خانه / آموزش سئو / ۱۴ پیش بینی سئو سایت در سال ۲۰۱۹

۱۴ پیش بینی سئو سایت در سال ۲۰۱۹

آینده سئو,اسلایدر ویدیو,پیش بینی سئو حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

آینده سئو به کدام سمت می رود؟ حالا که چند ماهی از سال نو میلادی گذشته است و چند ماه شلوغ را پشت سر گذاشته ایم، پیش بینی های ما برای سئو در سال ۲۰۱۹ اندکی دیر آماده شده اما خب امیدواریم که باز هم بتواند نظر شما را جلب کند. از گسترش ویژگی های SERP تا سایر عوامل موثر در جستجو برای سال جدید، کارشناسان سئو ما گوی های بلورین طالع بینی خودشان را نگاه کرده اند (منظور ما داده های گسترده و تحلیل های عمقی است) و پیش بینی های سئو خودشان را ارائه کرده اند. در ادامه، ما یک لیست گسترده از چهارده مورد را به شما ارائه می کنیم که باید در زمینه جستجو و سئو در سال جدید، به آن ها توجه داشته باشید.

  1. پاسخ ها، باعث می شود ترافیک هدایت شود

جعبه های People Also Ask در سال ۲۰۱۸ در حد انفجار گسترش پیدا کردند و پاسخ های ویژه (featured snippet) نیز به صورت نسخه های چند وجهی و چند پاسخی، گسترش پیدا کردند. گوگل می خواهد به سوالات مختلف پاسخ دهد، می خواهد این سوالات را بر روی دستگاه های مختلف پاسخ دهد و سایت هایی که بتوانند پاسخ های دقیق با ساختار مناسب ارائه دهند را پاداش می دهد. شما باید بر روی پاسخ هایی تمرکز داشته باشید که به صورت طبیعی باعث می شود بازدید کننده ها میل بیشتری به محتوای شما پیدا کنند و برند شما برایشان شناخته و معتبر شود.

  1. جستجوی صوتی از نظر بهینه سازی کاربرد چندانی نخواهد داشت

بهینه سازی برای جستجوی صوتی بیشتر از بهینه سازی برای پاسخ های ویژه نخواهد بود و تبدیل های به دست آمده برای جستجوی صوتی، مانند یک جعبه سیاه ناشناخته باقی می ماند.

  1. موبایل، مهم ترین معیار

این یک مورد را نمی توان به اسم پیش بینی سئو معرفی کرد. اگر شما در سال ۲۰۱۹ تازه می خواهید ببینید که باید برای موبایل چکار کنید، خیلی عقب هستید. تقریبا تمام ویژگی های گوگل با اولویت موبایل طراحی شده اند و mobile-first index خیلی سریع در چند ماه اخیر توسعه یافته است. شما باید در اسرع وقت، طراحی های موبایل خودتان را ارتقا دهید.

  1. تاثیر بیشتر ویژگی های SERP در جستجوی ارگانیک

احتمالا گوگل بیش از پیش، روش های مختلفی را پیدا می کند تا راه حل هایی را جایگزین ترافیک ارگانیک کند که باعث شود افراد از ویژگی های مختلف گوگل استفاده کنند. این موارد شامل ویژگی های تعاملی SERP می باشد که به کندی اما به قطعی جایگزین بسیاری از پیشنهاد های وبسایت ها می شوند مانند شاخص های زنده، آب و هوا و اطلاعاتی که برای پرواز ها ارائه می شود.

  1. ویدئو، بر نتایج جستجو مسلط می شود

Featured Video ها، اسلایدر ویدیو (Video Carousel) و کلیپ های پیشنهادی (Suggested Clips) که در آنها گوگل محتوای خاصی را هدف گرفته است، حالا جایگزین محتوای آموزشی در گوگل شده است. همانطور که گوگل دستگاه Home Hub خود را تست می کند، انتظار می رود ویدئوی آموزشی آن را نیز ارائه دهد.

  1. SERP ها، تعامل بیشتری خواهند داشت

ما شروع تعاملی شدن SERP ها را، با ظهور جعبه های People Also Ask را دیده ایم. بر اساس سوالی که شما انتخاب می کنید، دو یا سه سوال دیگر نیز زیر آن سوال ایجاد می شوند که به صورت خاص، مرتبط با سوالی است که شما پاسخش را انتخاب کرده اید. این مشارکت زمان واقعی (real-time) باعث می شود که افراد در SERP ها مدت زمان بیشتری را سپری کنند و این موضوع به گوگل کمک می کند تا متوجه شود که کاربران به دنبال چه چیزی هستند.

  1. سئو محلی: گوگل به معنای واقعی کلمه، در کسب و کار شما قدرتمند می شود

گوگل همیشه سوالات دقیق و دقیق تر در رابطه با کسب و کار شما و مشتریان شما می پرسد. آیا کسب و کار شما برای جنسیت خاصی است؟ آیا این کسب و کار قابل دسترسی است؟ جو کاری شما به چه صورت است؟ و سوالاتی به همین منوال. در صورتی که گوگل بتواند اطلاعات واقعی و صحیح در رابطه با کسب و کار شما به دست بیاورد (درصد مشتریان تکراری شما، از طریق ثبت اطلاعات جغرافیایی، قیمت، از طریق تاریخچه تراکنش ها و غیره)، سپس می توانند با اتکای کمتری بر سیگنال های وبسایت کار کنند و می توانند نتایج دقیق تری را برای جستجو کننده ها فراهم کنند.

آینده سئو,اسلایدر ویدیو,پیش بینی سئو

  1. نزدیکی کسب و کار به جستجو کننده، یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی

در جدید ترین گزارش Moz در رابطه با سئو محلی، اکثریت پاسخ دهنده ها موافق هستند که گوگل بر روی نزدیکی جستجو کننده ها به کسب و کار های محلی تمرکز دارد و حتی گاهی گوگل، فاصله را به کیفیت هم در سئو محلی، ارجحیت می دهد. من پیش بینی می کنم که این روند به همین صورت ادامه پیدا می کند و حتی در سال ۲۰۱۹، این تاثیر بیشتر می شود. در یک طرف، نتایج به شدت محلی ممکن است مفید باشند زیرا امکان ارائه نتایج متنوع برای جستجوهای مختلف در مناطق مختلف را فراهم می کند. در طرف دیگر، با در نظر داشتن شرایط خاص، بیشتر افراد ترجیح می دهند که بهترین نتایج موجود را مشاهده کنند نه نزدیک ترین موارد.

  1. سئو محلی : گوگل می خواهد امکان کسب پول را بیشتر کند

اگر بررسی کنید، مشاهده می کنید که نقشه های محلی و نتایج جستجوی محلی حالا به صورت منحصر به فرد، از طریق Adwords و همچنین مدل های جدید تولید مشتری های هدایت شونده، پولی شده اند. این فضا بیش از پیش، رقابتی تر خواهد شد.

  1. تست های پولی سازی برای جستجوی صوتی

گوگل و آمازون به سمت نتایج مبتنی بر جستجوی صوتی پیش رفته اند به این امید که بتوانند از جستجوی صوتی پول بیشتری به دست بیاورند. از این منظر، مهم ترین پیش بینی ما به صورت زیر است: آمازون نمایش تبلیغات به صورت غیر فعال (sleep) را مشابه با نحوه نمایش تبلیغات توسط Kindle ارائه خواهد کرد.

  1. بازاریاب ها تمرکز بیشتری را بر روی SERP ها خواهند داشت

من فکر می کنم که ما تمرکز بیشتری را بر روی تحلیل SERP ها ببینیم زیرا گوگل کار های بیشتری را انجام می دهد تا بدون این که کاربران نتایج جستجو را ترک کنند، به پاسخ خودشان برسند. ما شاهد موتور های جستجوی بیشتری هستیم مانند Google Jobs ،Google Flights Google Hotels ،Google Shopping و غیره. همچنین ما شاهد این هستیم که محتوای عمقی بیشتری نسبت به قبل، به صورت پاسخ های ویژه، در جعبه های People Also Ask و قسمت های دیگر دیده می شوند. با این توسعه های جدید، بازاریاب ها نیز به صورت روز افزون می خواهند قابلیت رویت عمومی برند خودشان را در SERP ها گزارش دهند و نه فقط رتبه بندی وبسایت شان را. حالا بیش از پیش برای افراد مهم است که تمام المان های موجود در SERP ها را اندازه گیری کنند و نه فقط رتبه بندی شان را.

  1. هدف گیری موضوعات نسبت به هدف گیری عبارات جستجو، بهره بیشتری خواهد داشت

۲۰۱۹ یک سال دیگر خواهد بود که در آن، ما مشاهده خواهیم کرد که تاکید بر روی عبارات جستجوی تکی، کاهش پیدا می کند زیرا افراد بیشتر بر روی دسته های عبارات جستجو حول موضوعات مختلف متمرکز خواهند بود. عبارات جستجو در قسمت People Also Ask نیز باعث شده اند که اهمیت موضوعات برای صنعت سئو بیش از پیش مشخص شود. با PAA ها، گوگل به صورت شفاف نشان می دهد که آن ها تجربه جستجو را از نظر رضایت جستجو کننده در رابطه با یک موضوع در نظر می گیرند، نه فقط در رابطه با یک عبارت جستجوی خاص. با در نظر داشتن این موضوع، ما انتظار داریم که سئو کارها بیش از پیش بخواهند عبارات جستجوی خودشان را به صورت دسته بندی شده برای موضوعات مختلف در نظر بگیرند تا بتوانند قابلیت رویت و رقابت خودشان را بر روی این دسته بندی ها، بررسی کنند.

  1. استناد های بدون ساختار به هم لینک شده، مورد تمرکز بیشتری قرار خواهند گرفت.

اخیرا من یک مطالعه کوچک انجام دادم که در آن، ۷۵% همبستگی بین رتبه بندی ارگانیک و رتبه بندی در قسمت نتایج محلی شناسایی شد. استناد های بدون ساختار به هم لینک شده (ذکر اطلاعات کامل یا نسبی کسب و کار + لینکی برای تمام وبسایت های مرتبط) ابزاری برای بهبود رتبه بندی ارگانیک می باشند که بر روی رتبه بندی محلی نیز تاثیر دارد. این رتبه بندی ها همچنین به عنوان یک ابزار غیر وابسته به گوگل عمل می کنند که باعث افزایش ترافیک و مشتری هدایت شونده بیشتر می شود. هر چیزی که شما مجبور نباشید به خاطر آن به گوگل پولی بدهید، بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. استناد های ساختار یافته بر روی بستر های فهرست بندی کسب و کار های محلی مهم نیز یکی از مهم ترین اولویت های سال جدید خواهد بود، اما کسب و کار های رقابتی باید بر روی داده های بدون ساختار هم تمرکز داشته باشند تا پیشرفت کنند.

  1. نظرات کاربران، یک عامل ایجاد کننده تفاوت در رقابت ها خواهند بود

یک گزارش گوگل اخیرا بیان کرد که حدود یک سوم از جستجوهای محلی به هدف مطالعه نظرات کاربران انجام میشود. این حجم بسیار گسترده است. کسب و کار های محلی که می توانند شهرت خوب و پویایی را در وبسایت به دست بیاورند، مزیت بسیار خوبی نسبت به برندهای دیگر خواهند داشت که نظرات کاربران را به عنوان یک مبنای مهم برای خدمات مشتریان، در نظر نمی گیرند. کسب و کار های رقابتی مهم می توانند مفاهیم مهمی را از این نظرات به دست آورده، آن ها را تحلیل کرده و نسبت به آن ها واکنش مناسب ارائه کنند.

ما مایل هستیم نظرات شما را هم بشنویم. شما تا کنون چه تغییراتی در سال ۲۰۱۹ دیده اید که باعث تغییر در سئو شما شده باشد؟ چه گرایش هایی وجود داشته که شما توانسته اید از آن ها استفاده کنید یا برنامه ریزی کرده اید تا از آن ها بهره ببرید؟ لطفا با نظرات خودتان، ما را در جریان قرار دهید.

لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

آموزش سئو برای مبتدیان – جستجوی کلمات کلیدی ۲

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *