خانه / آموزش سئو / رایج ترین اشتباهات سئو سایت

رایج ترین اشتباهات سئو سایت

آموزش سئو,اشتباهات رایج در سئو,اشتباهات رایج سئو

اشتباهات سئو در واقع عضو جدایی ناپذیر سئو سایت به شمار می روند. طبیعی است که در هر زمینه ای اشتباهاتی در درک برخی مفاهیم وجود داشته باشد. نکته ای که مهم می باشد این است که شما باید با مطالعه فراوان و استفاده از بهترین منابع موجود، از بروز مشکلات در روند کاری خود جلوگیری کنید.

اشتباهات سئو، می توانند تا حد بسیار زیادی در زمینه افت رتبه سایت نقش داشته باشند. در واقع به علت گسترش سئو سایت در سال های اخیر، برخی از صاحبان وب سایت ها اشتباهاتی را در استراتژی های سئو خود انجام می دهند و در بعضی از موارد، ضربه بسیار شدیدی به کسب و کار و برند خود وارد می کنند.

در نتیجه ما در ادامه این مقاله سعی کرده ایم تا رایج ترین اشتباهات سئو سایت را برای شما عزیزان جمع آوری کرده و مورد بررسی دقیق قرار داده ایم، تا بتوانید با مطالعه صحیح آن ها عملکرد خود را بهبود بخشیده و فعالیت های درستی در زمینه بهینه سازی سایت داشته باشید. البته دقت داشته باشید که این مقاله همیشه مطابق با آخرین متدهای آموزش سئو، بروز خواهد شد؛ بنابراین هر چند وقت یک بار باید آن را مجددا مطالعه کرده و مطالب جدید را در روند کاری خود به بهترین شکل پیاده سازی کنید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: اصول اساسی سئو برای مبتدیانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

بی توجهی به سرعت بارگذاری سایت

درک نکردن اهمیت سرعت بارگذاری صفحات سایت از اصلی ترین اشتباهات رایج سئو می باشد. سرعت وب سایت اهمیت زیادی داشته و موتورهای جستجو نیز آن را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی اصلی و بسیار مهم در نظر می گیرند. چراکه هدف موتورهای جستجو، جذب رضایت کاربران فضای مجازی است. با استناد به آمارهای گوگل، اکثر کاربران اگر در زیر ۳ تا ۵ ثانیه نتوانند به صفحه سایت مورد نظر خود دست پیدا کنند، از سایت خارج شده و به دنبال صفحه دیگری می گردند. بنابراین به هیچ وجه نباید به این فاکتور رتبه بندی بسیار مهم بی توجهی کنید. شما می توانید برای بررسی وضعیت عملکرد خود در زمینه سرعت سایت از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insight استفاده کنید.

عدم درک اهمیت محتوای جذاب

این مورد جزو رایج ترین اشتباهات سئو سایت می باشد. شما با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو، می توانید متوجه شوید که اکثر وب سایت ها به کیفیت و جاذبه داشتن محتوای خود اهمیتی نمی دهند. پیشنهاد ما این است که به جای متمرکز شدن بر این موضوع که حتما باید تعداد زیادی محتوا تولید کنید، بهتر است که کمیت کار خود را کاهش داده و بر کیفیت تولید محتوای خود اضافه کنید. چگونگی انجام این کار را می توانید با استفاده از نکات و دستورالعمل های آموزش تولید محتوا انجام دهید.

نکته ای بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید استراتژی های سئو سایت خود را طوری تنظیم کنید که علاوه بر اینکه محتواهای شما مطابق میل موتورهای جستجو هست، برای مخاطبینتان هم جذابیت کافی را داشته باشد. طبیعی است که زمانی محتوای سایت شما ارزش پیدا می کند که برای تمامی افرادی که جذب برندتان می شوند، کاربردی باشد.

نبود فعالیت های لازم برای حفظ مخاطب سایت

در بیشتر موارد دیده شده است که وقتی تعدادی کاربر جذب سایتی می شوند، پس از مدتی دیگر علاقه خود به کسب و کار مورد نظر را از دست داده و مطالب آن ها را دنبال نمی کنند. توجه داشته باشید که تنها بالا بردن تعداد بازدید کنندگان یک صفحه سایت شرط موفقیت نیست؛ بلکه هدف اصلی باید این باشد که فرد وارد شده به سایت به یک کاربر دائمی تبدیل شود. شما برای انجام این کار می توانید از روش های بسیار زیادی استفاده کنید. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که اگر نمی توانید عملکرد خوبی در مورد حفظ مخاطب سایت داشته باشید، بهتر است که بعد از اینکه محتوایی با ارزش تولید کردید، مطلب مورد نظر که برای کاربر جذاب بوده را به چندین بخش تقسیم بندی کرده از او بخواهید تا برای مطالعه ادامه این مطلب ارزشمند دوباره به وب سایت شما بیاید.

توجه نداشتن به ابزارهای سئو سایت

آموزش سئو,اشتباهات رایج در سئو,اشتباهات رایج سئو

بدیهی است که تا کسی عملکرد خود را مورد بررسی قرار ندهد، نمی تواند پیشرفت چندانی داشته باشد. این موضوع در مورد سئو نیز به همین شکل است. متاسفانه بعضی از صاحبان وب سایت ها اهمیتی به تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت خود نمی دهند و یا نمی خواهند که برای بهبود فعالیت های خود از ابزارهای موجود در موتورهای جستجو استفاده کنند. این یکی از تاثیرگذارترین اشتباهات رایج سئو است که می تواند سایت را به کلی نابود کرده و از بهبود آن جلوگیری کند. شما باید کاربرد ابزارهای رایگان و پولی موجود را در صدر اولویت بندی های خود قرار دهید و به دنبال همین موضوع، سئو سایت خود را به شدت تقویت کنید.

کاربرد اشتباه تگ های H در محتوا

متاسفانه به علت مطالعات کمی که برخی از سئوکاران و صاحبان سایت ها دارند، به کرات مشاهده می کنیم که در محتواهای سایت های مختلف حتی در سایت های بسیار معتبر، تگ ها H1 تا H6 یا به طور کلی استفاده نشده اند، یا کاملا روند اشتباهی در مورد کاربرد آن ها استفاده شده است. دقت داشته باشید که به هیچ وجه نباید در یک صفحه سایت دو مرتبه از تگ H1 استفاده کنید.

نکته بعدی که با رعایت آن می شود از بروز اشتباهات سئو جلوگیری کرد، کاربرد حداقل یک عبارت کلیدی در تگ های H می باشد. پیشنهاد می کنیم که پس از استخراج بهترین عبارات کلیدی برای محتوای خود، از آن ها در تگ ها هدینگ استفاده کنید. همچنین بهتر است که H1 همیشه با کلمه کلیدی اصلی شروع شود.

در این مقاله سعی کردیم که مهمترین، تاثیرگذارترین و رایج ترین اشتباهات سئو سایت را برای شما بیان کنیم. البته که این نکات همیشه در حال بروز رسانی هستند. بنابراین شما با مطالعه منظم مقاله های معتبری که در مورد اشتباهات سئو سایت نوشته شده اند، می توانید از انجام تمامی آن ها در استراتژی های بهینه سازی سایت خود، جلوگیری کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

۱۰ بروز رسانی اخیر الگوریتم گوگل و نکات مهم آن

بروز رسانی الگوریتم گوگل در سال های اخیر توانسته است که روند سئو سایت های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *