خانه / آموزش سئو / ۶ اشتباه سئو سایت توسط برندهای نوظهور

۶ اشتباه سئو سایت توسط برندهای نوظهور

آخرین تغییرات سئو,اشتباهات رایج در سئو,اشتباهات رایج سئو حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۲ امتیاز : ۵]

اشتباهات رایج در سئو سایت، عموما توسط برندهای نوظهور انجام میشود که تاثیر منفی زیادی بر رتبه بندی سایت، توسعه برند و بازاریابی آنها دارد. 

اینترنت مکانی بسیار رقابتی برای بازاریاب ها می باشد. امروزه راه انداختن یک کسب و کار از هر زمان دیگری ساده تر است، اما بازاریابی برای آن از هر زمانی سخت تر! اگر بخواهیم از نظر تئوری موضوع را بررسی کنیم، شما به راحتی می توانید یک وبسایت ایجاد کنید، به راحتی محتوا در آن ایجاد کنید و حتی به راحتی آن را در اینترنت به اشتراک بگذارید.

وقتی که کسی دلش را به دریا می زند و کار را شروع می کند، به نظر مشکلاتی پیش روی او قرار می گیرد. بخش های مختلف این معما همیشه با یکدیگر جور در نمی آیند. تازه، از تمام این ها که بگذریم بحث سئو و قوانین همواره در حال تغییر آن، مطرح میشود.

سئو می تواند موجب موفقیت کسب و کار دیجیتال شما شود و یا آن را به کلی از بین ببرد. همچنین سئو چیزی است که معمولا کسب و کار های جدید نمی توانند خیلی راحت با آن کنار بیایند. در این مقاله، می خواهیم اشتباهاتی را بررسی کنیم که برندهای نوظهور و یا در حال توسعه به احتمال زیاد دچار آنها می شوند که این اشتباهات سئو می توانند تاثیرات بسیار بدی بر روی عملکرد آن ها در موتور های جستجو داشته باشد. شما حتما باید حواستان باشد که این اشتباهات را انجام ندهید.

  1. نداشتن برنامه ساخت کلمات کلیدی و نادیده گرفتن جستجوی محلی

برنامه ریزی ضعیف برای کلمات کلیدی و در نظر نگرفتن جستجوی محلی از اشتباهات رایج کسب و کارهای نوظهور می باشد. تمرکز کردن بر روی عبارات کلیدی صحیح برای یک کسب و کار، ضروری است. شما باید عبارت کلیدی را انتخاب کنید که رقابتی هستند و می توانند ماهیت کسب و کار شما را نشان دهند، در نتیجه سئو و محتوا در یک ترکیب متعادل با یکدیگر می توانند باعث شوند که وبسایت شما در رتبه بندی های گوگل، کاری کند کارستان!

اما انتخاب کردن کلمات کلیدی صحیح، نیازمند تفکر و برنامه ریزی و استفاده از ابزار مطمئنی مانند Google Keyword Planner می باشد.

ما یک مثال فرضی از مالک یک باشگاه بدنسازی در فیلادلفیا را در نظر میگیریم که رویای ایجاد کسب و کار کوچک خودش را در ذهن دارد. او ممکن است بخواهد کار خودش را در سطح کشور هم توسعه دهد، همچنین ممکن است که تمایلی به این کار نداشته باشد اما قطعا می خواهد کسب و کار خودش را توسعه دهد. برای او، عبارت کلیدی “باشگاه تناسب اندام” قطعا عبارت کلیدی مفیدی نخواهد بود زیرا میزان رقابت برای این عبارت بسیار بالا می باشد. او باید تا حد امکان یک عبارت کلیدی خاص را انتخاب کند تا بتواند در صفحات نتایج جستجو، به رتبه بندی های بالا برسد.

مثلا عبارت “باشگاه بدنسازی در فیلادلفیا” می تواند یک کلمه کلیدی بهتری باشد و اگر مثلا به جای کلمه فیلادلفیا از محله ای که در آن قرار دارد استفاده کند، میتواند نتایج بهتری هم بگیرد. هر چه عبارت کلیدی شما خاص تر باشد، احتمال این که وبسایت شما بتواند رتبه بندی بهتری را به دست بیاورد، بیشتر خواهد بود و همچنین، هر جایی که ممکن است شما باید از المان های محلی برای عبارات کلیدی خودتان استفاده کنید.

جستجوهای محلی همیشه در سطح بالایی قرار دارند. بر اساس یک گزارش، اکثر مشارکت مشتری ها نسبت به برند (۸۵ تا ۹۵%) از طریق لیست های محلی، صفحات وبسایت های محلی و یا نتایج جستجوهای محلی شکل می گیرد.

شما همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs ،AnswerThePublic یا KeywordTool.io هم استفاده کنید تا جستجوهای دقیق برای کلمات کلیدی انجام دهید، اما هیچ وقت فراموش نکنید که کلمات کلیدی شما باید خاص باشد و همچنین نسبت به جستجوی محلی نیز، توجه ویژه داشته باشید.

  1. عدم هماهنگی سئو با استراتژی های بازاریابی برند در سطح کلی

آخرین تغییرات سئو,اشتباهات رایج در سئو,اشتباهات رایج سئو

برای این که سئو بتواند برای شما مزایای مد نظرتان را ایجاد کند، شما باید فعالیت های سئو خودتان را با استراتژی های بازاریابی کلی خودتان یا دیدگاهی که برای کسب و کار خودتان دارید هماهنگ کنید. هر چه یک کسب و کار شفافیت بیشتری نسبت به اهداف کلی خودش داشته باشد، اهداف بازاریابی او هم شفاف تر می شود و اجرای سئو توسط آن کسب و کار، هدفمند تر می شود.

هماهنگی با استراتژی های کلی یک کسب و کار، باعث می شود که جستجو برای کلمات کلیدی و تولید محتوا بعد از آن، هدفمند صورت بگیرد. نه فقط این، بلکه هماهنگی با استراتژی های کلی باعث می شود که زیبایی یک وبسایت و همچنین انتقال پیام برند نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

این شرایط، یکی دیگر از حوزه هایی است که برند های در حال توسعه معمولا در رابطه با آن به مشکل میخورند. برند های در حال توسعه یا کسب و کارهای نوپا معمولا یک پیام برند پایدار در وبسایت و محتوای خودشان ندارند. وبسایت هایی که پیام های گیج کننده ای را به کاربر می دهند، باعث می شوند که بازدید کنندگان خیلی سریع آن ها را ترک کنند و در نتیجه بانس ریت بالایی در وبسایت آن ها ایجاد می شود (یکی از معیار های رتبه بندی گوگل). در صورتی که وبسایت شما پیام های ناسازگار با یکدیگر را از نظر پیام برند منتقل می کند (مانند لوگو ها، محتوا یا طراحی)، احتمالا شما باید از ابزاری مانند Tailor Brands استفاده کنید. این ابزار با سهولت کاربردی بالا، باعث می شود که کسب و کار ها بتوانند لوگو های زیبا ایجاد کنند، هویت برند خودشان را توسعه دهند و یک تجربه کاربری به یاد ماندنی ایجاد کنند.

  1. نادیده گرفتن بهترین روش های تولید محتوا

یکی از اشتباهات رایج در سئو این است که بهترین روش های تولید محتوا را در سایت خود استفاده نکنید. گوگل همیشه در حال ایندکس کردن و خارج کردن محتوا از ایندکس می باشد. به عنوان یک قانون، گوگل محتوای با کیفیت را ارتقا می دهد و محتوای بی ارزش را تنبیه می کند. 

اما، محتوای با کیفیت همیشه به معنی این نیست که یک پست وبلاگ، به خوبی نوشته شده است. یک وبسایت باید محتوای با کیفیت داشته باشد تا بتواند بر روی گوگل تاثیر بگذارد و نحوه نگارش این محتوا هم باید زیبا باشد.

بعضی از بهترین روش ها برای تولید محتوا شامل این موارد می باشد:

  • گذاشتن پست های محتوایی منظم بر روی وبلاگ
  • گذاشتن پست های محتوایی جدید و توجه به حذف محتوای تکراری
  • حذف کردن لینک های اسپم از بخش نظرات
  • لینک به صفحات معتبر در طریق محتوا
  • گذاشتن پست های محتوایی مطابق با برنامه ریزی های انجام شده برای کلمات کلیدی.

دیگر دوران تکرار بیش از حد کلمات کلیدی گذشته است و دیگر نمی توان از این فعالیت های سئوی کلاه سیاه استفاده کرد. شما باید از نظر اهداف کسب و کارتان در کل محتوای وب سایت خودتان کاملا شفاف عمل کنید و نباید بیش از حد از کلمات کلیدی انتخاب شده استفاده کنید زیرا این کار به عنوان یک فعالیت کلاه سیاه در نظر گرفته می شود.

  1. نادیده گرفتن توزیع محتوا

اشتباهات سئو,برندهای نوظهور,سئوی کلاه سیاه

بعد از مرحله تولید محتوا، موضوع توزیع محتوا مطرح می شود. شما باید کاری کنید که محتوای شما گسترش پیدا کند و به مخاطبین بیشتری برسد. در مراحل اولیه، شما می توانید بهترین محتوای خودتان را برای افراد موثر در کسب و کار خودتان و وبسایت های معتبر بفرستید تا بتوانید کاری کنید که برند شما دیده شود. پست گذاشتن به صورت مهمان یکی از روش های معتبر برای به دست آوردن بک لینک های معتبر می باشد و قابلیت رویت برند شما را هم افزایش می دهد. این کار همچنین باعث می شود که ترافیک بیشتری به سایت شما منتقل شود و از این رو برای وبسایت شما مشتری های هدایت شونده بیشتری را فراهم می کند.

اما مادامی که شما تلاش می کنید تا مخاطبین بیشتری را به دست بیاورید و با افراد موثر در زمینه کاری خودتان ارتباط برقرار کنید، شما باید ایمیل هایی را به نقاط تماس صحیح بفرستید. مکالمه بین وبلاگ نویس ها، یک فرایند زمانبر می باشد. شما باید مطمئن شوید که زمان خودتان را بر روی افراد اشتباه، صرف نمی کنید. شما می توانید از ابزاری مانند Norbert استفاده کنید تا بتوانید ایمیل ها را بر اساس نام افراد مد نظر خودتان پیدا کنید و یا این که می توانید بر روی مجموعه ایمیل موجود که خودتان جمع آوری کرده اید، ارزیابی های اعتبار سنجی انجام دهید و ایمیل های معتبر را پیدا کنید.

  1. عدم سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی از ابتدای کار

یکی از اشتباهات رایج سئو این است که سئو را تنها محدود به وب سایت خود بدانید. سیگنال های اجتماعی هم بر روی عملکرد موتور جستجو در یک کسب و کار تاثیر دارد.

خب دوباره همان مالک باشگاه بدنسازی را در نظر بگیرید، وبسایت او قطعا می تواند از محتوای جدید و روش های معمول سئو، بهره ببرد. اما، او باید در شبکه های اجتماعی هم حضور داشته باشد تا نه تنها بتواند برای کسب و کار خودش بازاریابی کند، بلکه با این روش می تواند اعتماد گوگل را هم جلب کند (همیشه این موضوع به عنوان یک احتمال مطرح شده است که یک ارتباط بین مشارکت های اجتماعی و رتبه بندی های گوگل وجود دارد و اخیرا هم Hootsuite این موضوع را بررسی کرده و این موضوع را تایید کرده است.)

مالک این باشگاه باید بتواند با مشتریان فعلی خودش در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، تعامل داشته باشد، در صفحه خودش نظر بدهد (و یا در هر لیست محلی دیگری که کسب و کارش در آن قرار دارد)، کاری کند که افراد بیشتری او را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند و در نتیجه، بتواند یک شخصیت قابل اعتماد به صورت کلی ایجاد کند. محبوبیت در شبکه های اجتماعی باعث می شود که محتوای شما در سطح گسترده تری توزیع شود و این موضوع به نوبه خودش باعث می شود که رتبه بندی شما در گوگل هم افزایش پیدا کند (و در نتیجه برند شما بیشتر دیده می شود).

  1. عدم اطلاع از آخرین تغییرات سئو

شما نمی توانید فقط یک نفر را استخدام کنید تا محتوای وب سایت شما را برای موتور های جستجو بهینه سازی کند و دیگر بیخیال بقیه کار ها شوید! زیرا سئو همیشه در حال تغییر می باشد و شما نیز باید همواره خودتان را با آن سازگار کنید.

شما باید ارزیابی های مختلف برای سئو سایت خودتان به صورت منظم انجام دهید. جستجوهای اینترنتی یک فضای پویا هستند و این پویایی آن ها هدفمند می باشد. گوگل همواره در حال به روز رسانی الگوریتم های جستجوی خودش می باشد و عوامل مختلفی را برای رتبه بندی سایت ها در نظر میگیرد تا بتواند اطلاعات مفید و صحیح را در اختیار کاربران قرار دهد. اما، گوگل همیشه اطلاع رسانی های دقیق و جزئیات در رابطه با این به روز رسانی ها را منتشر نمی کند و بعضی از آن ها، آن قدر موثر هستند که ممکن است باعث شوند به کلی رتبه بندی یک سایت، از بین برود.

شما باید همیشه از آخرین تغییرات سئو و تغییر الگوریتم گوگل، اطلاع کسب کنید و به محض این که نسبت به آن ها آگاه شدید، تغییرات لازم را در وبسایت های خودتان ایجاد کنید. بهترین فعالیت ها در این زمینه، باعث می شود که برند شما بتواند در رتبه بندی گوگل همیشه موفق باشد.

جمع بندی

همانطور که Aaron Wall گفته است، “سئو می تواند گاهی مانند یک بازی بی نتیجه به نظر برسد”. چیزی که امروز برای سئو مفید است ممکن است فردا مفید نباشد به همین دلیل شما باید همیشه کار خودتان را نظارت کنید. به علاوه، تعداد بیشماری از متغیر های مختلف وجود دارد که باید آنها را پیگیری کنید، متغیر هایی که ممکن است در اثر تغییرات قوانین سئو، به کلی در یک شب تغییر کنند.

اما سئو وب سایت یکی از الزامات کار است. سئو یک کار چالش برانگیز است که اگر به درستی انجام شود، نتایج بسیار خوبی را برای شما ایجاد می کند. یک تیم سئو اختصاصی می تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند زیرا سئو آن قدر اهمیت دارد که نمی توان آن را بر عهده توسعه دهندگان یا طراحان سایت قرار داد. در نهایت، این نکته را همیشه مهم تر از نکات دیگر در نظر داشته باشید که سئو برای کسب و کار و برند شما اهمیت بسیار زیادی دارد و در این صورت، می توانید خیلی سریع نتایج تلاش های خودتان را ببینید.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

۹ مرحله استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ – بخش دوم

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *