خانه / آموزش سئو / ۹ باور غلط لینک سازی در سال جدید

۹ باور غلط لینک سازی در سال جدید

استراتژی ساخت بک لینک,استراتژی های سئو سایت,استراتژی های لینک سازی

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

باورهای غلط لینک سازی برای سایت را در مقالات گذشته نیوسئو بررسی کردیم. در اینجا قصد داریم به ۹ مورد از این اشتباهات رایج لینک سازی اشاره کنیم که در سال ۲۰۱۹ ارزش خود را به طور کامل از دست داده اند و نباید توجهی به آن ها داشته باشید.

تقریبا هر کسی که یک کسب و کار B2B یا B2C دارد، می داند که گوگل و دیگر موتورهای جستجو لینک های با کیفیت را دوست دارند و آن ها را به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی خودشان در نظر می گیرند.

در نتیجه، اگر شما می خواهید که وبسایت شما نسبت به رقبایتان رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد، استراتژی ساخت بک لینک های قوی قطعا ضرورت بسیار زیادی برای شما دارد.

اما، اگر می خواهید در سال ۲۰۱۹ در استراتژی های بازاریابی دیجیتال خودتان، لینک سازی را هم داشته باشید قطعا باید از همین الان کار خودتان را شروع کنید.

موتورهای جستجو الگوریتم های خودشان را در لفافه ای از رمز و راز قرار داده اند، در نتیجه صنعت سئو و لینک سازی همیشه دچار افسانه های زیادی است که هیچ وقت باعث به دست آمدن نتیجه مطلوب نمی شوند بلکه شما را دچار مشکل می کنند.

برای اجتناب از هزینه منابع و زمان در تلاش های لینک سازی بیهوده، شما باید به این ۹ باور اشتباه لینک سازی توجه ویژه داشته باشید زیرا اصلا قرار نیست در سال ۲۰۱۹ این روش ها تاثیری داشته باشند.

  1. پست مهمان، مرده است

این افسانه در سال ۲۰۱۴ خیلی محبوبیت داشت زیرا در آن زمان Matt Cutt از گوگل گفته بود که:

“بسیار عالی، من می خواهم موضوعی را اعلام کنم: در صورتی که شما از وبلاگ نویسی به روش مهمان برای به دست آوردن لینک در سال ۲۰۱۴ استفاده می کنید، احتمالا باید این کار را متوقف کنید. چرا؟ چون به مرور زمان این کار تبدیل به یک روش اسپمی می شود و در صورتی که شما وبلاگ نویسی زیادی به روش پست مهمان انجام می دهید، احتمالا دچار مشکل می شوید. در نتیجه حرف آخرم این است: پست مهمان از بین رفته، حالا دیگر به عنوان یک روش اسپمی در نظر گرفته می شود.”

به دلیل رک بودن و بسیار شدید بودن این اخطار توسط  Cutt، کاملا قابل درک است که بسیاری از افراد بر این باور هستند که وبلاگ نویسی به روش مهمان واقعا مرده و از بین رفته است.

اما، Cutt بعد ها این حرف خودش را شفاف سازی کرد و گفت منظور او این بوده است که پست های وبلاگ اسپمی که تنها برای اهداف سئو منتشر می شوند، دیگر موثر واقع نمی شوند.

این یعنی که منتشر کردن پست های وبلاگ مفید و آگاهی بخش بر روی سایت های معتبر برای لینک سازی، ارائه محتوا، برند سازی، افزایش گروه هدف مخاطبین و ایجاد کردن یک گروه اجتماعی هنوز هم می تواند در سال جدید ۲۰۱۹ موثر باشد.

  1. لینک های نامرتبط با زمینه کاری شما، کم کیفیت هستند

این موضوع، افسانه ای رایج است که با ایده اصلی ایجاد لینک در سال ۲۰۱۹ تضاد دارد. برای رتبه بندی بالا، شما باید کاری کنید که از سایت های معتبر بک لینک به دست بیاورید. برای به دست آوردن بک لینک از این سایت ها، شما باید محتوای مربوط با آن سایت ها تولید کنید. علاوه بر این، خواه محتوای شما با زمینه کاری شما مرتبط باشد یا نباشد، باز هم این لینک می تواند باعث بهبود رتبه بندی شما شود.

در نتیجه وقتی سایت شما یک بک لینک دریافت می کند که زمینه کاری اش مطابق با سایت شما نیست، گوگل هیچ گونه مخالفتی با این لینک ها نخواهد داشت.

استراتژی ساخت بک لینک,استراتژی های سئو سایت,استراتژی های لینک سازی

  1. ایجاد لینک های متعدد بر روی یک محتوا، فعالیت اسپمی محسوب می شود

بسیاری از افراد فکر می کنند ایجاد کردن تعداد زیادی لینک بر روی یک محتوا می تواند به صورت منفی بر روی رتبه بندی کلمات کلیدی شان تاثیر داشته باشد. این افسانه در زمینه لینک سازی باز هم با ایده اصلی لینک سازی تضاد دارد زیرا مخالف موضوع لینک سازی به صورت ارگانیک می باشد.

در صورتی که موتورهای جستجو صفحه های وبسایت ارزشمند و اصیلی که دیگر وبسایت ها از لینک آن ها به دلیل مفید و آموزنده بودن محتوا استفاده می کنند را جریمه نکند، چه دلیلی دارد که یک محتوا که تعداد زیادی بک لینک دریافت می کند به عنوان بک لینک اسپمی در نظر گرفته شود؟

اما، در صورتی که لینک های شما کم کیفیت است (از شبکه ها و فهرست محتوایی اسپمی)، شما احتمالا تحت جریمه دستی گوگل و یا کاهش ارزش مجموعه لینک ها به صورت محسوس قرار می گیرید.

  1. اگر شما رتبه بندی خوبی برای عبارات جستجوی مد نظرتان دارید، نیازی به لینک سازی نیست

واقعا این موضوع ناراحت کننده است اما بسیاری از بازاریاب ها به این موضوع اعتقاد دارند. ساخت لینک مانند دیگر استراتژی های سئو سایت، در بازاریابی رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و دیگر موارد همیشه باید به صورت پایدار وجود داشته باشد. نه فقط به این دلیل که به شما کمک می کند تا رتبه بندی بالای خودتان را نسبت به رقبا حفظ کنید، بلکه همچنین در زمینه های زیر نیز به شما کمک می کند:

ساخت لینک فقط به افزایش حجم لینک های ورودی محدود نمی شود، بلکه باعث می شود کسب و کار شما به مشتریان جدید ارائه شود.

  1. گوگل همیشه سایت هایی که نسبت به دیگران بک لینک های بیشتری دارند را اولویت می دهد

حقیقت این است که “یک اندازه یکسان برای همه” در رتبه بندی موتور جستجو وجود ندارد. حدود ۲۰۰ عامل رتبه بندی در رابطه با UX، کارایی موبایل، عملکرد فنی، تطابق با هدف جستجو و موارد دیگری وجود دارد.

عوامل رتبه بندی گوگل بسیار متغیر هستند. بر اساس گفته های John Mueller وبمستر گوگل، موتور جستجو بر روی هدف جستجوی کاربران تمرکز دارد و بر اساس آن، عوامل رتبه بندی را مشخص می کند.

در نتیجه، اگر چه لینک سازی یکی از عوامل رتبه بندی بسیار مهم است، اما الگوریتم های گوگل یک تعادل بین ۲۰۰ عامل رتبه بندی را در نظر می گیرند و سپس نتایج را نمایش می دهند.

  1. تمام صفحات، پست ها و لینک ها بر روی سایت شما، ارزش رتبه بندی یکسانی دارند.

زمانی که افراد در رابطه با این باور غلط صحبت می کنند، معمولا منظورشان یکی از دو مورد زیر است:

  • همه پست هایی که در سایت شما هستند اعتبار برابری دارند و یا
  • تمام لینک های موجود در یک صفحه، ارزش رتبه بندی برابر داشته باشند

هر دوی این موارد اشتباه هستند. در مورد اول، یک پست که از سایت های معتبر بک لینک دریافت کرده است قطعا نسبت به بقیه موارد رتبه بندی بهتری دریافت می کند. ابزاری مانند website auditor وجود دارند که می توان از آن برای بررسی ارزش لینک هر پست، استفاده کرد.

برای مورد دوم هم John Muller از گوگل تایید کرده است که الگوریتم های جستجوی آن ها، جایگاه لینک را در صفحه در نظر می گیرند.

در نتیجه شما باید از موضوع تعیین مکان لینک استفاده کنید. کارشناسان سئو، Bill Slawski و Rand Fishkin پیشنهاد می کنند که لینک خودتان را در قسمت بالای صفحه قرار دهید زیرا هر چه لینک در یک صفحه در جای بالاتری قرار بگیرد، اهمیت بیشتری خواهد داشت و ارزش بیشتری را هم به صفحه منتقل می کند.

اشتباه لینک سازی,اشتباهات لینک سازی,افزایش آگاهی از برند

  1. لینک های داخلی به رتبه بندی بهتر شما کمکی نمی کنند

در حالی که لینک های خارجی با کیفیت یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی هستند، لینک های داخلی نیز نقش بسیار مهمی در رتبه بندی بهتر شما ایفا می کنند. این موضوع بدین علت است که ایجاد کردن لینک از صفحه های مهم به صفحه هایی که رتبه بندی پایین تری دارند می تواند باعث شود که صفحه های ضعیف به شدت تقویت شوند. ایجاد لینک های داخلی بین محتوای مرتبط در وبسایت، می تواند بر اساس گفته متخصصان موتور جستجو، باعث شکل گیری مفهومی با نام “خوشه بندی موضوعی کلمات کلیدی” شود.

در سال ۲۰۱۹، خوشه های موضوعی اهمیت زیادی دارند زیرا وقتی یک عبارت جستجو برای یک موضوع خاص ایجاد می شود و موتورهای جستجو متوجه میشوند که خوشه های موضوعی مرتبط در سایت شما وجود دارد، سایت شما به عنوان یک سایت معتبر در این زمینه در نظر گرفته می شود و به صورت خودکار رتبه بندی بالاتری نسبت به دیگر سایت هایی که مثلا فقط چند صفحه در آن زمینه مطلب دارند، به دست می آورد.

  1. پر کردن متن های جایگزین تصویر با کلمات کلیدی مرتبط، به شما کمک می کند رتبه بندی بهتری دریافت کنید.

لینک های تصویری برای سئو بد نیستند. اما، داشتن مقدار زیادی از هر چیزی هیچ وقت ایده خوبی نیست. این موضوع برای لینک سازی تصاویر هم صدق می کند. در حالی که هیچ جریمه ای برای استفاده از لینک های تصاویر نیست، پر کردن تگ های متن جایگزین تصویر با کلمات کلیدی برای دستکاری کردن رتبه بندی، بر خلاف دستور کار گوگل می باشد.

قبل از این که گوگل بیان کند که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای درک تصاویر استفاده می کند، افراد مجبور بودند که متن جایگزین تصویر خودشان را پر از کلمات کلیدی بکنند تا مطمئن شوند که برای عبارات جستجوی مربوطه، نمایش داده می شود. اما در سال ۲۰۱۹، هم متن و هم تصویر در کد نویسی ها به یک زبان ترجمه می شود.

  1. صفحات ویکی پدیا و موارد مشابه با آن، خداوندگار ایجاد اعتبار برای دامنه هستند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که دریافت کردن بک لینک از صفحاتی مانند ویکی پدیا به صورت خودکار باعث می شود که رتبه بندی و اعتبار آن ها بیشتر شود زیرا ویکی پدیا به صورت عجیبی اعتبار دامنه بالایی دارد. اما متاسفانه، بازاریابی دیجیتال حقایقی دارد که خیلی در رابطه با آن سفسطه می کند!

اطلاعاتی که Garry Illyes از گوگل به ما می گوید، نشان می دهد که گوگل، ویکی پدیا را مانند بقیه وبسایت ها رتبه بندی می کند:

“ویکی پدیا درست مانند هر وب سایت دیگری، رتبه بندی می شود”

جمع بندی

هیچ وقت نگذارید که ترس اسپم، به شما اجازه ندهد که از مزایای بسیار گسترده اجرای استراتژی های لینک سازی استفاده کنید.

الگوریتم های پویای گوگل معمولا پنهان هستند اما متخصصین سئو و آژانس ها بیشترین تلاش خودشان را انجام می دهند تا همیشه نسبت به تغییرات واکنش نشان دهند و به شما حقایق و روش های صحیح را نشان دهند.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

سئو سایت بهتر است یا PPC؟

لطفا به این مطلب رای دهید [رای ها : ۱ امتیاز : ۵] سئو سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *