خانه / آموزش سئو / دیکشنری بازاریابی اینترنتی – حروف M تا O

دیکشنری بازاریابی اینترنتی – حروف M تا O

اتوماسیون بازاریابی و فروش,اصطلاحات تخصصی بازاریابی,بازاریابی آنلاین حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۲ امتیاز : ۱٫۵]

آموزش لغات تخصصی بازاریابی آنلاین، در این مقاله به حروف حروف M تا O می رسد. در اینجا اصطلاحات تخصصی بازاریابی مانند اتوماسیون بازاریابی و فروش، بازاریابی موبایلی و تبلیغات بومی و … را بررسی می کنیم:

marketing automation

اتوماسیون بازاریابی : در حالی که مفهوم این عبارت اندکی مشابه به “پرورش مشتری هدایت شونده” است، اما اتوماسیون بازاریابی اندکی متفاوت است. اتوماسیون بازاریابی را به عنوان یک بستر همراه با ابزارهای مناسب و علم تحلیل درست در نظر بگیرید که کارش ایجاد برنامه های پرورش مشتری هدایت شونده است. اگر بخواهیم این روند را مانند یک روند هنری در نظر بگیریم، اتوماسیون بازاریابی شامل قلم مو، آبرنگ و پرده نقاشی است. پرورش مشتری هدایت شونده کار هنرمندی است که همه این عوامل را با هم ترکیب می کند. درست مانند باب راس! اگر شما اتوماسیون بازاریابی مناسبی نداشته باشید، نمی توانید برنامه های پرورش مشتری هدایت شونده خوبی را اجرا کنید.

نکته اضافه : می خواهید در رابطه با عبارات اتوماسیون بازاریابی تبدیل به یک فرد حرفه ای شوید؟ پس باید با اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر رفتار مشتریان آشنا شوید. اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر رفتار مشتریان اشاره به سیستمی دارد که بر اساس فعالیت های کاربر بر روی سایت یا خارج از سایت، برایش ایمیل فرستاده و یا از راه های دیگر ارتباطی برای بازاریابی استفاده می کند. این سیستم، بازاریابان را قادر می سازد تا مشتری های هدایت شونده ایجاد کرده و متناسب با چرخه خرید و شرایط مشتری، بهترین اطلاعات را برای آنها ارسال کند.

Microsites •

میکروسایت : این میکروسایت ها، چیزی بین یک صفحه فرود و یک وبسایت عادی هستند. ElfYourself.com، یک نمونه بسیار عالی از میکروسایت می باشد. وقتی که بازاریاب ها می خواهند تجربه آنلاین متفاوت نسبت به سایت اصلی شان را برای مخاطبان خودشان ایجاد کنند، از میکروسایت ها استفاده می کنند. این سایت ها معمولا نام دامنه خاص خودشان را داشته و برندسازی های بصری متفاوتی دارند.

Middle of the Funnel

میانه قیف : بعد از این که مشتری هدایت شونده مشکل و نیازی را شناسایی می کند، وارد این مرحله می شود. حالا آن ها تلاش دارند تا تحقیقات بیشتری انجام داده و برای مشکل خودشان راه حلی را پیدا کنند. معمولا در این قسمت شما بروشورهای محصولات یا مطالعات بر روی محصولات را به مشتری ها ارائه می کنید؛ مخصوصا باید اطلاعاتی را به مشتری ارائه کنید که باعث شود او برای رفع مشکل یا نیاز خودش، شما را به عنوان یکی از راه حل های مناسب در نظر بگیرد. اگر می خواهید خیلی خفن و حرفه ای باشید، می توانید به میانه قیف بگوید MOFU !!

Mobile Marketing

بازاریابی موبایل : حالا که جستجوهای انجام شده توسط موبایل در حال پیشی گرفتن از جستجو با سیستم های دسکتاپ می باشد، باید بازاریابی موبایلی (mobile marketing) را به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات در نظر داشته باشیم. خب حالا این بازاریابی موبایلی چیست؟ خب، این روند اشاره به بهینه سازی بازاریابی برای دستگاه های موبایل می باشد تا بازدید کننده ها بتوانند برای خدمات، محصولات و یا ایده های مد نظرشان، اطلاعاتی مبتنی بر زمان، مکان و متناسب با شخص خودشان دریافت کنند.

Mobile optimization

بهینه سازی موبایل : یعنی این که شما سایت خودتان را به صورتی طراحی کنید که دسترسی به آن و استفاده از آن با استفاده از دستگاه های موبایل، راحت باشد. برای این کار شما می توانید یک سایت مجزا برای دسترسی از طریق موبایل طراحی کنید و یا در طرح اولیه سایت، از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید. الگوریتم های گوگل حالا برای سایت های که طراحی آن ها با موبایل سازگار است پاداش در نظر میگیرد، به همین دلیل اگر سایت شما به صورت کامل برای دستگاه های موبایل بهینه نشده باشد، احتمالا از نظر رتبه بندی در موتور های جستجو برای دستگاه های موبایل با مشکل روبرو خواهد شد.

(Monthly Recurring Revenue (MRR

درآمد مکرر ماهانه (MRR) : این مقدار، نشان دهنده درآمد کسب و کار اشتراک محور به صورت ماهانه می باشد. این مقدار شامل MRR به دست آمده از حساب های جدید (حساب های جدید خالص)، MRR به دست آمده از بیش فروشی (مشتری وادار به خرید بیشتر یا گرانتر شود)، MRR به دست آمده از کم فروشی (اگر قیمت محصول ارائه شده به مشتری برایش زیاد بود، محصولی با قیمت کمتر به او پیشنهاد شود) و MRR کاهش یافته در اثر لغو خرید خرید (ضرر خالص) می باشد.

Native Advertising

تبلیغات بومی : تبلیغات بومی چیست؟ این نوع از تبلیغات، نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن، عملکرد و فرم تبلیغات شبیه فرم بستری است که تبلیغات بر روی آن پیاده می شود. هدف این روش، این است که تبلیغات بیشتر شبیه محتوای اصلی سایت باشد و کمتر شبیه تبلیغات رایج باشد. در این روش، تبلیغات بیشتر حالت محتوایی دارد که توسط اسپانسر و پشتیبان مالی تهیه شده و ارتباط نزدیکی با مطالب مورد نیاز کاربر دارد، ساختار یکپارچه بستر مورد نظر را خراب نمی کند و هماهنگ با محیط مقاله می باشد.

این تبلیغات بومی حالت های مختلفی دارد، ممکن است گوینده رادیو از محصول پشتیبان مالی خودشان لابلای برنامه تعریف کند و یا ممکن است مقاله ای مرتبط با یک محصول در منابع خبری باشد. 

(Net Promoter Score (NPS

شاخص خالص ترویج کنندگان یا NPS : این شاخص، یکی از معیارهای رضایت مشتریان می باشد که بر اساس یک مقدار ۰ تا ۱۰، مشخص می کند که افراد تا چه حدی شرکت شما را به دیگران پیشنهاد می کنند. NPS از یک نظرسنجی ساده به دست می آید که طراحی آن به گونه ای است که به شما کمک می کند تا بسنجید مشتری های شما نسبت به کسب و کار شما چقدر وفادار هستند.

برای محاسبه NPS، درصد مشتری هایی که مایل نیستند شما را به دیگران معرفی کنند (بدگویان و یا کسانی که بر اساس نظرسنجی رتبه ۰ تا ۶ دارند) از درصد کسانی که مایل هستند شما را به دیگران معرفی کنند (ترویج کنندگان یا کسانی که در نظر سنجی رتبه ۹ تا ۱۰ دارند) ، کم کنید.

معمولا تعیین NPS شرکت شما را قادر می سازد تا مشخص کنید چگونه می توانید محصولات و خدمات شرکت خودتان را بهبود دهید تا وفاداری مشتری هایتان بیشتر شود. 

News Feed

خوراک خبری : یک خوراک یا فید خبری، یک فید آنلاین مملو از منابع خبری می باشد. در فیسبوک، فید خبری همان صفحه اصلی حساب های کاربری است که آن ها در این صفحه، آخرین به روز رسانی های انجام شده توسط دوستان شان را مشاهده می کنند. فید خبری بر روی توییتر با نام تایم لاین یا خط زمانی شناخته می شود.

No-Follow Link

لینک نوفالو ( No Follow یا عدم پیگیری) : وقتی که یک وبسایت نمی خواهد اجازه دهد که یک موتور جستجو از سایت او به یک لینک در سایت دیگر دسترسی داشته باشد، از لینک نوفالو استفاده می کند. با استفاده از این لینک ما می توانیم به خزنده های موتور جستجو بگوییم که برای وبسایت های لینک شده با این کد، هیچ اعتباری در نظر نگیرد و به این روش می توان از محتوای اسپم یا محتوایی که با قوانین وبمستر سازگاری ندارند، اجتناب کرد. ویژگی لینک نوفالو توسط اکثر موتور جستجوهای اصلی در نظر گرفته می شود مانند گوگل، یاهو، بینگ. همه لینک ها و دامنه های آن ها به صورت مشابه ایجاد نشده اند و شما می توانید با استفاده از ویژگی نوفالو، از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

Offer

پیشنهاد : پیشنهاد ها، دارایی های محتوایی هستند که بعد از پر کردن یک فرم در صفحه فرود، در اختیار مشتری قرار می گیرند. هدف اصلی این پیشنهاد ها، کمک به بازاریاب ها به منظور ایجاد مشتری های هدایت شونده برای کسب و کارشان است. انواع بسیار متنوعی از پیشنهاد ها وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید مانند کتاب های الکترونیک، چک لیست ها، وبینار ها، دموهای نرم افزاری، نمونه ها و ابزار مختلف. 

Off-Page Optimization

بهینه سازی داخلی : این نوع از سئو تنها مبتنی بر یک وبسایت و المان های مختلف در آن HTML می باشد (اگر مستقیم به این صفحه آمده اید، می توانید کلمه های بخش H را مطالعه کنید تا در رابطه با HTML اطلاعات به دست بیاورید). تضمین این که بخش های اصلی صفحه مد نظرتان (مانند محتوا، تگ عنوان، URL و تگ تصاویر) همه کلمات کلیدی مطلوبی داشته باشند، به شما کمک می کند که برای آن صفحه مرتبط با عبارت خاص (کلمه کلیدی) رتبه خوبی به دست بیاورید.

Off-Page Optimization

بهینه سازی خارجی : این تکنیک، برادر دوقلوی بهینه سازی داخلی می باشد. سئو خارجی به لینک های ورودی و دیگر عوامل خارجی اشاره دارد که بر روی ایندکس سایت شما در موتور جستجو تاثیر دارد. عواملی مانند دامنه های لینک شده به سایت شما و حتی رسانه های اجتماعی، نقش بسیار مهمی در بهینه سازی خارجی سایت ایفا می کنند. خبر خوب این است که بهینه سازی خارجی سایت ابزار بسیار قدرتمندی است؛ اما خبر نه چندان خوب این است که عوامل موثر بر روی بهینه سازی خارجی سایت خیلی تحت کنترل بازاریاب های درونگرا نیست. خب پس راه حل این مشکل چیست؟

برای رسیدن به این هدف، باید محتوای مفید و موثری را ایجاد کنید تا افراد مایل باشند از این محتویات استفاده کنند، آن ها را به اشتراک گذاشته و یا لینک صفحات شما را در سایت خودشان قرار دهند.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

استراتژی سئو سایت فوق العاده ۲۰۱۹

لطفا به این مطلب رای دهید [رای ها : ۱ امتیاز : ۵] سئو سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *