خانه / آموزش سئو / دلایل کاهش ناگهانی بازدید سایت ها

دلایل کاهش ناگهانی بازدید سایت ها

افت ناگهانی ترافیک سایت,دلایل کاهش ناگهانی ترافیک,کاهش ترافیک سایتحتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

افت ناگهانی ترافیک سایت، مشکلات بسیاری در سئو سایت شما به وجود می آورد که در واقع نتیجه آن کاهش ناگهانی رتبه سایت و یا موجب حذف شدن سایت از گوگل می باشد.

اگر شما مدیر وب سایت یا بازاریاب محتوا هستید، احتمالا چند بار تا به حال تجربه کرده اید که:

بازدید سایت شما به صورت ناگهانی و به شدت افت می کند و اصلا نمی دانید چه اتفاقی افتاده است.

این مسئله چندین دلیل دارد و شاید تغییر الگوریتم های گوگل اولین چیزی باشد که به ذهنتان می رسد.

هر زمان که ترافیک طبیعی وب سایتی افت می کند، چند عکس العمل طبیعی است. ترس و وحشت، سردرگمی و عدم اطمینان نسبت به اینکه چطور می توانید همه چیز را دوباره مرتب کنید.

آنچه که مسلم است این است که: بهتر است قبل از آنکه رنک و رتبه شما، تبدیل ها و فروش هایتان کاهش زیادی داشته باشد، جلوی همه چیز را بگیرید.

در زمان های بحرانی، بسیار خوب است که فکر همه چیز را بکنید. اینجاست که این چک لیست به درد شما می خورد. بیایید به شش چیزی که شما در زمان کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک سایت باید به آنها توجه کنید نگاهی بیاندازیم.

  1. Google Search Console

بررسی اکانت گوگل وبمستر تولز (Google Search Console) اولین چیزی است که در این لیست قرار دارد. دلیل آن ساده است: این حساب کاربری به شما می گوید چه اتفاقاتی برای ترافیک طبیعی سایت شما در حال افتادن است. به همین دلیل کنسول جستجو به طور خودکار باید نقطه شروع شما باشد برای آنکه بفهمید چه اتفاقی برای ترافیک وب سایت شما افتاده است.

کاپوت Google Search Console وب سایت خود را بالا بزنید!

گوگل وبمستر تولز به شما اجازه می دهد میزان دیده شدن (visibility) سایت خود را بهینه کنید و وضعیت ایندکس شدن سایت خود را بررسی نمایید. Google Search Console برای به دست آوردن بسیاری از اطلاعات ضروری پیرامون عملکرد وبسایت شما، نقطه شروع است.

افت ناگهانی ترافیک سایت,دلایل کاهش ناگهانی ترافیک,کاهش ترافیک سایت

 

می توانید چند مورد از چیزهایی که با بررسی گوگل وبمستر تولز قادر به پیدا کردن آنها خواهید بود را ببینید:

  • پیام هایی که از طرف گوگل می آید (مثلا درباره manual actions گوگل)
  • لیست صفحات داخلی و خارجی که به صفحه شما لینک داده اند
  • خطاهای سایت
  • میزان crawl rate و زمانی که Googlebot به سایت شما دسترسی دارد
  • جستجوهای عبارت کلیدی که به سایت شما کمک می کند در صفحه نتایج جستجو (SERPs) دیده شوید.

این داده ها به شما اجازه می دهند، برخی مشکلات اساسی را تشخیص دهید. چه زمانی کاهش ناگهانی ترافیک آغاز شده است؟ آیا این کاهش با تغییرات دیگری در سایت شما نیز همراه بوده است؟ آیا شما رنک خود را برای برخی از عبارت های کلیدی تاپ و برتر خود نیز از دست داده اید؟ آیا مشکلاتی در فهرست بندی (indexing) وجود دارد؟

از این الگو استفاده کنید: وقتی برق خانه شما می رود، اولین چیزی که چک می کنید جعبه فیوز است. به همین ترتیب و به صورت مشابه، وقتی کاهش ترافیک در سایت خود دارید، اولین چیزی که باید چک کنید Search Console است.

  1. Tracking Code

گاهی اوقات، یکی از دلایل کاهش ترافیک سایت شما داده های غیرقابل اعتماد است. یکی از متداول ترین بخش هایی که داده های غیرقابل اعتماد دارند، tracking code سایت است. از آنجا که تغییرات کد وبسایت یا حتی پلاگین های Analytics می تواند سبب بروز مشکلاتی برای tracking code شود، مشکلاتی در گزارشات analytics نیز به چشم می خورد.

بنابراین، برای آنکه خود را از دردسر بررسی بخش های پیچیده تر برهانید، قبل از هرچیز tracking code سایت خود را بررسی کنید.

کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک سایت,کاهش ناگهانی ترافیک سایت,کاهش ناگهانی رتبه سایت

ابتدا اطمینان حاصل کنید که tracking code به خوبی نصب شده است. به بخش tracking code بروید. می توانید این بخش را در آدرس Admin → Tracking Info → Tracking Code پیدا کرده و در بالای صفحه به دنبال کد وضعیت باشید. با این کار می توانید مطمئن شوید که این کد به خوبی کار خودش را انجام می دهد و Google Analytics می تواند به صورت قابل اعتماد داده های شما را بخواند.

اگر متوجه شدید که چیزی اشتباه است، یا می خواهید مطمئن باشید که tracking code به خوبی نصب شده است، به بخش Google’s Analytics Help page مراجعه کنید. در این قسمت می توانید نکاتی در رابطه با حل مشکل بخوانید یا با توسعه دهنده یا مدیر سایت خود ارتباط برقرار کنید.

  1. تغییرات الگوریتم گوگل

نکته جالب درباره سئو در سال ۲۰۱۸ این است که گوگل الگوریتم های خود را بیش از یک بار در روز تغییر می دهد! گزارشات نشان می دهند که این کمپانی الگوریتم های خود را تا ۶۰۰ بار در سال تغییر می دهد. با اینکه اکثر این آپدیت ها، در برگیرنده تغییرات کوچک هستند، اما بین این آپدیت ها، آپدیت اساسی ای مانند مرغ مگس خوار یا پاندا نیز به چشم می خورند که می توانند تاثیرات عمیقی بر روی ترافیک و رنکینگ جستجوی شما بگذارند.

به همین دلیل باید در دنیای سئو، همیشه پا به پای تغییرات پیش روید تا متوجه آپدیت شدن الگوریتم ها باشید یا متوجه شوید زمانی که از آپدیت الگوریتم ها رونمایی می شود باید چکار کنید. بلاگ WordStream منبعی عالی برای آپدیت های سئو است، اما به شما پیشنهاد می کنیم Search Engine Land و Search Engine Roundtable را نیز برای آگاهی از اخبار جدید در زمینه آپدیت ها بررسی کنید. Glenn Gabe از G-Squared Interactive نیز منبعی عالی برای تحلیل علت و تاثیر آپدیت الگورتیم ها است.

از منابع مذکور برای تشخیص طبیعت تغییر الگوریتم استفاده کنید. به دنبال اطلاعاتی از قبیل از زیر باشید:

  • گوگل دقیقا چه چیزی را جریمه می کند
  • گوگل چرا این تغییرات را ایجاد کرده است
  • در برابر این جریمه ها باید چه کار کنیم و چه طور به چشم گوگل خوب باشیم

وقتی تمام این اطلاعات را به دست آوردید، باید اقدامات ضروری را انجام دهید تا مطمئن شوید سایت شما با الگوریتم جدید گوگل به مشکل نخورده است و جلوی مشکلات آینده را بگیرید.

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

لیست کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجوی کاربر

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *