خانه / آموزش سئو / ۸ نکته کلیدی تولید محتوا در سال جدید

۸ نکته کلیدی تولید محتوا در سال جدید

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

تولید محتوا، همواره از مهم ترین مباحث آموزش سئو سایت بوده است. تعداد زیادی مقاله آموزشی در این زمینه، در سایت نیوسئو برای شما عزیزان منتشر کرده ایم. در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی تولید محتوا را همراه با مثال ها و نمونه های مختلف که در سایت backlinko گردآوری شده است، مطرح کنیم:

در واقع این همان روشی است که backlinko توانست با استفاده از آن، تعداد بازدید کنندگان وبلاگ خود را به ۳۹۲٫۴۱۱ نفر در ماه افزایش دهد.

خب حالا می خواهیم کار را شروع کنیم.

گام اول: انتخاب موضوع محتوا

اولین گام شما پیدا کردن یک موضوع است.

اما شما نباید هر موضوعی را انتخاب کنید…

یک موضوع که مشتریان مخاطب شما نسبت به آن علاقه مند باشد.

نحوه انجام این کار به صورت زیر است:

نخست، شما باید به وبلاگ های محبوب در حوزه کسب و کار خودتان بروید.

باید به دنبال محتوایی باشید که نظرات و اشتراک گذاری بالایی به دست آورده است.

به عنوان مثال، چندی قبل من این موضوع را بررسی کردم که چه محتوایی بهترین عملکرد را در وبلاگ Moz داشته است.

و متوجه شدم محتوایی که در رابطه با ارزیابی سایت بوده اند، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

در نتیجه من یک پست وبلاگ با این نام ایجاد کردم: “ارزیابی جامع سئو سایت”

به دلیل این که این پست مبتنی بر یک موضوع خوب شکل گرفته بود، توانست در روز اول نتایج بسیار خوبی را ایجاد کند:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

و خیلی سریع به صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی هدف رسید.

نکته حرفه ای: در صورتی که یکی از رقبای شما یک پادکست دارد، لیست قسمت های آن را بر روی iTunes بررسی کنید:

بهینه سازی محتوای وب سایت,تبلیغ محتوایی,تولید محتوا

این موضوع می تواند موضوعات بسیار خوبی را به شما نشان دهد که شاید پیدا کردن آن ها به روش های دیگر بسیار دشوار باشد.

  • انجمن های آنلاین

انجمن های آنلاین، یکی از بهترین مکان ها برای پیدا کردن سوالات جدیدی است که برای مخاطبین شما ایجاد شده است.

به عنوان مثال، من وقتی در subreddit به دنبال موضوع رژیم غذایی گشتم، متوجه شدم که افراد سوالات زیادی در رابطه با دسر دارند:

تولید محتوای جذاب,تولید محتوای سئو شده,گردآوری محتوا

این موضوع چرا مهم است؟

بیشتر افراد به این دلیل سوال خودشان را در Reddit مطرح می کنند زیرا آن ها نمی توانند پاسخ خودشان را در گوگل پیدا کنند.

این یعنی یک فرصت بسیار خوب برای شما برای این که با محتوای خودتان به این سوال پاسخ دهید.

شما با استفاده از سایتی مانند Quora نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

اگر می خواهید این تکنیک را در مقیاس بزرگتری توسعه دهید، می توانید از سایت Answer the Public استفاده کنید.

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

این یک ابزار رایگان است که سوالات محبوب که افراد در رابطه با یک موضوع دارند را در اختیار شما قرار می دهد.

نکته حرفه ای: شما می توانید دستور جلسه های موجود در کنفرانس های زمینه کاری خودتان را هم بررسی کنید. افراد همیشه از این گفتمان ها استفاده می کنند. در نتیجه مشخص است این موضوعات، باید به خوبی پوشش داده شوند.

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

  • کاوشگر محتوایی Ahrefs

این ابزار خیلی شبیه به BuzzSumo می باشد.

شما کلمه کلیدی مد نظر خودتان را وارد می کنید…

سپس لیستی از محتوایی را به دست می آورید که افراد اخیرا آن ها را به اشتراک گذاشته اند و از لینک آن استفاده کرده اند.

  • بهترین محتوای شما

شما با استفاده از روش زیر، می توانید از تلاش های خودتان دوبرابر نتیجه بهتری به دست بیاورید.

نخست، وارد Google Analytics شده و قسمت “Behavior” → “Site Content” → “Landing Pages” را پیدا کنید:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

این موضوع به شما نشان می دهد که کدام صفحات شما بیشترین ترافیک را جذب کرده است.

سپس، می توانید متوجه شوید که این صفحات از نظر موارد زیر، چه اشتراکاتی دارند:

  • قالب
  • موضوعات
  • نویسنده
  • سبک نویسندگی

در نهایت می توانید بر اساس یافته های خودتان، محتوای خودتان را انتخاب کنید.

سال پیش من متوجه شدم که راهنمای جامع باعث شده ترافیک بسیار زیادی ایجاد شود:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

و این راهنمایی های جدید به من کمک کرد تا ترافیک وبلاگ خودم را در مقایسه با سال پیش، ۲۹٫۳۶% افزایش دهم.

همین موضوع، ما را به گام بعدی هدایت می کند…

گام دوم: پیدا کردن کلمه کلیدی

حالا که شما موضوع مد نظر خودتان را برای تولید محتوا پیدا کردید، زمان آن رسیده است کلمه کلیدی را پیدا کنید که افراد از آن استفاده می کنند تا برای آن موضوع جستجو کنند.

در ادامه، سه روش ساده برای انجام این کار را به شما معرفی می کنیم:

  1. QuestionDB

QuestionDB، یک ابزار رایگان کلمات کلیدی می باشد که کلمات کلیدی زیادی را بر اساس سوال، ایجاد می کند.

برای استفاده از این ابزار، تنها کافیست موضوعی که در گام ۱ پیدا کرده اید را در این ابزار وارد کنید.

بعد از یک یا دو ثانیه، شما لیستی از کلمات کلیدی دست نخورده و بکر را دریافت می کنید.

  1. پیشنهادات گوگل و یوتیوب

این یک استراتژی قدیمی برای یافتن کلمات کلیدی می باشد اما هنوز بسیار عالی است.

فقط موضوع مد نظرتان را در گوگل تایپ کنید…

و سپس به قسمت پیشنهادات گوگل بروید…

پیشنهاد می کنم این کار را برای یوتیوب و بینگ نیز انجام دهید.

و همچنین در DuckDuckGo:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

و اگر کار شما یک سایت فروشگاهی است، Amazon را هم بررسی کنید:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

  1. تگ های Google Image

این یک نکته کوچک تولید محتوا است که برای یافتن کلمات کلیدی طولانی، بسیار مفید می باشد.

فقط برای کلمه کلیدی مد نظر، در Google Image جستجو کنید.

این تگ ها عباراتی هستند که وقتی افراد به دنبال اطلاعات در زمینه موضوع شما هستند، برای آن ها هم جستجو می کنند.

و کل کاری که شما باید انجام دهید، این است که این تگ ها را به انتهای کلمات کلیدی که نوشته اید، اضافه کنید.

به عنوان مثال، اگر شما برای کلمه “content marketing” جستجو کنید، صفحه زیر نمایش داده می شود:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

شما باید این عبارات را قبل و بعد از “content marketing” اضافه کنید.

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

به این صورت، شما یک لیست طولانی از عبارات کلیدی طولانی دارید که می توانید محتوای خودتان را بر اساس آن ایجاد کنید.

گام ۳: انتخاب یک قالب و ساختار محتوایی

به بیان دیگر، شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه محتوایی ایجاد کنید:

  • پست وبلاگ
  • ویدئو یوتیوب
  • ویدئو بومی (برای فیسبوک، لینکدین، یا توییتر)
  • عامل جذب مشتری های هدایت شونده
  • کتاب الکترونیکی
  • اینفوگرافیک
  • پادکست
  • محتوای تعاملی

نکته کلیدی در این قسمت این است که شما بهترین قالب را انتخاب کنید.

آیا شما نویسنده خیلی خوبی هستید؟ یک پست وبلاگ بنویسید.

آیا می توانید در یک ویدئو بدرخشید؟ پس یک ویدئو درست کنید.

و یا شاید یک طراح خیلی خوب هستید. پس می توانید یک محتوای تصویری ایجاد کنید.

در واقع، شما می توانید با قالب های مختلف، یک موضوع را پوشش دهید.

همه این قالب ها هم عملکرد خیلی خوبی دارند.

به عنوان مثال، چند سال پیش من یک راهنما در رابطه با ساخت بک لینک را ارائه کردم.

این محتوا عملکرد خیلی خوبی داشت.

در نتیجه من یک ویدئو یوتیوب نیز در رابطه با همین موضوع ایجاد کردم.

و این ویدئو توانست ۶۵۵۴۱ بازدید داشته باشد.

این خیلی نتیجه خوبی است.

البته هیچ قالبی نمی تواند برای تمام موضوعات بی نقص و عالی باشد.

در نتیجه شما باید قالبی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. پس حالا به گام چهارم می رویم:

گام ۴: تولید محتوای جذاب

حالا نسبت به هر زمان دیگری، نشر محتوایی برجسته و متمایز دشوار است.

بر اساس وردپرس، ۲٫۴۹ میلیون پست وبلاگ هر سال منتشر می شود.

حتی این شرایط سخت تر هم می شود. با وجود این که عرضه محتوا افزایش پیدا می کند، تقاضا یا نیاز به محتوا بدون افزایش است.

در واقع، وردپرس گزارش کرده است که بازدید صفحات برای اولین بار در طی ۱۲ سال قبل، کاهش یافته است:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

لب کلام؟ اصلا مهم نیست که شما چه محتوایی ایجاد می کنید. در صورتی که شما می خواهید در بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۱۹ موفق باشید، هر چیزی که منتشر می کنید باید عالی باشد.

چطور؟ به شما می گوییم…

هیچ روش میان بری وجود ندارد:

اگر شما می خواهید که افراد محتوای شما را مطالعه کرده و آن را به اشتراک بگذارند، محتوای شما باید یک محتوای عالی باشد و ظاهر عالی هم داشته باشد.

به همین دلیل، من همیشه بیشترین تلاش خودم را می کنم تا از تصاویر بسیار خوب و با کیفیت استفاده کنم.

همچنین از راهنمایی هایی استفاده می کنم که به صورت سفارشی ایجاد شده است:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

  • نکات و تکنیک های به شدت عملی

این موضوع اهمیت زیادی دارد.

اصلا مهم نیست که شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید، افراد اطلاعاتی را می خواهند که بتوانند فورا استفاده کنند.

به عنوان مثال:

زمانی که من برای این پست تحقیق می کردم، پست های زیادی را مطالعه کردم که در رابطه با استراتژی محتوایی بودند.

آن ها پر بودند از محتوای بی فایده که کاربرد عملی زیادی نداشتند.

ایده های بسیار زیادی در این محتوا وجود داشت اما آموزشی برای اجرای این ایده ها وجود نداشت.

به همین دلیل من تصمیم گرفتم این پست را به صورتی ارائه کنم که کاملا عملی باشد:

نمونه های واقعی

زمانی که بحث محتوا باشد، یک موضوع همیشه صحیح است.

مردم عاااااااشق مثال هستند.

زمانی که شما کلمه “مثلا” را استفاده می کنید، مغز شما نفس راحتی می کشد! زیرا تحقیقات نشان داده که مثال باعث می شود یادگیری ساده تر شود.

به همین دلیل من در پست های خودم از مثال های زیادی استفاده می کنم.

آیا اضافه کردن مثال کار را برای نویسنده سخت تر می کند؟

قطعا!

آیا ارزش این سختی را دارد؟

باز هم قطعا!

  • استفاده از دانش تخصصی

به بیان دیگر، شما باید محتوا را با کمک افرادی منتشر کنید که نسبت به چیزی که می نویسند، تخصص داشته باشند.

یک مثال ساده این است که اگر شما می خواهید در رابطه با باز کردن یک لوله مسدود مطلبی بنویسید، نباید از یک نویسنده آزاد استفاده کنید بلکه باید از یک لوله کش کمک بگیرید!

  • تجربه کاربری در محتوا

وقتی که بیشتر افراد به تجربه کاربری فکر می کنند، نرم افزار به ذهنشان می آید.

اما محتوا نیز می تواند تجربه کاربری ایجاد کند.

به عنوان مثال، به این پست نگاه کنید:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

این متن در هم تابیده شده است که باعث می شود که خواندن آن دشوار شود.

این یعنی تجربه کاربری بد.

در طرف دیگر، این پست از یک فونت بزرگ با فضای سفید زیادی استفاده می کند:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

همین موضوع باعث می شود که مطالعه این پست راحت تر باشد.

این یعنی تجربه کاربری خوب.

و تجربه کاربری فقط در رابطه با محتوای متنی نیست.

اگر شما یک پادکست و یا ویدئو دارید، صوت شفاف و ارزش تولید می تواند باعث ارتقای تجربه کاربری شود.

به صورت خلاصه:

محتوایی که تولید می کنید باید کاربری ساده ای برای افراد داشته باشد.

گام ۵: تولید محتوای سئو شده

گام بعدی، بهینه سازی محتوا حول یک کلمه کلیدی می باشد.

به صورت خاص، شما باید مبانی بهینه سازی محتوای وب سایت در سئو داخلی را در نظر داشته باشید:

  • کلمه کلیدی خودتان را در تگ تایتل قرار دهید
  • تگ تایتل خودتان را برای CTR بهینه سازی کنید
  • لینک های داخلی به سایر صفحات را در محتوا قرار دهید
  • از URL های کوتاه استفاده کنید.
  • از لینک های خارجی استفاده کنید.
  • محتوای خودتان را به صورتی قالب بندی کنید که به راحتی مطالعه شود.

گام ۶: تبلیغ برای محتوا

اگر شما می خواهید از ارزش کامل محتوای خودتان بهره مند شوید، باید به صورت فعال برای آن تبلیغ کنید.

و زمانی که من از تبلیغات صحبت می کنم، منظورم این نیست که شما محتوای خودتان را بر بستر رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک یا توییتر تبلیغ کنید.

البته این کار کمک می کند.

اما شما باید به صورت راهبردی، محتوای خودتان را به صورتی اشتراک بگذارید که ترافیک، بک لینک و اشتراک اجتماعی اش به بیشترین مقدار برسد.

چطور؟

بیایید بررسی کنیم…

  • روزنامه های ایمیل

این موضوع بسیار گسترده است.

یک لیست ایمیل اولین ابزار تبلیغ محتوایی در این سیاره است.

در واقع، حتی روش دیگری هنوز نتوانسته به این ابزار نزدیک شود.

به یاد داشته باشید:

مشترکین شما متشکل از افرادی هستند که عاشق محتوای شما هستند.

به بیان دیگر:

این افراد مایل هستند که محتوای شما را منتشر کنند.

به همین دلیل من خیلی از پست هایم را در اختیار مشترکین ایمیل خودم قرار می دهم.

و همانطور که می بینید، ایمیل های من مثل روزنامه های ایمیل شلوغ و بی فایده نیست.

در واقع، ایمیل های من مثل یک ایمیل دوستانه است.

ایمیل های شما هم باید دقیقا به همین صورت باشد.

مثلا می توانید ببینید که یک ایمیل توانسته ۱۴۰۶۷ بازدید ایجاد کند.

  • گردآوری محتوا

در صورتی که شما با این روش آشنا نیستید، این پست های گردآوری، پست هایی هستند که محتوای بسیار خوبی را از یک هفته، گردآوری می کنند.

بهترین بخش این پست ها چیست؟

در هر زمینه کاری، پست های گردآوری وجود دارند.

مثلا، در قسمت زیر یک پست گردآوری در زمینه نوشیدنی را مشاهده می کنید.

به دلیل زیر، تبلیغ محتوا در گردآوری لینک ها، عملکرد خیلی خوبی دارد:

درخواست شما برای قرار گرفتن در این پست ها، کار گردآورنده را هم راحت تر می کند.

کسانی که این پست ها را ایجاد می کنند، همیشه به دنبال پیدا کردن محتوایی هستند که بتوانند در پست های خودشان از آن ها استفاده کنند.

و زمانی که شما پست جدید خودتان را به آن ها ارائه می کنید، شما محتوای خودتان را به آن ها پیشکش می کنید.

یعنی دیگر آن ها برای پیدا کردن لینک، دشواری ندارند.

به عنوان مثال، در قسمت زیر یک پست گردآوری را مشاهده می کنید که از لینک من استفاده کرده است:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

  • تبلیغات پولی برای محتوا

به صورت خاص، Facebook Boosted Post بسیار موثر هستند.

من هزاران تبلیغات در ماه های اخیر در فیسبوک منتشر کرده ام.

و درس شماره ۱ که از این تبلیغات گرفتم، این است:

تغییر هدف، کار درستی است.

به عنوان مثال، من اخیرا پست زیر را در فیسبوک، ارتقا دادم:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,بهینه سازی محتوا

و به دلیل این که هدف من افرادی بود که اخیرا از سایت من بازدید کرده بودند، من فقط ۶۷ سنت به ازای هر کلیک پرداخت کردم:

(که این مبلغ واقعا ارزان است)

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

سئو سایت بهتر است یا PPC؟

لطفا به این مطلب رای دهید [رای ها : ۱ امتیاز : ۵] سئو سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *