خانه / آموزش سئو / بهینه سازی رزومه بازاریابی – کلمات کلیدی

بهینه سازی رزومه بازاریابی – کلمات کلیدی

آگهی شغلی,رزومه بازاریابی,رزومه بازاریابی و فروش حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۲ امتیاز : ۵]

رزومه دیجیتال مارکتینگ خودتان را مثل یک سئو کار حرفه ای، بهینه سازی کنید.

چه خبر از رزومه بازاریابی تان؟

شما یک نابغه بازاریابی اینترنتی هستید. شما می دانید کاربر ها از شما چیزی را میخواهند که خودشان قادر به انجام آن نیستند. شما باید بتوانید منظور خودتان را به کاربر ها برسانید و از ساده ترین فرصت ها، بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

اما هنوز رزومه بازاریابی و فروش شما نمی تواند این را به کاربر نشان دهد. چطور؟

شما خیلی در کارتان حرفه ای هستید در حدی که حتی می توانید به گوگل، لینک بفروشید! اما وقتی که می خواهید رزومه خودتان را بنویسید، انگار به کلی، سوادتان نم می کشد!

به من اعتماد کنید، شما کاملا می دانید برای نوشتن یک رزومه خوب به چه چیزی نیاز دارید.

در ۵ دقیقه این موضوع را به شما ثابت می کنم.

کلمات کلیدی، ربات ها و هدف جستجوی کاربر

خب، فرض میکنیم شما شغل بازاریابی که عاشق آن هستید را پیدا کرده اید. شما دانش کافی برای رسیدن به این شغل را دارید و می خواهید وارد این شغل شوید و بیش از پیش، مهارت های خودتان را توسعه دهید.

پس تنها کاری که باید انجام دهید، این است که رزومه خودتان را ارائه کنید و صبر کنید!

خب، راستش این کاری است که بیشتر بازاریاب ها انجام می دهند.

اما شما نباید این کار را بکنید، شما می دانید که رزومه شما برای بار اول توسط یک ATS یا یک سیستم پیگیری درخواست دهنده های شغلی ارزیابی می شود. شما باید اول از این ATS عبور کنید سپس یک فرد (انسان) رزومه بازاریابی و فروش شما را بررسی می کند. در قسمت زیر، به شما نشان می دهیم چگونه باید در این روند موفق شوید.

آگهی شغلی,رزومه بازاریابی,رزومه بازاریابی و فروش

  1. تهیه لیست مهارت ها

یک صفحه گسترده از تمام مهارت ها و صلاحیت های خودتان ایجاد کنید. برای صرفه جویی در زمان، یک رزومه اصلی کامل و جامع ایجاد کنید. یک رزومه خیلی بلند. طوری که هر چه قدر هم صفحه را اسکرول کنید انگار این رزومه قرار نیست تمام شود. شما قرار نیست این رزومه را ارسال کنید، فقط می خواهیم این رزومه طوری باشد که در صورت نیاز بتوانید برای درخواست برای هر شغلی، از آن استفاده کنید.

  1. بررسی آگهی شغلی

آگهی شغلی را دوباره بخوانید. شما آگهی شغلی مد نظر خودتان را پیدا کرده اید و همه چیز برای شما آماده است.

آگهی شغلی درست مانند یک بسته از کلمات کلیدی است که خدا برای شما نازل کرده است. مهم ترین کلمات کلیدی را از آگهی شغلی استخراج کنید. این کلمات کلیدی معمولا مهارت های بازاریابی، نیازهای سابقه کاری و یا تجربه شغلی می باشند (قطعا برای این که بتوانید به این اطلاعات دست پیدا کنید، نیاز نیست که دانش خیلی زیادی در زمینه سئو داشته باشید!)

  1. مقایسه لیست مهارت ها با کلمات کلیدی

لیست مهارت های اصلی خودتان را با کلمات کلیدی مقایسه کنید. بله درست متوجه شدید، ما می خواهیم رابطه بین رزومه شما و کلمات کلیدی موجود در آگهی شغلی را شناسایی کنیم.

کلمات کلیدی موجود در رزومه، اهمیت بسیار زیادی دارند. درست مانند گوگل در روز های اولیه شروع کار خود، توسط سیستم های پیگیری درخواست دهنده های شغلی، رزومه ها را برای شناسایی کلمات کلیدی خاص، پردازش می کردند. اصلا نیازی نیست حدس بزنیم کلمات کلیدی مد نظر این خزنده ها چه چیزی هستند! آن ها دقیقا به دنبال کلمات کلیدی استخراج شده از آگهی شغلی می گردند.

خب حالا یکم در رابطه با این ربات ها بدانیم …

هر چه کلمات کلیدی که شناسایی می کنید ارتباط بیشتری با آگهی شغلی داشته باشد، رتبه شما بالاتر خواهد رفت. اما اگر نتوانستید برای بعضی از کلمات کلیدی موجود در آگهی شغلی، مهارت مرتبط را در خودتان شناسایی کنید نگران نباشید. بیشتر ATS ها، رزومه هایی که امتیاز کافی را داشته باشند، به مرحله بعدی می فرستند (یعنی نیازی نیست که شما کاملا و ۱۰۰% با کلمات کلیدی مطرح شده در آگهی شغلی مطابقت داشته باشید، بلکه ۷۵ تا ۸۰% تطابق هم کافی می باشد).

اگر شما نتوانید بیشتر انتظارات مطرح شده در آگهی شغلی را تامین کنید، احتمالا شما در مرحله اول رد خواهید شد. اما شما نباید به این خاطر، سعی کنید کلی کلمه کلیدی را به زور در رزومه دیجیتال مارکتینگ خودتان جا دهید. در نهایت، قرار است یک انسان رزومه کاری بازاریابی شما را مطالعه کند. اگر شما سعی کنید سیستم را گول بزنید، قطعا وقتی یک انسان رزومه شما را بررسی کند، متوجه این موضوع خواهد شد. در این شرایط، ۳۲% از رزومه هایی که پر از کلمات کلیدی بیهوده هستند، رد می شوند.

با خودتان صادق باشید؛ اگر شما الزام های کاری کارفرما را تامین نکنید، نمی توانید از مرحله ATS به سلامت عبور کنید.

اگر رزومه بازاریابی شما با گول زدن سیستم به دست شخص ارزیابی کننده برسد، قطعا شما هدف جستجوی شخص ارزیاب را تامین نخواهید کرد! در نتیجه، ۱۰۰% نرخ رد شدن برای رزومه شما ایجاد می شود. هیچ نرخ تبدیلی عاید شما نخواهد شد!

  1. یافتن هدف جستجوی کاربر

هدف جستجوی کاربر را درک کنید. این که بتوانید هدف جستجوی کاربر یعنی نیروی کار مورد نیاز کارفرما را درک کنید، کار خیلی سختی نیست. لیست های شغلی به شما می گویند که دقیقا چه مهارت هایی را لازم دارید.

در صورتی که در این لیست ها مهارتی را می بینید که در شما وجود ندارد، سعی کنید پست های شغلی دیگر را هم بررسی کنید. می توانید سعی کنید پست شغلی مطابق با مهارت های خودتان را پیدا کنید (و باز هم می گویم سعی نکنید سیستم را گول بزنید)

همچنین می توانید به مشخصات افراد در لینکدین که در حال حاضر در این موقعیت های شغلی قرار دارند سری بزنید (یعنی باید رقبای خودتان را بررسی کنید و ببینید آن ها چه شایستگی هایی دارند).

رزومه دیجیتال مارکتینگ,رزومه کاری بازاریابی,رزومه مارکتینگ

  1. قرار گرفتن در صدر اهداف جستجوی کاربر

هدف جستجوی کاربر را هدف بگیرید و سعی کنید با روش خودتان، از بقیه پیشی بگیرید. آیا شما به کسی که به سایت شما می آید تا یک هلی کوپتر مشکی بخرد، پیشنهاد می کنید که یک موتور سیکلت وسپا نقره ای را خریداری کند؟

بعید می دانم…

ببینید، من می دانم که شما می توانید به یک بدن ساز حرفه ای که رژیم غذایی بسیار دقیقی دارد، ماکارونی بفروشید و او را قانع کنید که برای رژیم او ضرری ندارد. اما آیا شما دوست دارید برای کسی کار کنید که رزومه شما را اصلا بررسی نکرده و کلا از شما انتظارات عجیب و غریبی دارد؟؟

شما قرار نیست درخواست شغلی خودتان را به همه جا و همه کس ارسال کنید. بلکه به جای این کار، شما باید رزومه کاری بازاریابی خودتان را دقیقا مطابق با یک پیشنهاد شغلی خاص تهیه کنید. اگر بخواهم دقیق بگویم، شما باید رزومه مارکتینگ خودتان را دقیقا مطابق با نیاز های بیان شده در آگهی شغلی، سفارشی سازی کنید.

اگر این کار را انجام ندهید، آمار نشان داده است که ۳۶% از کارفرما ها نسبت به این موضوع کاملا ثابت قدم هستند که اگر حس کنند رزومه شما مطابق با آگهی شغلی ارائه شده نیست، به صورت خودکار درخواست شغلی شما را رد می کنند.

یادتان است همین چند دقیقه پیش به شما گفتم یک فایل رزومه جامع آماده کنید؟

خب حالا وقت آن رسیده بگذاریم این رزومه بازاریابی جامع، جادوی خودش را پیاده کند.

خب حالا دوباره به سراغ لیست کلمات کلیدی رزومه بروید که از آگهی شغلی استخراج کرده بودید. رزومه خودتان را اصلاح کنید و قسمت هایی که اصلا ارتباطی با هدف جستجوی کارفرما ندارند را از آن حذف کنید. سعی کنید تراکم کلمات کلیدی خوبی در رزومه مارکتینگ شما ایجاد شده باشد.

اما دوباره هم می گویم، سعی کنید بیش از حد از کلمات کلیدی رزومه استفاده نکنید.

خیلی راحت چیز هایی که ضروری نیست را از رزومه دیجیتال مارکتینگ خودتان حذف کنید، سعی کنید جمله بندی هایتان طوری باشد که هدف جستجوی کارفرما را تامین کند. تمرکز خودتان را بیشتر بر روی قسمت تجربیات شغلی تان قرار دهید.

از لیست های bullet استفاده کنید تا نشان دهید بر اساس تجربیات شغلی قبلی خودتان، می توانید نیاز های شغلی مد نظر کارفرما را تامین کنید.

اگر شما دقیقا مهارت شغلی مطرح شده در آگهی شغلی را ندارید، سعی کنید یک مهارت جایگزین که نزدیک به مهارت مطرح شده است را در رزومه کاری بازاریابی خودتان قرار دهید. خیلی نگران جزییات کار نباشید. اگر مثلا در لیست بندی های شغلی بیان شده که شما باید ۵ سال سابقه کار در زمینه ویرایش محتوا داشته باشید و شما ۴ سال سابقه کاری دارید، نا امید نشوید! به نظرم شما در چهار سال هم توانسته اید تجربیات مورد نیاز را به دست بیاورید مگر نه؟

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

استراتژی سئو سایت فوق العاده ۲۰۱۹

لطفا به این مطلب رای دهید [رای ها : ۱ امتیاز : ۵] سئو سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *