خانه / آموزش سئو / تحلیل بازاریابی دیجیتال – تحلیل سایت

تحلیل بازاریابی دیجیتال – تحلیل سایت

تجزیه و تحلیل وب سایت,تحلیل بازاریابی دیجیتال,تحلیل وبسایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

در مقالات بازاریابی اینترنتی گذشته، به بررسی معیارهای بازاریابی دیجیتال و بازاریابی ایمیلی پرداختیم. در اینجا قصد داریم ادامه معیارها را بررسی کرده و به تفاوت میان تحلیل وب سایت و تحلیل بازاریابی دیجیتال بپردازیم:

معیارهای بازاریابی دیجیتال برای محتوا و رسانه های اجتماعی

ما در ادامه، معیار های بازاریابی دیجیتال را به شما ارائه می کنیم که مرتبط با محتوا و رسانه های اجتماعی می باشد.

  1. نرخ مشارکت

نرخ مشارکت نشان دهنده تعداد کلی مشارکت (مثلا نظر، کلیک، لایک و غیره) نسبت به کل تعداد بازدید صفحه ها یا پست ها می باشد.

  1. دنبال کردن و مشترک شدن

این پارامتر نشان دهنده کل تعداد افرادی است که نسبت به محتوای شما از خودشان علاقه نشان می دهند و می خواهند زمانی که پست یا صفحه جدیدی در سایت شما منتشر می شود، به روز رسانی دریافت کنند.

  1. اشتراک گذاری ها

اشتراک گذاری نیز نشان دهنده تعداد مرتبه اشتراک گذاری یک صفحه یا پست در رسانه های اجتماعی، وبسایت ها و یا وبلاگ های مختلف می باشد.

معیار بازاریابی دیجیتال برای محصولات و فروش اینترنتی

در ادامه، ما معیار های بازاریابی دیجیتال مرتبط با فروش اینترنتی را به شما ارائه می کنیم.

  1. نرخ رها سازی سبد خرید

این نرخ، نشان دهنده تعداد کلی خریداران آنلاین است که آیتم هایی را در سبد خرید خودشان قرار می دهند اما خرید خودشان را تکمیل نمی کنند، نسبت به تعداد کلی افرادی که خرید خودشان را تکمیل می کنند.

نکته: ما متوجه شدیم که شما می توانید با تغییر دادن گزینه های خرید خودتان، نرخ تبدیل خرید اینترنتی خودتان را بهبود بخشید.

این بخش، به عنوان یک ارزیابی در سطح بالا از مهم ترین معیار های بازاریابی در هر کانال ارائه می شود. مبتنی بر این که شما از چه نرم افزار یا کانال های بازاریابی استفاده می کنید، می توانید از معیار های مختلف بهره ببرید.

خب حالا، دقیقا تحلیل بازاریابی دیجیتال به چه دلیل مهم است؟ خب حالا باید نگاهی به این موضوع داشته باشیم که تحلیل دیجیتال، چرا امروزه این قدر مهم است و چطور می توان معیارهای خود را ارزیابی کرده و سپس بر اساس دیدگاه های به دست آمده در تحلیل وبسایت، آن ها را بهبود بخشید.

تحلیل بازاریابی دیجیتال در مقایسه با تحلیل وبسایت

تجزیه و تحلیل وب سایت,تحلیل بازاریابی دیجیتال,تحلیل وبسایت

این موضوع خیلی ساده است، تحلیل وبسایت (مانند بسیاری از معیار ها که ما در قسمت بالا توصیف کردیم) کافی نیست. داده هایی که تحلیل وبسایت در اختیار شما قرار می دهد به تنهایی نمی توانند نیاز بازاریاب ها را از نظر درک عملکرد خودشان و تاثیر استراتژی های کلی بازاریابی و چرخه فروش خودشان را تامین کند.

خب حالا بیاید مشکل را بررسی کنیم: بازاریابی دیجیتال امروز فراتر از وبسایت شما می باشد. بازاریابی دیجیتال شامل نحوه تعامل کانال های بازاریابی شما با مشتریان، دیدگاه های به دست آمده از مشتریان و فرایند پیگیری گزارش های مربوطه می باشد.

این دیدگاه، می تواند داده های بنیادی که شما برای ساختار بندی چرخه فروش خودتان نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد و باعث می شود که مشتری های فعلی شما آن قدر انگیزه داشته باشند تا باعث جذب شدن و مشارکت دیگر مشتریان به وبسایت شما شود.

معیارهای تحلیل وبسایت، چیزهایی را اندازه گیری می کند که متخصص های سئو فنی و وبمستران به آن ها اهمیت می دهند، مانند سرعت بارگذاری صفحه، بازدید صفحه و زمان ماندگاری کاربر در صفحه. تحلیل بازاریابی دیجیتال در طرف دیگر معیار های کسب و کار مانند ترافیک، مشتری های هدایت شونده، فروش و موارد دیگر را اندازه گیری می کند که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید مشخص کنید کدام رخدادهای آنلاین، مشخص می کند که مشتری های هدایت شونده شما آیا به مشتری های نهایی تبدیل می شوند یا خیر.

تحلیل های بازاریابی دیجیتال نه تنها شامل داده های مرتبط به وبسایت، بلکه شامل داده های مرتبط با ایمیل، رسانه های اجتماعی و جستجوی ارگانیک می شود.

نحوه ارتباط تحلیل بازاریابی دیجیتال با هر فعالیت کسب و کار

در رابطه با تحلیل بازاریابی دیجیتال، بازاریاب ها می توانند تاثیر استراتژی های کلی بازاریابی خودشان را درک کنند، نه فقط تاثیر وبسایت، بلکه می توانند تاثیر کلی کار خودشان را درک کنند. استفاده از تحلیل های بازاریابی دیجیتال به بازاریاب ها این امکان را می دهد که مشخص کنند هر کدام از فعالیت های بازاریابی خودشان (از جمله رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و بازاریابی ایمیل و غیره) نسبت به یکدیگر چه عملکردی را دارند و در نتیجه می توانند ROI صحیح فعالیت های خودشان را مشخص کرده و درک کنند که از نظر دستاورد به اهداف کسب و کار خودشان، در چه شرایطی قرار دارند.

سوال اصلی در این قسمت این است: شما چطور می توانید اهداف مناسب کسب و کار خودتان را ساختار بندی کنید تا تلاش های تیم بازاریابی خودتان را به بهترین شکل ممکن، محقق کنید؟

در نتیجه اطلاعاتی که بازاریاب ها می توانند از تحلیل های بازاریابی دیجیتال به صورت کامل به دست بیاورند، آنها می توانند مشکلات موجود در کانال های خاص بازاریابی خودشان را شناسایی کرده و بر روی تاکتیک ها و استراتژی های خودشان تنظیم هایی را انجام دهند تا فعالیت های بازاریابی کلی خودشان را بهبود بخشند.

شما می توانید ساعت ها و ساعت ها بر روی ارزیابی و دسته بندی داده ها در ابزار تحلیل وب سایت کار کنید، بازدیدکننده های جدید و قدیمی را با یکدیگر مقایسه کنید و نتایج مهمی را به دست بیاورید. اما زمانی که موضوع نتیجه کارهای خودتان می رسد، شما با استفاده از تحلیل وبسایت نمی توانید دیدگاه کاملی نسبت به عملکرد بازاریابی خودتان به دست بیاورید.

هیچ شکی وجود ندارد که بازاریاب ها می دانند که در توانایی آن ها برای اندازه گیری تاثیر کاری که می کنند، نقص وجود دارد؛ ما در ادامه به شما نشان می دهیم که تحلیل بازاریابی دیجیتال به صورت کامل چطور می تواند این نقص را تکمیل کند.

تصویر کامل تحلیل بازاریابی دیجیتال

رسانه های اجتماعی,کانال های بازاریابی اینترنتی

شما می توانید از تحلیل دیجیتال استفاده کنید تا بتوانید اهداف کسب و کار اینترنتی خودتان را به صورت نتایج مبتنی بر این سه دسته، ساختار بندی کنید:

  1. روابط بین کانال های بازاریابی مختلف
  2. داده های مبتنی بر افراد در رابطه با سفر خریداران
  3. درآمد مرتبط با تلاش های بازاریابی مختلف

خب حالا ما می خواهیم، مهم ترین تفاوت ها را ارزیابی کنیم.

  1. رابطه بین کانال های بازاریابی اینترنتی

تحلیل بازاریابی دیجیتال یک رابطه خوب، قوی و مستقیم بین کانال های بازاریابی شما ایجاد می کند. شما با استفاده از این روش، می توانید ببینید که هر کدام از کانال های شما (مانند رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی، بازاریابی دیجیتال، سئو و غیره) چه عملکردی دارند، اما قدرت واقعی تحلیل زمانی وارد بازی می شود که شما بتوانید خیلی راحت تاثیر کانال های مختلف و عملکرد آن ها را ارزیابی کنید.

به عنوان مثال، ما فرض می کنیم که شما یک ایمیل به بخشی از دیتابیس خودتان ارسال کرده اید. تحلیل بازاریابی دیجیتال نه تنها به شما نشان می دهد که نرخ کلیک افراد از ایمیل به وبسایت شما به چه صورت بوده است، بلکه همچنین به شما نشان می دهد که چه تعداد از این افراد واقعا تبدیل به مشتری های هدایت شونده برای وبسایت شما شده اند.

علاوه بر این، شما می توانید تاثیر هر کدام از ایمیل های ارسال شده با دیگر کانال های بازاریابی را هم ارزیابی کنید. آیا این ایمیل باعث شده است که مشتری های هدایت شونده بیشتری نسبت به پست منتشر شده در وبلاگ شما ایجاد شود؟ و یا این که محتوایی که شما از طریق توییتر منتشر کرده اید، توانسته کاربر های بیشتری را به سمت سایت شما جذب کند؟

  1. داده های مبتنی بر افراد برای سفر خریداران

همانطور که پیش از این گفتیم، یکی از مهم ترین تفاوت ها بین تجزیه و تحلیل وب سایت و تحلیل بازاریابی دیجیتال این است که مورد دوم، از افراد استفاده می کند (نه معیار های مرتبط با صفحات) و آن را، تحت تمرکز خودش قرار می دهد.

تحلیل بازاریابی دیجیتال شما را قادر می سازد تا مشخص کنید که هر کدام از مشتری ها و کاربرهای شما با فعالیت های بازاریابی تان چگونه با یکدیگر در طول زمان تعامل بر قرار می کنند. مثلا اولین مشتری هدایت شونده چطور وبسایت شما را مشاهده کرده است؟ آیا از گوگل به سایت شما آمده است؟ یا از فیسبوک؟ آیا به روش ترافیک مستقیم آمده است؟ آیا این مشتری هدایت شونده بخش فعالی از مبنای مشترکین ایمیل شما می باشد و بر روی پیشنهادهای بازاریابی که از طریق ایمیل ارسال کرده اید، کلیک می کنند؟ آیا آن ها وبلاگ شما را مطالعه می کنند و پیشنهاد محتوایی را دانلود کرده اند که نشان دهنده علاقه آن ها به محصول و سرویس شما می باشد؟

تحلیل های کامل بازاریابی دیجیتال، به شما تمام این اطلاعات را می دهد و به شما هوشمندی بسیار خوبی را می دهد که با استفاده از آن، می توانید جهت فعالیت های بازاریابی خودتان را در آینده مشخص کنید.

با ارزیابی کلی این داده ها به صورت یکپارچه، شما می توانید گرایش های موجود در میان مشتریان احتمالی خودتان و این که کدام فعالیت های بازاریابی شما در مرحله های مختلف در سفر خرید موثر است، اطلاعات بسیار خوبی را به دست بیاورید.

شاید شما متوجه شوید که بسیاری از نقاط نهایی تبدیل مشتری های شما بر اساس یک کتاب الکترونیک و یا مقاله سفید بوده است. داشتن این داده ها شما را قادر می سازد تا یک فرایند مدیریت موثر را به دست بیاورید و شما می توانید مشتری های هدایت شونده خودتان را اولویت بندی کرده و بر اساس آن، می توانید مشخص کنید کدام فعالیت های شما بر روی مشتری های هدایت شونده تایید صلاحیت شده شما (MQL ها) تاثیر بهتری دارد.

  1. درآمد مرتبط با تلاش های بازاریابی خاص

یکی از موفق ترین عملکرد های تحلیل بازاریابی، توانایی مشخص کردن ارتباط فعالیت های بازاریابی خاص نسبت به درآمد از فروش می باشد. قطعا، وبلاگ شما می تواند برای تولید مشتری های هدایت شونده بسیار موثر باشد، اما آیا این مشتری های هدایت شونده واقعا به مشتری های نهایی شما تبدیل می شوند و باعث می شوند که کسب و کار شما به پول برسد؟ تحلیل های بازاریابی به صورت حلقه بسته میتواند به خوبی به شما این مفاهیم را ارائه کند.

داشتن این داده های حلقه بسته می تواند به شما کمک کند که مشخص کنید آیا فعالیت های بازاریابی شما در واقع بر روی نتایج کسب و کار شما تاثیر دارد یا خیر. از طریق این ارزیابی های حلقه بسته، شما می توانید مشخص کنید که کدام کانال ها برای به دست آوردن فروش بیشتر، اهمیت زیاد دارند.

شاید شما متوجه شوید که وبلاگ شما برای ایجاد کردن مشتریان موثر است و یا این که مثلا متوجه شوید که رسانه های اجتماعی شما از نظر مکانیزم های مشارکت مشتریان قوی هستند نه از نظر فروش.

با اندازه گیری رابطه بین کانال های بازاریابی، داده های مبتنی بر افراد و تحلیل درآمد به تلاش های بازاریابی شما مرتبط می شود و شما می توانید اهداف خودتان را مشخص کنید که از اهداف شما پشتیبانی می کنند. در قسمت بعدی، می خواهیم استفاده موثر از تحلیل های بازاریابی را برای شما عزیزان مطرح کنیم.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

۹ مرحله استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ – بخش دوم

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *