خانه / آموزش سئو / ۹ مرحله استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹

۹ مرحله استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۲ امتیاز : ۵]

داشتن استراتژی سئو سایت در سال ۲۰۱۹، موجب افزایش ترافیک بازدید کنندگان وب سایت شما می شود.

امروز می خواهم به شما یک استراتژی سئو بسیار موثر برای سال ۲۰۱۹، ارائه کنم.

(به صورت گام به گام)

در واقع من دقیقا از همین روش استفاده کردم تا بتوانم برای عبارت کلیدی “سئو ویدئو” در گوگل، به رتبه شماره ۱ برسم.

همچنین برای عبارت کلیدی “ابزار جستجوی کلمات کلیدی” هم از همین روش استفاده کردم.

خب حالا بریم سراغ اصل مطلب…

  • گام ۱ : یافتن “کلمه کلیدی فرصت”
  • گام ۲: تحلیل صفحه اول گوگل
  • گام ۳: ایجاد یک چیز متفاوت … یا بهتر
  • گام ۴: اضافه کردن جذابیت
  • گام ۵ : بهینه سازی سئو داخلی
  • گام ۶ : بهینه سازی برای هدف جستجوی کاربر
  • گام ۷ : ایجاد کردن ظاهری زیبا برای محتوا
  • گام ۸ : ساخت بک لینک برای صفحه
  • گام ۹: بهبود و به روز رسانی محتوا
  • گام ویژه ۱ : افزایش اعتبار دامنه
  • گام ویژه ۲ : ایجاد کردن یک جامعه کاربری بر روی وبسایت

گام ۱ : پیدا کردن “کلمه کلیدی فرصت”

خب بیایید کار را شروع کنیم:

جایگاه شماره ۱ دیگر مثل قبل نیست.

به دلیل این که گوگل حالا چیز های جدیدی را به نتایج جستجوی خودش اضافه کرده است.

مثلا شما عبارت کلیدی “ابزار سئو” را جستجو کنید، مانند همه نتایج جستجو، شما یک قسمت تبلیغات را در بالای صفحه مشاهده می کنید:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

به علاوه، شما یک پاسخ ویژه (Featured Snippet) را هم در این نتایج می بینید.

همچنین یک جعبه هم مشاهده می کنید که با نام “People also Ask” (افراد همچنین پرسیده اند که…) دیده می شود.

سپس شما به نتیجه شماره ۱ می رسید:

به همین دلیل شما باید بر روی کلمات کلیدی فرصت تمرکز داشته باشید.

کلمات کلیدی فرصت (Opportunity Keywords)، کلمات کلیدی هستند که نرخ کلیک ارگانیک آن ها (CTR) بالا می باشند.

نظرتان چیست که یک مثال بزنیم؟

من اخیرا یک پست منتشر کردم که با عبارت “ارزیابی سئو” بهینه سازی شده بود.

در واقع کلمه کلیدی “ارزیابی سئو” یک کلمه کلیدی فرصت می باشد.

بنابراین شما قطعا در نتایج جستجو برای این عبارت، تبلیغات هم مشاهده می کنید.

اما این واقعا فرصت خوبی است.

در واقع هر چه تبلیغات بیشتر باشد، یعنی هدف تجاری بیشتری در جستجوی کاربران وجود دارد.

به غیر از تبلیغات، دیگر چیز زیادی در این صفحه نیست که باعث حواس پرتی افراد نسبت به نتایج جستجوی ارگانیک شود.

شما می توانید CTR ارگانیک را با استفاده از ابزاری مانند Ahrefs، تخمین بزنید.

به عنوان مثال، زمانی که من کلمه کلیدی “ارزیابی سئو” را در Ahrefs وارد می کنم، این ابزار به من می گوید که این کلمه کلیدی در هر ماه، می تواند ۴٫۱ هزار جستجو دریافت کند.

اما مهم تر از حجم جستجوی خام برای یک کلمه کلیدی، این حقیقت است که ۶۱% از جستجو کننده ها بر روی نتایج کلیک می کنند.

استراتژی های سئو 2019,سئو معنایی,لینک سازی داخلی

به نظرم این شرایط بد نیست.

به همین دلیل سراغ گام دوم می رویم…

گام ۲: تحلیل کردن صفحه اول گوگل

بسیار عالی، حالا شما یک کلمه کلیدی فرصت را پیدا کرده اید.

حالا زمان آن رسیده است تا ببینیم که چه کسانی قبل از شما برای این کلمه کلیدی تلاش کرده اند.

برای انجام این کار، تنها کافی است که کلمه کلیدی را در گوگل تایپ کنید.

شما می توانید ۱۰ نتیجه اول را بررسی کنید.

می توانید هر الگویی که در این نتایج مشاهده می کنید را برای خودتان یادداشت کنید.

به عنوان مثال، SERP ها برای کلمه “ابزار سئو” با لیستی از ابزار، ارائه شده است:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

پس بهتر است شما هم برای خودتان این موضوع را یادداشت کنید که : “کلی پست لیست دار” در این نتایج دیده می شود.

حالا زمان آن رسیده که به سراغ گام سوم برویم…

گام ۳: ایجاد کردن چیزی متفاوت … یا بهتر

وقتی که مبحث محتوای سئو مطرح می شود، شما دو گزینه پیش روی خودتان دارید.

گزینه ۱: ایجاد کردن چیزی متفاوت

گزینه ۲: ایجاد کردن چیزی بهتر

نحوه آن هم به صورت زیر است…

متفاوت

گاهی اوقات شما می خواهید چیزی بهتر و بزرگتر نسبت به موارد موجود ایجاد کنید.

(مثلا تکنیک آسمان خراش)

اما گاهی بهتر است شما محتوایی را ارائه کنید که کاملا متفاوت می باشد.

چرا؟

چون این کار به محتوای شما کمک می کند تا کاملا برجسته باشد.

به عنوان مثال:

چند پیش من وقت گذاشتم تا محتوایی بهینه در رابطه با سئو موبایل بنویسم.

سپس متوجه شدم که صفحه اول گوگل پر شده از پست هایی مانند “چند روش برای بهینه سازی سایت خودتان برای موبایل”.

حالا:

من می توانستم چیز بزرگتری را ایجاد کنم مثلا پستی با این مضمون : “۱۵۰ روش برای بهینه سازی سایت برای موبایل”.

اما این کار هم خیلی موثر نبود.

به جای آن، من یک چیز کاملا متفاوت ایجاد کردم.

من یک راهنمای جامع برای بهینه سازی موبایل ارائه کردم.

و به دلیل این که محتوای من، محتوای برجسته ای بود، توانست هزاران بار به اشتراک گذاشته شود.

و نظرات بسیار زیادی هم دریافت کند.

و مهم تر از همه، توانست بک لینک های خوبی بگیرد:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

محتوای بهتر

این روش خیلی ساده تر است.

تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که مشخص کنید چه چیزی بهتر کار می کند…

و سپس محتوایی منتشر کنید که نسبت به محتوای موجود خیلی بهتر است.

مثلا:

چندی پیش من دیدم بیشتر محتوایی که در رابطه با “ابزار سئو” است، تنها ۱۰ تا ۲۰ لیست را ارائه داده است.

در نتیجه من تصمیم گرفتم که یک لیست متشکل از ۱۸۸ ابزار سئو را منتشر کنم.

و این پست عملکرد خیلی خوبی داشت.

در واقع، این پست حالا در سه جایگاه برتر برای کلمه کلیدی “ابزار سئو” می باشد:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

گام ۴ : 

قرار ما این است:

اگر شما می خواهید در سال ۲۰۱۹ رتبه بندی خوبی داشته باشید، نیاز به بک لینک دارید.

سوال این است:

چطور؟!

اول، شما باید مشخص کنید چرا افراد به محتوایی که در صنعت شما قرار دارند، لینک می دهند؟

سپس، شما باید این نقطه جاذب را در محتوای خودتان ایجاد کنید.

مثلا:

سال پیش من متوجه شدم که وبلاگ نویس های زیادی در رابطه با جستجوی صوتی مطلب نوشته اند.

من یک چیز دیگر هم مشاهده کردم:

زمانی که افراد در رابطه با جستجوی صوتی مطلب می نوشتند، آن ها به محتوایی لینک داده بودند که آمار و داده های معتبر ارائه کرده بود.

در نتیجه من تصمیم گرفتم که یک مطالعه تحقیقاتی در رابطه با جستجوی صوتی انجام دهم که آمار مختلفی در آن ارائه شده بود:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

و این کار جواب داد!

تا امروز، این پست توانسته ۸۴۸ بک لینک برای من ایجاد کند:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

و بیش از ۹۰% از این بک لینک ها، از یک آمار خاص از پست من استفاده کرده است:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

با این وجود:

داده ها تنها یکی از نقاط جذاب هستند که می توانید برای دریافت لینک از آن ها استفاده کنید.

در ادامه، سه بحث جذاب دیگر که عملکرد بسیار خوبی دارند را به شما معرفی می کنیم:

  1. روش ها و استراتژی های جدید

در مورد این موضوع فکر کنید:

ژورنالیست ها و وبلاگ نویس ها، دوست دارند در رابطه با چه چیز هایی بنویسند؟

موضوع جدید!

و در صورتی که شما موضوع جدیدی ایجاد کنید، قطعا می توانید آن ها را به سمت خودتان جذب کنید.

مثلا، چند سال پیش، من این عبارت را از خودم درست کردم: “Guestographics” که به معنی اینفوگرافیک هایی است که به صورت پست مهمان نمایش داده می شود.

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

این یک استراتژی جدید بود که هیچ کس نسبت به آن اطلاعی نداشت.

و به دلیل این که این استراتژی جدید بود (و نام منحصر به فردی داشت)، ۱۲۰۰ نفر تا کنون از لینک پست من استفاده کرده اند:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

  1. راهنمای جامع

وقتی که شما یک راهنمای جامع را منتشر می کنید، در واقع این راهنمای جامع به خودی خود، یک نقطه جاذب منحصر به فرد است.

من یک مثال ارائه می کنم…

چند سال پیش من راهنمای جامع برای ایجاد لینک را ارائه کردم.

این پست یکی از کامل ترین راهنما برای ایجاد لینک بود (و هنوز هم هست).

اینجا اتفاقات جالبی رخ می دهد…

هر از چند گاهی یک وبلاگ نویس موضوع لینک سازی را در یک پست مطرح می کند.

اما آن ها فضای کافی برای پوشش این موضوع به صورت کامل ندارند.

در نتیجه آن ها از لینک راهنمای جامع من استفاده می کنند تا خواننده های آن ها بتوانند مطالب بیشتری را در این رابطه یاد بگیرند.

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

این خیلی عالی است!

  1. نتایج مورد پژوهی ها

مورد پژوهی ها یکی از بهترین نوع محتوا برای به دست آوردن لینک می باشند.

اما برای به دست آوردن لینک برای مورد پژوهی ها، شما باید نتایج خاصی را ارائه کنید.

به عنوان مثال، چندی پیش من این مورد پژوهی را ارائه کردم.

این یک مورد پژوهی کاملا عمقی بود.

اما من فقط یک نتیجه ویژه در پست را ارائه نکردم.

به جای آن، من بیش از ۲۰ نتیجه را لیست کردم.

این یعنی پست من یک نقطه جاذب منحصر به فرد نداشت که افراد از لینک آن استفاده کنند.

و افراد کمی از لینک آن استفاده کردند.

سپس چند سال بعد من این مورد پژوهی را ارائه کردم:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

این بار، من بر روی یک نتیجه تمرکز کردم (یک افزایش ۷۸۵% در نرخ تبدیل وبلاگ خودم).

و همین نتیجه، نقطه جاذبی بود که باعث شد صدها لینک برای من به دست بیاید:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

خیلی هم عالی!

گام ۵ : بهینه سازی برای سئو داخلی

این گام در رابطه با بهینه سازی کلمات کلیدی محتوای شما برای سئو می باشد.

و ما سه استراتژی سئو داخلی را به شما ارائه می کنیم که همین الان هم بهترین عملکرد را برای من دارند:

  1. لینک سازی داخلی

بله! لینک سازی های داخلی هنوز هم موثر است.

اما شما باید به درستی این کار را انجام دهید.

به صورت خاص، شما باید از صفحه هایی که اعتبار بالایی دارند به صفحه هایی لینک بزنید که نیاز به اعتبار بیشتر دارند.

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

(شما می توانید از انکر تکست های شامل عبارات کلیدی در لینک های داخلی خودتان استفاده کنید)

به عنوان مثال، من یک راهنمای جامع برای سرچ کنسول گوگل را همین امسال منتشر کردم.

در نتیجه من در سایت خودم یک صفحه با اعتبار بسیار بالا پیدا کردم…

و از این صفحه، به راهنمای جدید خودم لینک زدم.

خیلی هم ساده

  1. URL های کوتاه با کلمات کلیدی

تحلیل ما بر روی ۱ میلیون نتیجه جستجوی گوگل چیزی را نشان داد که باعث تعجب افراد بسیار زیادی شد:

وقتی که موضوع بهینه سازی موتور جستجو مطرح می شود، URL های کوتاه نسبت به URL های بلند عملکرد بسیار بهتری دارد.

به همین دلیل من URL ها را تنها با کلمات کلیدی ایجاد می کنم…

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

در هر صورت، این روش خیلی موثر است.

    1. سئو معنایی

 در نهایت، من محتوای خودم را برای سئو معنایی (Semantic SEO) بهینه سازی می کنم.

به بیان دیگر:

من کلماتی که مرتبط با کلمات کلیدی هدف من هستند را پیدا می کنم.

سپس، من از این عبارات در محتوای خودم استفاده می کنم.

روش انجام این کار به صورت زیر است:

نخست، شما کلمات کلیدی خودتان را در Google Images وارد می کنید.

و گوگل به شما کلمات و عباراتی را که به نظر ارتباط نزدیکی با موضوع شما دارد را ارائه می کند:

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

سپس شما باید همین کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید. سپس شما صفحه را به پایین می فرستید تا به قسمت “Searches related to…” برسید که جستجوهای مرتبط با کلمه کلیدی شما را نشان می دهد.

استراتژی سئو,استراتژی سئو سایت,استراتژی های سئو

در نهایت، شما باید بعضی از این عبارات را در محتوای خودتان قرار دهید.

این هم از این!

در قسمت بعدی این مقاله، به مراحل باقی مانده از استراتژی های سئو ۲۰۱۹ می پردازیم و ۲ گام ویژه و نکات مهم را در پایان برای شما ارائه خواهیم نمود.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

آموزش سئو برای مبتدیان – جستجوی کلمات کلیدی ۲

حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *