای را به یک شخص ثالث که می تواند محصول را برای شما ارسال و حمل کند ، بدهید . باید توجه داشته باشید که خیلی از خریداران ، در حالی تجارت آنلاین خودشان را انجام می دهند که مشغول سفر در سرتاسر جهان هستند و مجبور کردن آنها برای منتظر ماندن در سواحل بالی ، برای چند ماه در فصل زمستان ، کار سخت و طاقت فرسایی است !

نگرانی های شما در آغاز یک کسب و کار

هنگام فروش یک کسب و کار ، لازم نیست که تنها در مورد هزینه ها نگران باشید ، بلکه این که بتوانید به آسانی آن را به یک خریدار وصل کنید و شروع به اجرای آن نمایید ، مهم تر است . حتی اگر سیستم کاری ای که دارید ، هزینه های اضافی ای مانند استفاده از یک شخص ثالث برای رسیدگی را ایجاب می کند ، حتما این کار را بکنید زیرا کسب و کارتان را برای خریداران ، جذاب تر می کند .

طول مدت سابقه کاری

هر چقدر که سابقه کاری ای که می توانید از کسب و کار خودتان نشان دهید ، بیشتر باشد ، کسب و کار شما برای بقیه جذاب تر خواهد بود و این درست مانند این است که کارتان را در یک سطح سود ثابت نگه داشته اید و یا این که دارید روند صعودی ای را طی می کنید . هرچه قدر که کسب و کارتان حرکتی رو به بالا داشته باشد این تاثیر ، چندین مرتبه بیشتر خواهد شد .

چاره کار چیست ؟

علیرغم این که از دست شما برای تغییر مدت سابقه کسب و کارتان کار زیادی بر نمی آید ، اما می توانید برای اقلام مورد نیاز در اوایل کسب و کار خودتان ، سرمایه گذاری بکنید . به عنوان مثال ، اگر شما می دانید که وب سایت شما ، نیاز به یک پیش نمایش بزرگ دارد و شما مدت ۲۴ ماه است که از فروش دور بوده اید ، بهتر است که فورا یک طراحی مجدد بزرگ برای وب سایتتان انجام دهید ، نه این که این کار را به تدریج در طی ۱۲ ماه که کسب و کار شما قیمت گذاری خواهد شد ، انجام دهید .

خرید کسب و کارهای ضعیف

یکی از نکاتی که وجود دارد ، این است که خریداران خاصی هستند که فقط به دنبال کسب و کارهای از رونق افتاده هستند زیرا می توانند آن ها را با تخفیف های کلانی به دست بیاورند و اغلب هم مجموعه مهارت های لازم برای تعمیر آن سایت را دارند . برای این کار شما فقط لازم است که قیمت پایینی را برای فروش در نظر بگیرید تا سریع تر به خواسته تان برسید .

عوامل دیگری که منجر به افزایش فروش می شوند

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی7

 

در حالی که میزان سود و مدت سابقه کاری ، دو عامل اصلی هستند ؛ تعدادی از عوامل کم اهمیت تر هم وجود دارند که می توانند در ابن راه به شما کمک کنند و در طول ۲۴ – ۱۲ ماهی که دارید خودتان را برای فروش آماده می کنید ، می توانید بر روی آن ها کار کنید .

۱. نقاط بحرانی شکست را کم تر کنید

نقاط بحرانی شکست در کسب و کار شما ، آن چیزی است که می تواند بیزینس شما را به احتمال زیادی با شکست مواجه کند . فروش یک کسب و کار که دارای یک یا دو نقطه بحرانی شکست است ، امکان پذیر است اما باید سعی کنید که تا جایی که امکان دارد ، آن ها را به حداقل میزان برسانید .

یک مثال از نقطه بحرانی شکست ، می تواند مربوط به مواقعی باشد که تمامی ترافیک وب سایت شما ، صرفا از طریق گوگل تامین می شود . اگر سایت شما توسط روند به روز رسانی گوگل جریمه شود ، همین می تواند کل ترافیک و درآمد شما را یک شبه بکشد و از بین ببرد . به همین ترتیب ، اگر که شما یک وب سایت وابسته به آمازون باشید و آمازون به طور ناگهانی شرایط خدماتی خودش را تغییر بدهد ، به دلایلی که نمی توانید بفهمید یا حتی وقت ندارید که نسبت به آن واکنش نشان دهید ، کاربری شما مسدود می شود ، و همین مسئله به ناگهان درآمد شما را به صفر می رساند .

معایب داشتن یک منبع تامین کننده واحد برای کسب و کار

در فضای تجارت الکترونیکی ، گاهی ما شرایطی را مشاهده می کنیم که کارآفرین تنها یک منبع تامین کننده دارد که می تواند محصول خودش را از آن طریق تولید کند . حالا چه اتفاقی می افتد اگر که این تامین کننده ، بخواهد که قیمت ها را افزایش دهد و یا به طور ناگهانی و به طور کامل از کار بیافتد ؟ تنوع منابع ترافیک و استراتژی های کسب درآمد چندگانه برای سایت محتوا ، برای بهبود تجارت الکترونیک شما بسیار ارزشمند هستند . هر کسب و کاری دارای نقاط ضعف مربوط به خودش است ؛ وظیفه شما این است که تا آن جا که ممکن است ، این ضعف ها را به حداقل برسانید تا در نظر خریداران ، ارزش کسب و کار خودتان را بالاتر ببرید .

۲. میزان بالای ترافیک

ترافیک بیشتر ، ارتباط زیادی با درآمد بالاتر دارد و در نهایت می تواند سود خالص شما را افزایش بدهد . بسیاری از خریداران ، به دنبال کسب و کارهایی هستند که می توانند آن ها را در هر مرحله از مراحل بازاریابی ، به شدت بهینه سازی کنند . برخی از خریداران هم قادر به افزایش تبدیل با copywriting یا مهارت CRO هستند . اگرچه ترافیک یک وب سایت ، مهم ترین عامل برای موفق شدن آن است اما نباید فراموش کنید که کیفیت ترافیک ، به مراتب مهم تر از کمیت آن است ‌

۳. ایمیل مشترکین

شما تنها با یک کلیک می توانید در فضای بازاریابی اینترنتی ، پول به دست آورید . ایمیل ها اغلب یکی از بزرگترین منابع درآمد شرکت ها به حساب می آیند . این که گفته شود باید از ایمیل استفاده کنید ، خیلی شبیه به گفتن این است که باید ورزش بکنید . همگی موافقند که ورزش کردن ، مفید است و باید این کار را انجام دهند ، اما اغلب افراد هیچ حرکتی برای انجام آن از خودشان نشان نمی دهند . حتی هستند کسانی که لیست ایمیل خودشان را ایجاد می کنند ، زیرا آن ها اهمیت آن را تا حدودی درک کرده اند ، اما هرگز با آن کار مفیدی انجام نمی دهند .

یک پیشنهاد :

بهتر است که فرم واردسازی ایمیل را در صفحات مختلف وب سایت و در محل های قابل دسترس و قابل رویتی در صفحات خودتات جای دهید تا کاربران بتوانند بدون آنکه نیاز به جستجو برای یافتن فرم داشته باشند فرم عضویت شما را پیدا کنند و در آن به سادگی ثبت نام نمایند . فراموش نکنید که کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند اما خرید نمی کنند ، در واقع مشتریان بالقوه شما هستند که شما می توانید با به کارگیری ترفندهای مناسب ، آن ها را به مشتریان بالفعل خودتان تبدیل کنید .

۴. دنبال کردن رسانه های اجتماعی

هر چه قدر که زمان پیش می رود ، نقش رسانه های اجتماعی ، بیشتر می شود اما گهگاه هم می تواند به عنوان یک عامل فوق العاده ناکارآمد عمل کند . بهتر است که از رسانه های اجتماعی خودتان ، به عنوان یک لیست ایمیل “نرم” استفاده کنید . دسترسی شما به رسانه های اجتماعی در مقایسه با لیست ایمیلتان ، کمتر است ؛ و این به دلیل آن است که میزان آلودگی اجتماعی در سیستم های اجتماعی بزرگتر مانند فیس بوک کاهش می یابد . علاوه بر این ، شما صاحب پلتفرمی نیستید که ساخته شده است و این به آن معنی است که هر زمان به دلیل این که از کنترل شما خارج شده است ، می توانید از آن خارج شوید .

۵. تعداد محصولاتی که ارائه می دهید ، چقدر است ؟

کسب درآمد از یک محصول واحد ، تا حدودی خطرناک است . چه اتفاقی می افتد اگر که آن محصول از رونق بیافتد و یا تولید آن قطع شود ؟ چه شما یک فروشگاه الکترونیکی داشته باشید و چه یک سایت محتوای با کسب درآمد از طریق لینک های وابسته داشته باشید ، شما باید چند محصول مختلف را ارائه بدهید . هنگامی که چندین محصول را از طریق وب سایت خودتان تبلیغ می کنید ، برای یک خریدار جذابیت بیشتری ایجاد می کنید .

۶. ساعات مورد نیاز

به خاطر داشته باشید که اکثریت خریداران ، به دنبال پیدا کردن شغل نیستند بلکه آن ها می خواهند که سرمایه گذاری های نقدی خودشان را به طور ایده آلی افزایش دهند . با کار کردن ۴۰-۵۰ ساعت در هفته در یک کسب و کار که واقعا خاص است ، مشکلی ایجاد نمی شود اما این کار ،تعداد خریداران شما را محدود می کند و جذابیت کسب و کارتان را کاهش می دهد .

حقیقتش این است که بسیاری از کسب و کارهای دیجیتالی که ما ایجاد می کنیم ، واقعا به این مقدار کار صاحبانشان نیاز ندارند و راه های زیادی وجود دارد که فروشنده می تواند از آن ها برای به حداقل رساندن ساعات هفتگی اختصاص داده شده به کسب و کار خودش استفاده کند . توصیه ما این است که هر کسی که برای اولین بار کسب و کاری را شروع می کند ، فکر کند که چگونه می تواند دخالت واقعی خودش را در آن به حداقل برساند .

سه روش موثر برای کاهش زمان صرف شده عبارتند از :

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی8

سیستم سازی کردن :

تا آن جایی که امکان دارد ، اتوماسیون را به کسب و کار خودتان اضافه کنید .

توسعه تیم :

ایجاد محتوا ، ارائه خدمات به مشتری ، عملیات عمومی ، و استخدام یک آژانس بازاریابی برای انجام اکثر سنگین ، عمده ترین چیزهایی هستند که کار را برای شما آسان تر می کنند . درست است که این قبیل کارها ، هزینه های شما را اضافه تر می کنند و باعث کاهش سود خالص شما می شوند اما در عین حال ، کسب و کار شما را جذاب تر می کنند .

ایجاد روش های استاندارد عملیاتی (SOPs):

SOP ها باید کلیه فرایندهای خاص کسب و کار را بدانند و باید به اندازه کافی خوب باشند تا بتوانند در غیاب شما ، حداقل از پس انجام دادن ۸۰ در صد کار بر بیایند .

۷. حفاری عمیق تر

ما همیشه از مردم می پرسیم اگر آیا آن ها به اندازه کافی یک چاله عمیق در اطراف کسب و کار خودشان ساخته اند ؟ یک چاله عمیق بدان معنی است که کپی از کسب و کار شما ، سخت تر باشد . یک فروشگاه حمل و نقل قطره ای که می تواند در یک روز کپی شود، حتی اگر که آن ها همان محصولات را به فروش برسانند ، اما باز هم جذابیت خودش را از دست می دهد .

اقداماتی وجود دارد که می توانید برای عمق بخشی بیشتر از آن ها استفاده کنید . به عنوان مثال ، یک وبسایت نجاری می تواند به طور خاص بر روی تولید نیمکت ها متمرکز شود ، فرض کنید که شما در حال استخدام کارشناسان حرفه ای برای نوشتن مطالب درباره این موضوع هستید ؛ در چنین شرایطی شما باید محصولات خودتان را در اختیار آن ها قرار دهید و آن ها را منحصر به فرد تر معرفی کنید نه این که به صورت محصولی باشد که درباره آن فقط بتوان گفت ” من هم همینطور ” !

دلیل اصلی ای که می خواهید کسب و کار آنلاین خودتان را بفروشید ، چیست ؟

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی6

شروع یک کسب و کار جدید و یا تمایل به تمرکز بر روی پروژه های فعلی دیگر و استفاده از سرمایه برای نفوذ به یک فضای رقابتی (و سودآور) ، هرگونه علاقه ای به کسب و کار فعلی را از بین می برد و در چنین شرایطی شما می خواهید که قبل از شروع به بازپرداخت ، از طریق صرفه جویی در هزینه کسب و کارتان ، در سرمایه گذاری های آنلاین مانند املاک و مستغلات ، سهام ، اوراق قرضه، و غیره شرکت کنید .

چه زمانی باید کسب و کارتان را بفروشید ؟

پاسخ به این سوال بیشتر از علم ، به هنر احتیاج دارد . به عنوان یک قاعده کلی ، شما باید از خودتان صادقانه بپرسید که آیا از میزان پولی که از فروش موفق کسب و کار آنلاین خودتان کسب می کنید ، هیجان زده می شوید یا نه ؟! یادتان باشد که همیشه باید حداقل قیمت آن را تصور کنید . شما می توانید از ابزارهای ارزیابی برای به دست آوردن یک برآورد صحیح ، استفاده کنید .

 

نتیجه گیری

بسیاری از ما بازاریابان اینترنتی ، همواره در پروژه های متعددی به طور همزمان کار می کنیم که متأسفانه برخی از این پروژه ها ، آن طور که باید و شاید مورد علاقه ما نیستند و در نتیجه ، اجرای این پروژه ها ، در پس زمینه قرار می گیرد و چه بهتر که انجام آن ها را به افراد علاقه مندتر بسپاریم .


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

سئو در طراحی سایت

OFF %33 لطفا به این مطلب رای دهید [رای ها : ۱ امتیاز : ۵] …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *