خانه / آموزش سئو / دیکشنری بازاریابی اینترنتی – حروف U تا Z

دیکشنری بازاریابی اینترنتی – حروف U تا Z

بازاریابی اینترنتی درون گرا,بازاریابی درونگرا,تجربه کاربری ux حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

دیکشنری تخصصی بازاریابی آنلاین را در این قسمت به پایان می رسانیم. لغاتی در ارتباط با تجربه کاربری و رابط کاربری، مفهوم وب سایت و نقشه سایت و سایر مباحث بازاریابی اینترنتی درون گرا را در این دیکشنری بازاریابی انلاین بررسی می کنیم:

Unique Visitor

بازدید کننده منحصر به فرد: فردی است که از یک وبسایت بیشتر از یک بار در یک بازه زمانی مشخص، بازدید می کند.

بازاریاب ها از این اصطلاح در مقایسه با بازدید کلی سایت استفاده می کنند تا مشخص کنند چه مقدار ترافیک بر روی وبسایت خودشان وجود دارد. در حالی که تنها یک فرد یک وبسایت را ۳۰ مرتبه بازدید کند، سپس این وبسایت دارای یک UV یا بازدید کننده منحصر به فرد و ۳۰ بازدید کلی سایت می باشد.

URL •

URL : خلاصه عبارت Uniform Resource Locator می باشد. حقیقتش من خودم هم قبل از این که بخواهم این کلمه را تعریف کنم نمی دانستم مختصر چه کلماتی است! در اصل این URL، آدرس یک بخش اطلاعاتی است که می توان آن را بر روی وبسایت مشاهده کرد مانند یک صفحه، تصویر یا سند. مثل https://www.newseo.ir. این URL ها برای سئو داخلی اهمیت زیادی دارند، زیرا موتور های جستجو وقتی که به دنبال کلمات کلیدی می گردند، متن های داخلی URL ها را هم بررسی می کنند. در صورتی که کلمات کلیدی که میخواهید برای آن رتبه بدست آورید در URL صفحه شما هم درج شده باشند، از موتور جستجو یک شیرینی خامه ای اضافه هم می گیرید 😊 (البته متاسفانه شیرینی خامه ای واقعی به شما نمی دهد فقط امتیاز بیشتری برای سایت شما در نظر می گیرد)

(User Experience (UX

تجربه کاربری ux : تجربه کلی کاربر در یک کسب و کار خاص، از مرحله آشنایی و سپس آگاهی نسبت به برند تا اتمام مسیر تبدیل شدن به مشتری نهایی، خرید، استفاده و حتی حمایت از آن برند به عنوان تجربه برند شناخته می شود. برای این که ما تجربه ای بسیار عالی برای مشتری خودمان ایجاد کنیم، باید درست مانند همان مشتری فکر کنیم و یا حتی فراتر از آن، باید کاملا خودمان را جای او بگذاریم و همه چیز را از دیدگاه او ببینیم.

(User Interface (UI

رابط کاربری (UI) : نوعی از رابط که به کاربر این امکان را می دهد تا یک اپلیکیشن نرم افزاری یا یک دستگاه سخت افزاری را کنترل کند. یک رابط کاربری خوب، با ایجاد امکان کنترل و کار ساده با دستگاه یا نرم افزار از طریق شناخت مستقیم، یک تجربه کاربر پسند را ایجاد می کند. به بیان دیگر، رابط کاربری خوب باید به صورتی باشد که کاربر بتواند بدون آموزش قبلی خاص و تنها بر اساس مشاهدات مستقیم، به راحتی از آن استفاده کند. این رابط های کاربری شامل خط منو، خط ابزار، پنجره های مختلف، دکمه ها و امکانات مختلف می باشد.

Viral Content

محتوای وایرال یا محتوای ویروسی : این اصطلاح برای توصیف محتوایی مورد استفاده قرار می گیرد که از طریق نشر مجدد توسط کاربران در وب، به محبوبیت بسیار زیادی می رسند. معمولا، افراد نمی دانند محتوایی که ایجاد میکنند ممکن است یک محتوای وایرال شود و وقتی متوجه محبوبیت محتوای تولید شده می شوند که آن محتوا در دست همه کاربر ها قرار دارد. اگر محتوای ایجاد شده برای تولید کننده آن شرم آور باشد، قطعا این موضوع برای تولید کننده محتوا خوب نخواهد بود.

website •

وبسایت : یک وب سایت مجموعه ای از صفحات به هم پیوسته و شامل یک صفحه اصلی می باشد که معمولا بر روی همان سرور قرار دارد و این وبسایت به عنوان مجموعه ای از اطلاعات جمع آوری شده توسط افراد، گروه ها و سازمان ها آماده و نگهداری می شوند. یک بازاریاب درون گرا باید وبسایتی پویا و چند بعدی را ایجاد کند که این وبسایت بتواند بازدید کننده های زیادی را به خودش جذب کند، آن ها را از یک بازدید کننده به مشتری هدایت شونده تبدیل کند و سپس این مشتری های هدایت شونده را به مشتری های خودش تبدیل کند. در غیر این صورت، این سایت فقط یک بروشور است و بگذارید با شما راحت و صادق باشم، بهتر است فکری به حال سایت خودتان بکنید چون این سایت بروشوری اصلا فایده ای برای شما ندارد!

(Word-of-Mouth (WOM

تبلیغات دهان به دهان (WOM) : انتقال اطلاعات از یک فرد به فرد دیگر با نام تبلیغات دهان به دهان یا WOM شناخته می شود. به صورت فنی، این عبارت به ارتباطات کلامی اشاره دارد اما امروزه می دانیم که ارتباطات بیشتر حالت آنلاین به خودش گرفته است. بازاریابی WOM، یک تبلیغات ارزان است اما نیاز به کار زیادی دارد و برای رسیدن به آن، باید از بخش های گسترده بازاریابی درونگرا مانند بازاریابی محصولات، بازاریابی محتوایی و بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشترین بهره را برد.

workflow •

جریان کاری workflow : جریان کاری توصیفی درباره تولید مشتری های هدایت شونده می باشد. این جریان کاری، شامل عوامل تحریک کننده و رخداد هایی است که باعث می شود یک بازدیدکننده به یک مشتری هدایت شونده تبدیل شود. یک جریان کاری می تواند برای اهداف دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد، مانند تنظیم کردن ویژگی های محتوایی متناسب با مشتری هدایت شونده بر اساس شرایط خاص و یا اضافه کردن گزارش محتوایی به یک لیست خاص. فارغ از نحوه استفاده از این روش، جریان کاری می تواند یک عامل موثر در برنامه های بازاریابی درونگرا باشد.

XML sitemap

نقشه سایت XML : قطعا هر جایی که باشیم باید این حرف X را تحمل کنیم! نقشه سایت XML یک فایل متشکل از کدی است که بر روی سرور وب شما وجود دارد و تمام URL های مربوطه که در ساختار وب سایت شما قرار دارند را در خودش نگاه می دارد. این نقشه سایت مانند یک نقشه ساختمان برای سایت شما می باشد که هر وقت که سایت تغییر می کند، این نقشه به شدت به درد شما می خورد. همچنین این نقشه سایت به خزنده های موتور جستجو کمک می کند تا ساختار سایت را خیلی راحت مشخص کنند تا با هوشمندی بیشتری، آن را ارزیابی کرده و شاخص های مربوطه را مشخص کنند.

نقشه های سایت همیشه این تضمین را ایجاد نمی کند که تمام لینک های سایت تحت پیمایش یا کراول (Crawl) قرار بگیرند، همچنین کراول شدن یک URL تضمینی بر این نیست که حتما آن صفحه ایندکس شود. اما، باز هم داشتن یک نقشه سایت، بهترین تضمین برای این است که موتور جستجو در رابطه با کلیت سایت شما اطلاعات به دست بیاورد. مثل این است که این نقشه سایت به گوگل می گوید “هی گوگل! بیا یه نگاهی به این سایت معرکه بنداز!”.

YouTube •

یوتیوب : یک سایت اشتراک گذاری ویدئو است که کاربران می توانند بر روی آن ویدئو بگذارند، آن ها را به اشتراک بگذارند و یا ویدئوهای دیگران را مشاهده کنند. سه کارمند سابق شرکت PayPal، یوتیوب را در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد کردند. در نوامبر سال ۲۰۰۶، شرکت یوتیوب توسط گوگل با قیمت ۱٫۶۵ میلیون دلار خریداری شد و حالا یوتیوب به عنوان یکی از شرکت های فرعی گوگل اداره می شود. یوتیوب بزرگترین سایت اشتراک گذاری ویدئو در دنیا می باشد و احتمالا شما همین الان به جای این که بقیه این مقاله را بخوانید، دوست دارید سری به این سایت بزنید (البته اگر تا الان از آن استفاده نکرده باشید!)

Zilch

هیچی !

ما هر چه فکر کردیم کلمه ای که با Z شروع شود و مرتبط با بازاریابی باشد را پیدا نکردیم. برای همین من از خواننده های این مقاله می پرسم که : چه موضوع مرتبط با بازاریابی درونگرا وجود دارد و با Z شروع می شود و به نظر شما مهم است؟

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

آینده استراتژی محتوا

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *