خانه / آموزش سئو / تغییر بزرگ در لینک های Nofollow توسط گوگل

تغییر بزرگ در لینک های Nofollow توسط گوگل

اخبار جدید سئو,اخبار سئو,اخبار سئو سایت

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

لینک های nofollow در سئو سایت اهمیت زیادی دارند. گوگل در حال تکامل ویژگی لینک nofollow می باشد و به همین منظور ویژگی های جدیدی را برای آن معرفی کرده است تا به وسیله آن گوگل ماهیت لینک ها را بهتر متوجه شود.

دو link attributes که به ”rel=“nofollow اضافه شده اند شامل موارد زیر می باشند:

شناسایی لینک های موجود در وب سایت که در ارتباط با تبلیغات، حامی مالی و چیزهای مشابه هستند.

شناسایی لینک هایی که محتوای آن توسط کاربران تولید شده است؛ مثل نظرها و مقاله های انجمن.

در ادامه باید بگوییم که با هر کدام از این ویژگی ها باید به گونه ای رفتار شود که یک فاکتور رتبه بندی می باشند. این یعنی که دیگر به این ویژگی ها مثل قدیم بی توجهی نخواهد شد.

چرا نمی شود به طور کامل به این لینک ها بی توجهی کرد؟ در ادامه توضیحات گوگل در این مورد را مشاهد می کنیم:

لینک ها شامل اطلاعات با ارزشی هستند که به ما کمک می کند تا کیفیت جستجو را تقویت کنیم؛ مثل عبارات داخل لینک که نوع محتوایی که به آن اشاره می کنند را برای ما بیان می کنند. رویارویی با انواع لینک های موجود به ما کمک می کند تا بهتر بفهمیم الگوی لینک سازی نامناسب چگونه است. با استفاده از این این الگو دیگر امکان ندارد که ما اطلاعات مهم را از دست بدهیم. در عین حال، دیگر برخی از صاحبان وب سایت ها نمی توانند از لینک های بی ارزش استفاده کنند.

در ادامه بررسی می کنیم که این تغییرات چه تاثیری در روند سئو سایت و صاحبان وب سایت های مختلف دارد.

آن چیزی که صاحبان وب سایت ها و سئوکاران باید بدانند

Link attributes هنوز هم از اهمیت بالایی برخودار هستند. هنوز هم به همان اندازه مهم می باشند که تبلیغات و لینک های حامیان مالی را به منظور جلوگیری از جریمه های احتمالی، مسدود می کنید. گوگل ترجیح می دهد که از حامی مالی استفاده کند اما nofollow ها هم مشکلی ندارند.

نیازی به تغییر ویزگی های موجود نیست. در واقع شما برای بهبود سئو سایت خود نیازی ندارید که هیچ کدام از لینک های nofollow موجود را تغییر بدهید. گوگل برای هر کدام از آن ها جایگاه مخصوصی در نظر گرفته است.

سئوکاران و صاحبان وب سایت ها نیازی ندارند که تغییری در ویژگی لینک های nofollow مربوط به تبلیغات و اسپانسرها به وجود بیاورند. البته به این نکته دقت داشته باشید که گوگل استفاده از ”rel=“sponsored را پیشنهاد می کند.

چگونه از ویژگی های جدید لینک های nofollow استفاده کنیم؟

در یک لینک، می شود از چندین ویزگی استفاده کرد. به عنوان مثال ”rel=“ugc sponsored برای لینکی که مربوط به اسپانسر بوده و همچنین با محتوای ساخته شده توسط کاربر نیز مرتبط است، مناسب می باشد. گوگل اعلام کرده است که هیچ attribute اشتباهی وجود ندارد که از آن استفاده کنید؛ به غیر از مواردی که می خواهید از sponsored links استفاده کنید.

در واقع نکته اصلی این است که هر لینکی که به شکل واضح در ارتباط با حامی مالی باشد، باید از sponsored“ یا ”nofollow“ در آن استفاده شود.

تاثیر این تغییرات از امروز شروع می شود

این ویژگی های لینک؛ یعنی nofollow ،sponsored و ugc شروع به کار کرده اند. ویژگی های sponsored و ugc به عنوان راهنما شناخته می شوند. Nofollow هم طبق روال قبلی تا March 2020 عمل خواهد کرد که در این مدت با آن نیز به عنوان یک راهنما رفتار می شود.

با اینکه هیچوقت پیشنهاد نمی شود که با nofollow شروع به کار کنید، آن دسته از افرادی که از ویژگی nofollow استفاده کرده اند، باید به شکل جدی استفاده از ویژگی های جدید را در روند کار خود قرار بدهند.

مطالب زیر را حتما بخوانید


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

مخفی کردن فایل های جاوا اسکریپت و جریمه گوگل

درود بر شما دوستان عزیزم در این نکته از نکات مهم سئو سایت در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *